1. Losovanie

426 22 5
                                    

??? - Ninaaaa

A už je to tu zas. Prečo ma vždy nájde? A pýtate sa, kto je táto záhadná osoba? Tak ja vám napoviem.

Je to tá najroztržitejšia a najviac neodbitná osoba. Je to moja najlepšie kamarátka Luna. Už zase ma hľadá kvôli tomu, aby som sa prihlásila na Open music.

Nina - No čo potrebuješ tentokrát Luna??!
Luna - To čo vždy. Prihlás sa na Open...
Nina - Už som ti to povedala najmenej tisíc krát. Na žiadny open nepôjdem.
Luna - Ale no tak Nina,... bude veľká sranda. Uvidíš.
Nina - Ale ja nedokážem spievať pred celým obecenstvom. A navyše neviem spievať.
Luna - Vieš spievať nádherne. Len sa nesmieš tak veľmi báť. Nina urob mi tú česť, aby som ti mohla aspoň raz zatlieskať, keď budeš stáť na pódiu.
Nina - No tak fajn...
Luna - Ale no tak Ni... čo?!!
Nina - Povedala som, no tak fajn...
Luna - Ver, že to neoľutuješ. A poď, musíme ťa ísť zapísať.

Možno som urobila tú najväčšiu chybu v živote a možno nie. No Lune sa proste nedá odmietnuť.

Tak som teda poslušne kráčala popri Lune rovno za Tamarou, ktorá má celý Open music na starosti.

Tamaru sme našli hneď za pultom čosi písať do notebooku. Keď nás uvidela, usmiala sa na nás a prerušila prácu.

Tamara - Tak čo potrebuješ Luna?
Luna - Chcela by som ešte jednu prihlášku na open.
Tamara - Ty si sa ešte neprihlásila? Myslela som si, že si sa hlásila hneď ako prvá...
Luna - Táto prihlášla ale nie je pre mňa.
Tamara - A pre koho teda?
Luna - Tu pre Ninu.
Tamara - Nina ty spievaš?
Luna - A ani nevieš ako dobre.
Nina - No... ja neviem...
Tamara - Je skvelé mať na Open music nejakú novú tvár. Vypíš tu prihlášku a zajtra je losovanie párov.
Nina - Losovanie párov?
Tamara - Áno Nina. Tento open bude v pároch.
Luna - To zvládneš...
Nina - Tak dobre.

Vypísala som nejaký prihlasovací formulár. Tamara si ho potom zobrala a odišla niekam preč.

Nina - O tom, že tento Open music bude v pároch si mi nepovedala...
Luna - Prepáč mi to... vieš, že som roztržitá.
Nina - No dobre... ja sa už musím ísť učiť domov. Uvidíme sa zajtra ráno v škole.
Luna - Ahoj Nina...

Zobrala som si batoh a zavolala som mame, aby ma prišla vyzdvihnúť. Tak stojím pred Rollerom, a práve vtedy okolo mňa prejde môj stredobod vesmíru, Gastón...

Nebudem vám tu písať bláboly a tvrdiť ako ho nemilujem. Naučila som sa, že vždy je najlepšie hovoriť pravdu. Takže áno..., som do Gastóna úplný blázon. Lenže je tu jeden háčik. On je druhý najpopulárnejší chlapec z Blaku a aj z Rolleru. Určite ani nevie, ako sa volám.

Keď konečne prichádza mama, nasadám do auta. A ako som mohla čakať, začína sa výsluch.

Mama - Ako bolo v škole dieťa?
Nina - Dobre...
Mama - A v Rolleri?
Nina - No... prihlásila som sa na Open music.
Mama - Open ... čo?
Nina - Open music. Akcia v Rolleri kde sa spieva.
Mama - Ty budeš spievať?
Nina - Áno...
Mama - Tak to je skvelé... určite ťa prídem podporiť...
Nina - To nemusíš. Bude tam so mnou Luna. Ty máš toho dosť.

Potom mama už skončila. Po príchode domov som sa už len osprchovala a išla som si ľahnúť. Som až veľmi unavená.

Ráno som sa zobudila a obliekla som sa do školskej uniformy. Mama ma odviezla rovno pred Blake. Tak už som len počkala na Lunu.

Luna - Ahoj Nina... pripravená na dnešné losovanie dvojíc?
Nina - Ani nie, ale...

A vtedy okolo mňa prešiel on... moja tajná láska... Gastón. Obdaroval ma tým najviac ukážkovým úsmevom a prehovoril. On vážne prehovoril... bohužiaľ nie na mňa. Jeho slová patrili jemu najlepšiemu kamošovi Matteovi.

Stále som na neho ale neprestala čumieť. Je tak... Z môjho premýšľania ma prebrala Luna.

Luna - No tak Nina! Spadni na zem!
Nina - No?
Luna - Zvonilo na hodinu.
Nina - Fakt? Tak poďme do triedy.

Celé vyučovanie sa neskutočne vlieklo. Toľko hodín a ani jedna nemala koniec. Nechápte ma zle. Ja školu milujem, no všetky moje myšlienky končia pri losovaní na Open musich.

Zazvonil zvonček a to ma znovu vyrušilo z mojich myšlienok.

Luna - Nina si v poriadku?
Nina - Áno... prečo?
Luna - Si viac mimo ako ja. No tak, povedz mi, čo sa deje.
Nina - Ja... celý deň myslím len na to losovanie.
Luna - Neboj sa, nebude to až také zlé.
Nina - Máš pravdu... bude to totálna katastrofa.
Luna - Nina nepreháňaj. Inak vieš o tom, že sa na Open musich hlási aj Gastón?
Nina - Ale prečo ti hovoríš práve mne?
Luna - Lebo vidím, ako ho hypnotizuješ pohľadom. Ako sa ti vždy zrýchli dych, keď okolo teba čo i len prejde.
Nina - Tak to vidíš inú Ninu... ale teraz už naozaj poďme, lebo zmeškáme to losovanie.

Luna sa pozrela na hodinky a spolu sme kráčali k Rolleru. Vždy mi cesta ubehne rýchli, no teraz akoby nemala konca.

No a keď sme už konečne otvorili dvere do Rolleru, všetci tak už boli. Pripojili sme sa k nim. Za chvíľu prišla Tamara aj z lístakami rozdelenými v dvoch vreckách. Hneď začala losovať.

Tamara - Nechcem to zdržovať a preto hneď začnem losovať. Takže prvý pár je... Matteo a Ambár.
Ambár - Ja som to vedela. Sme si súdení láska...
Matteo - To áno...

Tamara - Ďalší pár je... Nina a Gastón.
Nina - ...
Gastón - ...

Tamara - A posledný pár je teda Luna a Simón.
Luna - Ale čo budeme spievať?
Simón - Niečo určite vyberieme Luna.

Hneď po losovaní som Lunu potiahla bokom. Celá som sa chvela.

Luna - No tak Nina, čo sa deje??!
Nina - Ja... ja s ním ne... nebudem spievať.
Luna - Prečo by si nemala?
Nina - Ja... nedokážem byť pri ňom tak blízko. Ja chcem odstúpiť!
Gastón - A to už prečo? Som až tak škaredý?
Luna - Tak ja vás tu nechám...
Nina - Luna...
Luna - Ahojte.
Gastón - No tak Nina... prečo si chcela odstúpiť?
Nina - No... ja... vieš... ja... no...
Gastón - Teraz ma počúvaj! Nádych... výdych... a skús povedať prosím aspoň jednu súvislú vetu.

Začal sa smiať, no mne do smiechu veľmi nebolo. No predsa som sa pousmiala.

Gastón - Úsmev sa ti hodí viac.
Nina - ...
Gastón - Ale už mi povieš, prečo si chcela odstúpiť?
Nina - Ja... ja sa strašne bojím spievať pred ľuďmi.
Gastón - No vidíš, že to nebolo až tak ťažké povedať jednu vetu. A tvoj strach ti pomôžem prekonať. Vždy si pamätaj, že sme na to dvaja.

Takže som sa rozhodla, že vám dám taký nehmotný Vianočný darček a to vo forme prvej časti príbehu a menej známom, no nie menej milovanom páre Gastina.

Pokúsim sa cez prazdniny predpísať pár dielov, no uvidím, ako budem stíhať, aku budem na tom s inšpiráciou a tak...

V každo prípade sa týmto začíta nový životný príbeh Niny a Gastóna.

Dúfam, že sa vám kapitolka páčila. Môžete ma podporiť aj nejakým tym komentíkom, nech viem, že vás príbeh baví a má zmysel v ňom pokračovať.

Kde si Láska?Where stories live. Discover now