"Omma, wae Jin kene tinggal kat sini? Omma dah xsayang Jin ke?" Tanya seorang budak lelaki yg berumur 9 tahun. Puan Kim hanya tersenyum lalu menolak badan anaknya ke dalam rumah itu bersama kanak2 yang lain. Baginya, amat membebankan dia untuk menjaga budak itu selepas kematian suaminya.
Lagipun budak itu pandai jaga diri dengan budak2 yang berada dalam rumah itu.
Terus dia melarikan diri daripada terus mendengar tangisan yang kuat dari anaknya.
"Waeyo omma buat jin macam ni!!" Jerit budak lelaki itu.
Tiba2 bahunya disentuh oleh seseorang. Dia mula berpaling belakang untuk melihat siapa. Ternyata ada 6 orang kanak2 yang mungkin sepertinya.
"Ko..korang sape?" Tanya budak itu sambil mengesat air matanya.
Kanak2 itu hanya tersenyum.
"Annyeong hyung... selamat datang ke rumah pembuangan kanak2." Kata seorang budak lelaki yang mempunyai lesung pipit. Budak lelaki yg bernama Jin itu hanya mengerutkan dahi.
"Sebenarnya, kitaorang semua kene buang oleh keluarga sendiri." Kata budak lelaki yang berambut agak panjang. Jin mula bangun lalu mendekati budak yg memeluk teddy bear.
"Jadi korang kena buang la ye." Katanya lalu mengusap kepala budak itu. Mereka semua hanya mengangguk.
"Hyung... pandai masak tak? Kookie lapar... dah 3 hari xmakan.." kata budak yg memeluk teddy bear itu.
Jin yang mengusap kepala budak itu tergamam. 3 hari? Xmakan?
"Korang semua xmakan 3 hari?" Mereka semua hanya mengangguk.
"Kalau macam tu jom kita pergi ke dapur. Biar hyung masakkan untuk korang." Kata Jin lalu berlalu ke dapur sambil diiringi oleh budak2 itu.
"Yeay dapat makan."
"Hyung masak sedap2 tau. Tae dah lama tak makan sedap2."
"Aah betul tu hyung. Masak sedap2."Jin hanya tersenyum melihat mereka. Dan di situ baru dia tahu yang dia terpaksa menjaga mereka semua, memandangkan dia paling tertua dalam kalangan budak2 itu.
YOU ARE READING
Friend never end
FanfictionSiapa sangka 7 orang lelaki yg mempunyai pelbagai perangai terpaksa tinggal serumah dari kecil. Dapat kah mereka hidup dengan baik akibat dibuang oleh keluarga sendiri? Mari kita saksikan kisah persahabatan 7 orang lelaki yg mempunyai pelbagai kisah...