Glöm inte att kommentera och rösta!
Hermione
Hennes hjärta började genast slå snabbare vid åsynen av Blaise som kom gåendes genom korridoren mot dem. För att inte dra någon onödig uppmärksamhet till sig vände hon ner blicken och fäste den på sina skor. I ögonvrån såg hon ändå hur Blaise gjorde en ansats att närma sig henne. Hon förvånades av att han stannade och tvekade innan han ställde sig nonchalant lutandes mot väggen på motsatta sidan av korridoren. Hon vände blicken mot Malfoy som till hennes stora förvåning hade lämnat sin plats vid väggen och tagit ett steg närmare henne. Deras blickar möttes för sjunde gången denna korta stund som dem hade varit i varandras närhet. En kort stund tyckte hon nästan att hon det fanns något lugnade i blicken han gav henne. Men det avbröts hastigt av att han kastade en hotfull blick åt hennes håll som fick henne att hastigt titta bort.
Den spända atmosfären runt omkring dem avbröts hastigt av mrs Wilder steg som ljöd genom korridoren. När hon närmade sig klassrumsdörrarna öppnade dem sig omedelbart som att klassrummet kände av hennes närvaro. Klassen började ströva in efter Mrs Wilder. Hermione sökte sig med blicken mot Ginny och Neville, men båda två undvek hennes blickar och gled ner bredvid varandra på en bänk längst fram i klassrummet. Efter att hon hade lämnat sjukhus vingen igår hade hon försökt att prata med Ginny som hade valt att ignorera henne. Hon förstod att hennes vän kände sig dissad av Hermiones avfärdande beteende de sista dagarna. Och Neville som hade betett sig annorlunda mot Hermione ända sedan matsals incidenten valde att hålla sig till Ginny. Vilket betydde att Hermione skulle stå ensam inför Blaise om han bestämde sig för att göra något. Denna vetenskapen gjorde att hon kände sig skakad när hon letade upp en bänk någonstans i mitten av klassrummet. Malfoy i följd av Parkinson gled ner på en bänk på motsatta sidan av gången som gick igenom klassrummet från hennes bänk. Mrs Wilder ställde sig framme vid tavlan och kontrollerade att hon hade klassens fulla uppmärksamhet innan hon började prata.
"God middag. Idag ska vi fortsätta med samma uppgift som vi gjorde förre veckan." Inledde hon. Hermione kastade en nervös blick mot Malfoy och Pansy och bet sig i läppen.
"För er som inte kommer ihåg eller på grund av olika omständigheter inte var närvarande på lektionen ska jag gå igenom uppgiften igen. Resten av klassen kan börja duellera i samma grupper som förra veckan börja!" Avslutade hon och smällde ihop händerna i en kommenderade gest.
Alla i klassen flög upp från sina bänkar och började gå bort till sina respektive duelleringscirklar. Malfoy harklade sig ljudligt några meter ifrån Hermione.
"Så jag antar att det blir Pansy och Potter och mig och Smutskallen." Sa han och såg hånfullt mot Hermiones som skruvade nervöst på sig.
" inte nödvändigtvis..." började Harry som hade kommit upp bakom Hermione, men han blev hastigt avbruten av mrs Wilder.
"Givetvis ska ni duellera mot en person som ni ännu inte hunnit duellera mot." Instruerade hon till Hermiones stora besvikelse.
Hon var inte ensam då Parkinson stönade missnöjt från andra änden av duelleringscirkeln.
Malfoy däremot såg nöjd ut över att få rätt från Mrs Wilder men såg ännu nöjdare ut med sig när han lade märke till Hermione som skruvade irriterat på sig.Medans Harry och Parkinson påbörjade sin kamp om vem som kunde förolämpa den andra mest, hade Hermione och Malfoy börjat cirkulera omkring varandra.
"Du ser ovanligt ful ut idag, Granger." Sa Malfoy föraktfullt från sin ände av cirkeln.
Hermione lät sig av någon anledning såras av Malfoys ord och tittade ner i väntan på nästa förolämpning skulle komma. Iallafall försökte hon få det att verka som att det var det hon gjorde men just som Malfoy öppnade munnen för att säga något annat riktade hon staven mot honom och skrek, "Expelliermus!" Så att Malfoy slungades bakåt och hamnade på rygg med staven vid Hermiones fötter. Malfoy återhämtade sig snabbt från chocken och var snabbt på benen igen med ett mörkt leende på läpparna.
"Va bra att du inte håller igen, Granger." Sa han mellan tänderna.
"För det har jag inte heller några planer på att göra." Sa han och skrek något som blev otydligt för Hermione. För i nästa sekund låg hon skrattandes på marken helt obenägen att sluta. Det var inte förrän det började bli tungt att andas som Malfoy sänkte staven. Hermione reste sig upp i sittande ställning med en förvånad och lite generad blick i ansiktet. Malfoy stod och stirrade på henne med en min som Hermione nästan tolkade som öm och varm. Men det kunde väl knappast stämma tänkte hon tyst. Hon drog handen genom sina bruna lockar i ett försök att få bort dem från ansiktet. När hon såg upp igen insåg hon att Malfoy fortfarande stirrade på henne. Men han tittade snabbt bort när han förstod att han blivit påkommen. Hermione reste sig på darrande ben och skulle precis uttala en förbannelse tillbaka när hon hastigt blev avbruten av Mrs Wilders röst som klingade genom salen.
"Nu har ni visat lite vad ni kan." Sa hon och tittade runt på klassen.
"Jag vill nu be er alla att komma fram och samlas i en ring runt mig tack." Bad hon och klassen vandrade bort till henne och bildade en ring runt henne precis som hon hade sagt.
"Bra. Jag kommer nu att kalla upp er två och två, och de två ska sedan få försöka avväpna varandra. Bedömningen sätter jag på hur lång tid det tar för er och hur komplicerade besvärjelser ni väljer att använda er av. Har alla förstått?" Frågade hon och kastade ytligare en blick över klassen.
"Mycket bra. Först ut har vi Miss Granger och Mr Zabini."
YOU ARE READING
Motsatsernas möte
FanfictionHermione återvänder till Hogwarts skola för att fullgöra sin utbildning efter kriget. Men hon lägger snabbt märke till att saker och ting har förändrats. Hon har fortfarande kvar sina bästa vänner Ginny Weasley och Neville Longbottom men hon kan int...