the guy 1

115 3 0
                                    

  Loker dibuka dan...bruuuu beratus surat cinta jatuh dr dlm loker. Taehyung yg berada di sebelah sudah ternganga luas.  Mak aihh banyaknye utusan!

" Rileks la tae. Mulut tu jngn nganga sangat. Cover sikit" dengan riak yg tenang Jungkook mengutip beratus surat yg ada di lantai dan simpankan di dlm loker.

"Gempak betul kau. Mantera apa yg kau pakai smpai jd mcm ni bro? "

"Mantera ape plak kau ni? "

"Ye la smpai beratus surat kau dpt. Ni kuantiti bnyk doo! " Jungkook hnya tergelak. Apa yg lawak pun aku tak tau.

"Alahh kau ni, mcm tk biasa tngk aku dpt surat bnyk ni. Kau tau kan sekali aku petik beribu perempuan berbaris" dngn angkuh Jungkook berkata. Kepala Jungkook diketuk tanpa soal.

"Sakit la!" tajam matanya memandang Taehyung

"Sakit kan? Tolong sedar di dunia yg nyata. Jngn fikir pasal perempuan je" terus Taehyung beredar setelah berkata. Jungkook hanya tersenyum sinis sblm masuk kedalam kelas yg sama.

               *************

^kelas 2-3^

Mulut dibuka luas dan kepala yg agak gatal digaru. Jungkook memandang keluar tingkap memandangkan tempat duduknya berdekatan dngn tingkap. Lagi Best tngk luar dr tngk muka pakcik berkedut kt depan hatinya mengomel.

"Psstt... Psst... Jungkook" ada satu suara berbisik mcm bisikan hantu.
 
  Jungkook memandang Jimin yg berada disebelah.

"Apa? "

"Petng ni mcm biasa"

"Mcm biasa apa? " dahi Jungkook berkerut. Blur.

"Petang ni kt CC la bodoh. Otak tu jngn bengap sngt" sehabis mungkin Jimin menahan suaranya agar tidak didengari oleh cikgu yg sedang mengajar. Taehyun yg duduk di sebelah Jimin sudah menahan tawa dr td.

"Cakap je la nk pegi CC. Bagitau aku sekerat jln buat apa"

"Kau tu yg lembap! "

"Jeon Jungkook!  Park Jimin! " ha sudah. Cikgu memanggil nama mereka serentak. Kedua-dua mereka terkaku dan memandang ke arah cikgu.

"Kamu berdua amik buku teks dan berdiri di luar kelas sekarang! " dngn tegas arahan dibunyi. 
 
  Tanpa bnyk bantahan Jungkook dan Jimin hanya mengikut arahan. Tawa Taehyung mula meletus melihat dua org shbt baiknya didenda.

"Kim Taehyung saya rasa awk patut join deorg yg kt luar" mendengarkan kata-kata yg seterusnya membuatkan Taehyung melongo.

"Ta...tapi saya tk buat bising pon" Taehyung membela diri

"Takde. Keluar skarang. Jngn lupa buku teks awk" dengan terpksa Taehyung membawa bukunya dan berdiri bersama Jungkook dan Jimin.

   Tawa Jungkook dan Jimin terus meletus. Adoiii nasib kau la Taehyung 😂😂

 

The Guy Where stories live. Discover now