Scene 3

335 2 0
                                    

"Mirul?"

"Ya?"

"Kau rasa aku chance lagi tak nak rapat ngn budak kecik tu lagi?"

"Qim. Aku taktahu la nk cakap apa" aku frust senanya. Its not that easy aku nak pupuk kan rasa benci dalam diri dia kat adik dia tu. Aku taknak dia sakit doh. Penat dah. Satu sekola lable dia gay. Because of that kid.

Pstu depressed lagi. Aku ni je yang sudi nk pulihkan kau qim. Keluh. Tapi kalau dah sayang memang macam tu. Memang dri awal si amirul ni dah set nak tolong sorg manusia nama haqim ni kelua dari belenggu sedih. Angkara adik dia tu.

Amirul ni bukanya baik or prihatin sangat.

Dia cuma rasa

Banyak sangaat masa terbuang

Rugi si haqim

Terbuang kenangkan

Budak kecik bodoh tu

And

Si Mirul pun pernah rasa apa haqim tu rasa

Dia pernah rasa tergilakan orang yang tak sudi

Cinta tak berbalas

Harapan dia kat laki tu? Lagi la menggunung

Laki tu baik sangat. Jaga sangat hati si mirul ni. Mana dia boleh tahan berharap !!

Tapi ya. Harapan dia kat laki tu tinggi sangat

Sampai makan diri sendiri. Hari-hari dia tak keruan. Sebab laki tu tak wassap dia, tak tanya kabar dia.
And sebab remeh cetu je, amirul ni boleh nangis. See? How bodohnya alasan to cry? Hahha
But salah dia ke? Orang suapkan harapan. Dia ni dah lama nak berkasih sayang. Cuma silap. Benda ni salah !!

Hahh cerita lama. Aku dah move on. Ya move on since ada haqim. Berbaloi dia masuk asrama sebab nak lari dari laki tu.

"Tapi mirul. Aku rindu dia. Aku sayang sangat kat diaa" keluh haqim kasar. Suaranya perlahan. Memang nampak sangat yang dia tengah sedih. Hahj ni memang kelemahan amirul ni. Tak boleh tengok orang dia sayang sedih.

"Okay macamni. Kau ingat tak apa dia buat? Dia tak layak untuk semua ni qim. Tak layak attention kau"

"Yela  tapi.."

"Banyak hikmahnya semua ni jadi. Chill la. Member kita ramai tu tunggu kita, sentiasa ada dengan kita" Amirul senyum lebar sambil tatap muka Haqim. Cuba ubat luka Haqim tu konon. Hahahahha poyo

"Ya". Haqim cepat-cepat tarik muka dia yang kendur tu. Cuba senyum. Obvious kelat. But dia tak boleh nafikan. Apa Amirul tu cakap memang betul pun.

'Aku sentiasa ada dengan kau selagi aku mampu qim' bisik hati dia. Gembira haqim cuba untuk gembira untuk dia. Atau sebab lain. Ah tak kisah la. Aku tak kisah asal dia sudah pulih. Cukupla. Comel sangat haqim senyum. Nak terkam je HAHAHAH.

MEMOIRSWhere stories live. Discover now