"Sebelum kita start study,korang nak pesan apa-apa tak?"soal Rapmonster.Siap pegang pen dengan sekeping kertas yang bersaiz A6 lagi.Gayanya ala-ala waiter yang menunggu pesanan pelanggan.Iyolah...Dia kan anak pemilik Café ni so,kena la jadi macam ni.Semua teruja mahu memesan minuman masing-masing.
Rapmonster hanya mencatit segala pesanan kengkawannya.Kemudian dia berlalu dari situ bersama V.V yang volunteer nak pergi tolong Rapmonster so dia pun ikutlah.Mereka mula mengeluarkan buku masing-masing.Saje bersedia untuk study...
"Wei!Hari ni korang nak study hard or study santai-santai je?"soal Jungkook.Kepala masing-masing,pemikiran pun masing-masing so,macam mana nak baca idea orang kan...Yang lain mula sibuk memikirkan idea tersebut.Siap muncung-muncung lagi mulut.Macam jawab soalan KBAT...Tiba-tiba...
"Santai-santai jelah."
Nahun memberikan jawapan.Payah sangat ke nak jawab?Nahun hanya bersahaja.Yang lain memandang Nahun.Biar betul...???Bukan Nahun sentiasa serious je ke?Macam pelik je bila dia cakap macam tu.Atau...Nahun mula berubah...Ada yang terlopong mendengar jawapan Nahun.Tak percaya dengan apa yang mereka dengar tadi.Rasa macam dalam alam mimpi pun ada.Dari riak wajah kawan-kawannya,dia tahu mereka semua tertanya-tanya.
"Takdelah.Sejak dua menjak ni korang selalu study hard.Tak bercakap langsung.Gaya macam bergaduh pun ada.Cer buka mulut sikit.Takdelah sunyi semacam je...Ini tak,sampai boleh dengar bunyi kipas siling kot kalau dalam kelas.Senyap-sunyi..."Nahun memberi sebabnya.Mereka semua mengangguk faham.
Mereka masih sabar menunggu Rapmonster dan V.Mesti tak best kalau mereka study tanpa mereka berdua so,diaorang semua tunggu supaya dapat study sama-sama.
"Joo Hye,Nahun mana pakwe korang berdua ni?Lama bebenor."komen Jimin.Budak yang tak reti sabar memang macam ni.Terasa bosan menunggu Rapmonster dan V.Lama bukan main!(Takdelah lama mana pun...Baru sepuluh minit.)#budak_tak_reti_sabar.
Joo Hye yang mendengar mula tak puas hati.Nahun hanya memekakkan telinga.Malas nak melayan.Kalau layan...sampai ke Subuh pun tak habis.
"Cer sabar sikit Jimin,baru berapa minit..."Joo Hye mula mencebik tak puas hati.Geram pun ada!
"Minhan, cer ajar sikit boyfriend ko tu bersabar sikit."pesan Joo Hye lagi.Minhan tersentak.Tak pepasal nama dia yang timbul.Apa kejadah...?Akibat dia tidak fokus dengan usikkan Joo Hye,dia mula terpinga-pinga.Dia hanya mempamerkan wajah blur.
Yang lain mula tertawa kecil.Mana taknya, kelakar melihat Minhan blur semacam.Jimin hanya mampu menahan tawanya.Takut kekasih hatinya akan merajuk.Tapi...hatinya agak tercuit dengan perilaku comel Minhan.
"Tak baik-ah ketawakan aku..."Minhan mula menunjukkan tanda-tanda mahu merajuk.Jimin sudah menggaru kepala.Ah...sudah.Gone aku nak pujuk nanti...?
"Eleh,kalau ko merajuk pun...Jiminie ada nak pujuk."usik Hye Seok.Selamba.Wajah Minhan menjadi merah padam.Malunya!!!Wajahnya terasa panas.Belum sempat Jimin nak balas usikkan Hye Seok,Rapmonster dan V datang sambil membawa dulang yang dipenuhi dengan pesanan mereka tadi.
Mereka semua mengagihkan minuman masing-masing.Rapmonster mengambil tempat duduknya dan apabila semua sudah bersedia,mereka membuka buku untuk memulakan study group.
Suasana Café hanya tenang.Tidak ramai pelanggan yang berkunjung di situ.Meja paling bising pun,meja mereka.Well~Study group...Tapi,takdelah bising mana.Nama pun study...Confirm-confirm senyap gak.
Tiba-tiba Nahun mengeluh perlahan.Bosannya!Senyap sangat group study ni!V yang duduk bertentangan dengannya,terdengar keluhan si kekasih hati.Ah sudah...What's wrong with her???V mengetuk hujung buku Nahun menggunakan pen yang berada di tangannya.Rapmonster yang berada disebelah V turut melihat Nahun.
YOU ARE READING
Math formula : girl x friend = girlfriend
FanfictionJEON JUNGKOOK. Dia kawan aku dari baby lagi.BFF la kiranya.Omma dan appa kami dah lama jadi kawan baik...Dia suka sweet2 dengan aku #mengada -.- Semua rahsia...Kitaorang tak pernah simpan.. TAPI... Aku ada RAHSIA TERBESAR yang aku tak pernah bagitah...