4(Izzaty)

51 11 2
                                    

Aduh...Aku bangun dan aku memegang kepala aku..Aku tengok balik tangan aku..Darah?Aku melihat keliling aku dan melihat mereka semua masih lagi tak sedarkan diri..
Aku bangun dan tengok org cina tadi sudah mati ditusuk batu berdekatan boat kami tadi..Aku perlu kejutkan diaorang..Aku berjalan perlahan-lahan pergi ke Zainina dan mengejut dia..

"Weyh..Nina..Bangun la weyh.Aduh.."

Kemudian aku dengar seseorang batuk..Aku terus memandang ke punca suara itu..Ummar...Dia dah bangun..Kemudian,dia bangun perlahan-lahan..

"Aduh..."

"Ummar!"

"Ha?Aduh..Ape jadi ni..."

"Boat kita tersadai la..Kau tak nampak ke?"

"Ha?Sorry-sorry.."

"Tolong la aku kejutkan diaorang.."

"Ha..Ok-ok.."

Setelah beberapa minit kami mengejut mereka semua,kami berkumpul..

"Ok..Skang ni,kita stuck kat sini la?"
Fakhrull berkata.

"Haah.." ummar pulak berkata.

"Habistu?Cane?" Tanya Shaz

"Ape lagi..Kita kena survive la.."

"Kau tempah sebulan kan?" Arieana bertanya kepada Fakhrull..

"Haah..Nasib baik ade chalet..Eh..Mane cina tu?"

"Dia dah..Takde." Zainina berkata kemudian menunjuk ke mayat org cina yg mati ditusuk batu tajam tu..

"Aduh.."

"Ok..Skang ni...Kita carik barang-barang yg bole tolong kita..Cell phone ke,Aid first kid ke.." ummar berkata..

"Tapi..Kita kena pecahkan kumpulan." Fakhrull berkata..

"Ha..Ok².."

"Zainina,Ariana,Shaz..Korang pergi cari chalet tu,and ingat,pastu nanti datang sini balik..Pandai-pandai la korang nanti..Ok?"

Mereka mengangguk..

"Ok..Good..Pergi."

"Amira sorfinaUmmar,Umairah..Korang pergi tolong mana yg wounded tu.."

"Ok.."

"Irfan,Shahmi,Syimir..Korang pergi explore tempat ni..Eh?Syimir mane?"

"Haah la..Dia takde.." kata Amira Alliyana..

"Hurm..Takpe la..Irfan,Shahmi and...Hurm..Zikrul..Pergi.."

Mereka pun pergi..

Kemudian..Fakhrull terus membahagi kumpulan..Aku ditugaskan untu mencari barang² yg berguna untuk keperluan kami seperti makanan dalam tin,air mineral dan lain-lain..

●-----------------●

"Weyh.." aku menegur Fakhrull yg sedang menolong aku menyelenggah boat yg tersadai di tepi batu org cina mati tadi..Takut ade barang² berguna..

"Ape?"

"Kau pelik tak?"

"Pelik?Asal?"

"Yela..Mayat syimir..Tak jumpe la.."

"Uish..Haah la." Fakhrull berkata sambil memandang muka aku.

"Aduh..Mane mayat dia pergi eh?"

"Hurm..Entah-entah dah ditelan ombak..." aku berkata..

"Maybe.."

Kemudian Ariana memanggil Fakhrull di tepi pantai..

"Ouh..Aku kena pergi ah..Sorry.

Dia berkata dan terus berlalu pergi.. Hurm..Pelik..Apabila aku sedang menyelenggah barang di boat tu,tiba-tiba aku terjumpe sebilah parang dan sepucuk pistol beserta pelurunya..Aku mengambil barang-barang tu dan meletakkan dalam plastik yg kami gunakan untuk menyimpan barang yg berjumpe...
Aku berfikir dalam hati..Kenape ade parang dan dan pistol?Cina ni cuba bunuh kitaorang ke?Mayat syimir mane?Camne boat tu bole terbalik..Ade langgar batu kr?Kemudian,Fakhrull memanggil aku..

"Izzaty!!!"

"Ye!" Aku berkata sambil memasukkan pistol dan parang itu ke dalam plastik dan terus berlalu pergi..

"Kau tolong panggil semua group suruh kumpul..Kita dah jumpe chalet kita.."

"Ha..Ok..Umm..Fakhrull.."

"Hurm?Ape?"

"Hurm...Takpe la..Nanti la."

"Ha..Ok." dia berkata kemudian aku terus berlalu pergi..

●-----------------●

Kami semua berkumpul di tempat tadi..Kami semua memberi laporan kerja group masing-masing...
Setelah selesai memberi laporan,kami semua terus mengikut Ariana dan kumpulannya pergi ke chalet tadi..
Sedang kami berjalan-jalan,kemudian,ade satu jeritan yg sangat kuat..Dan jeritan itu bunyi seperti si dia berada dalam kesakitan..
Apabila kami memandang belakang,kami melihat Irfan terjatuh setelah kakinya terperangkap di perangkap beruang(Bear trap) yg di sembunyikan di daun-daun kering..
Kami semua terkejut...Ada yg menutup mata..Kemudian,Ummar datang kepada Irfan..

"Korang pergi dulu..Fakhrull,Izzaty..Tolong aku.."

"Habistu nanti korang macam mana nak jumpa chalet tu?" Ariana bertanya..

"Ha..Zainina kau tunggu..Yg lain ikut diaorang pergi chalet tu.."

"Kenape aku?!" Zainina merungut

"KAU TUNGGU AJE LA SINI!" Fakhrull mula menjerit dengan kuat kepada Zainina..

Aku dan yg lain agak terkejut sebab kami tak pernah dengar Fakhrull jerit macam tu..Keadaan agak sunyi buat seketika..Kemudian Ariana berkata..

"Umm..Kitaorang gerak dulu la.."

Kemudian mereka terus bergerak..

"Ok..Izzaty,hulurkan bandage dalam first aid kit tu.."

Aku dengan gelabahnya membuka first aid kit tu dan menghulurkan bandage tu..

"Ok..Fakhrull,kau pegang sini." Ummar berkata sambil membalut dan menghulurkan hujung bandage tu..

"Ok..Irfan,tahan au.."

"Ha..ok"

Kemudian ummar cuba membuka Bear trap tu sekuat hati..Tetapi tak bole..

"Aduh..Tak boleh la.." Ummar berkata..

"Ummar." Fakhrull berkata sambil menghulurkan sebilah pisau yg agak kecik kepada Ummar...

"Weyh..Takkan la.." irfan berkata

"Takde pilihan la Ummar kau kena ambik pisau ni,and potong kaki dia."

"Kau biar betul?!" Zainina berkata

"Betul jugak..Dah takde pilihan lain." Aku berkata.

Kemudian..Ummar mengambil pisau kecil itu dan terus memotong kaki irfan..

"ARGHHHH!" Irfan menjerit sekuat hati..

Aduhh..Bile la semua ni nak tamat..

●-----------------●

TERKANDASWhere stories live. Discover now