"Airin ! dah lambat nih ! bangun pi sekolah !"
"Airin rasa Airin demam lah mak !" jawab Airin dengan nada sedih .
Puan Erina dengan pantas masuk ke bilik anaknya dan memegang dahi Airin .
"Ha ...tkyah ngada ngada ! kamu tk demam pon ,cepat pi siap ,hari nih first day kamu kat sekolah baru !"
Airin dengan malas bangun dan menyapai tuala yang berada di tepi katilnya .
X X X X X X
"Wow ! besar gak sekolah nih ,dan macam kat istana lak ," bisik hati Airin sambil melihat suasana disekolah barunya .
"Airin ,kita dah sampai ,nnti jangan nakal nakal tau ,dengar kata cikgu oky !" kata puan Erina kepada anak perempuannya .
"Mak nih ,saya dh tingkatan 4 ler makk ...sy bukan budak tadika lagi"
"hahaha ,yerlah ,nnti kamu tunggu kat pondok depan sekolah tuh mak datang ambik oky !"
"oky mak ,"
dengan perlahan ,Airin turun dari kereta Mercedes yang dipandu oleh emaknya .
Airin dengan perlahan melangkah ke dalam sekolah barunya itu .
"Bapak ! besar nk mapuih sekolah nih !"
Airin yang berjalan sambil melenggak keatas tidak perasan ader seseorang berdiri dihadapannya .
"Bumpppp.."
"Aduh..."
"Are u oky ?" soal seorang gadis yang baru Airin terlanggar tadi .
"Arhhh sorry ,tk perasan awk"
"its oky ,btw my name is Ryu ! u ?"
"Ouh sy Airin ,just call me Kobis ,sbb budak sekolah dulu panggil sy Bis"
"HHAHAHAH oky oky ," Balas Ryu .
"Dinggg Donggg Dingg Donggg.."
kedengaran bunyi jam loceng sedang bergema ,dengan pantas Airin berlari meninggalkan Ryu seorang disitu .
X X X X X X
"Good morning class ! hari nih kita ader pelajar baru ! silakan masuk Airin"
"Hye ! my name is Airin ,just call me Bis !" kata Airin .
Semua yang berada di dalam kelas menenung wajah Airin .Airin yang rasa gelabah cuba mengalihkan pandangannya kearah kawan kawan barunya .
"Oky Airin ,kamu boley duduk sebelah Nis "Kata cikgu Noni .
Airin dengan pantas menuju kearah meja kosong yang berada disebelah Nis .
"Hye !" sapa Airin .
Anis hanya menjeling Airin dan tidak mengendahkan sapaan Airin tadi .
"Yow Bis ! tk sangka lak kita jadi classmate !" kata Ryu dengan senyuman lebar dibibirnya .
"HAHAHAH ha'a !"
"Dinggg Donggg Dinggg Dongg !"
"Weh Bis ! jom pi kantin ! sempena kedatangan kau kat sekolah nih ! aku belanja kau makan oky !" Kata Ryu dengan bersemangat .
Airin hanya mengangguk dan mengikut sahaja si Ryu .Dalam perjalanan mereka ke kantin ,adee lak mamat poyo yang sengaja melanggar airin meskipun airin sudah mengelak .
"Woi kau jalan pakai aper ?" jerkah lelaki itu .
YOU ARE READING
I Wish U Are Here !
RomanceAirin ,yes Airin habistu sapa lak ?! seorang gadis yang manja dan lemah lembut .Eh yer ker ? 😂 Kalau pi sekolah mesti ader jer masalah yang akan datang. Airil si jejaka korea yang menjadi kegilaan para gadis di sekolah 🙄 "Woi ! tepi arh sikit kau...