Aku menutup mulut aku apabila aku melihat Irfan jatuh ke dalam perangkap yg telah seseorang buat..
Aku melihat Fakhrull mengangkat tangannya setelah disengat oleh kala jengking..Aku terkedu.."Argh...Aduh..Sakit...Bodo betul la."
Fakhrull berkata sambil menyepak kala jengking tadi dan memijak salah seekor daripadanya.
"Weyh..Ok tak?"
Izzaty bertanya..Aku hanya berdiri berdiam diri..
"Aku Ok..Irfan..Aku lepaskan dia.."
Dia berkata sambil memegang tangannya dan memandang ke mayat Irfan.Aku berjalan ke arah Fakhrull dan memandang ke mayat Irfan..
Teruk..Hampir kesemua bahagian badannya dicucuk tombak tu..Ade satu biji mata terkeluar sebab dicucuk tombak"Takpe la..Kau terlepaskan.."
Aku berkata kepada Fakhrull..
"Weyh..Kala jengking tu bisa tak?"
"Hurm..Tengok kala jengking tu."
Ummar berkata..Dia memandang ke arah kala jengking yg dipijak oleh Fakhrull tadi..
"Hurmm..Aku tak pasti."
"Meh aku tengok.Aku kan doktor haiwan.."
Izzaty berkata..
"Ouh takde la..Ni kala jengking yg takde bisa..Cuma kau akan rasa sakit tu la dalam masa 2-3 hari.."
"Ouh..Hurm takpe la."
Fakhrull berkata..
"Nina..Tunjuk la jalan..Diaorang mesti dah sampai kat chalet..Jom."
Izzaty berkata..Aku hanya menganggukkan kepala..Perjalanan kami bermula kembali..
●————————————————●
Kami akhirnya sampai di chalet kami..Ia hanya mengambil kami masa 5 minit untuk sampai ke chalet tu..Takde perangkap..
Aku dapat melihat mereka menunggu di depan chalet.."Irfan mane?"
Aiesya bertanya.."Irfan..Dia dah takde.."
Fakhrull berkata sambil mengeluh..
Mereka hanya menundukkan kepala."Yg korang ni duduk luar apehal?"
Izzaty bertanya..
"Tak..Pintu ni tak boleh bukak." Shazleeyana..
"Haah..Kitaorang cuba semua benda tak boleh..Tingkap dia ade besi tu.
Pintu dia pun keras.."Ahmad berkata..Huh..Pelik..Camne nak masuk ni?Aku memang jenis yg tak suka meluahkan pendapat lagi-lagi perasaan..Aku lebih suka bersendirian dan berimagisai seorang diri..
"Ok..Sape ade cadangan?"
Kata Fakhrull
"Ape kata kita rempuh pintu tu ramai-ramai?"
Setelah lebih kurang 5 minit kami berbincang..Tiba-tiba..
"Sana sikit.."Izzaty berkata kemudian mengeluarkan sebilah parang..
"Nah..Sape nak pecahkan pintu ni guna parang?"
Kami semua hanya mendiamkan diri..Terkejut..
"Meh sini..Aku bukak.."
Ismairil berkata..
"Ceh..Ha try la.."
Ismairil pun memecahkan pintu kayu itu menggunakan parang yg diberi oleh Izzaty..Setelah lebih kurang 3 minit..Akhirnya pintu itu dapat dibuka..
Apabila kami masuk.."Astagfirullah hal azim.." Ahmad berkata...
Kami sangat-sangat terkejut apabila dapat melihat mayat Irfan yg telah disiat kulitnya dan digantung secara terbalik di mana kepalanya di bawah,kakinya di atas..
Ade yg hampir termuntah..Ade yg menutup mata.."Ya Allah.." Ummar berkata..
"This..This is impossible...Mayat dia dah masuk dalam perangkap tadi..Camne dia ade dekat sini?"
Aku berkata..
"Perangkap?Ape maksud kau perangkap?"
Arieana bertanya..
"Tadi mayat dia dah masuk dalam perangkap yg ade banyak tombak...Nanti la kita explains..Skang ni,kita kena bawak mayat dia keluar.."
Aku berkata lagi..Mereka mengganggukkan kepala mereka..
●—————————————————●
YOU ARE READING
TERKANDAS
HorrorSekumpulan org² dewasa yg pernah menjadi kawan yg rapat dahulu kini terkandas di sebuah pulau setelah di kapal yg dinaikinya di sabotage...Tambahan..Di antara mereka ade seorang pembelot yg mahu kesemua mereka mati dan ade suatu makhluk yg tidak dik...