Forever a dream (the fooo)

343 4 2
                                    

Del 1*

~sannes perspektiv~

Jag hörde ett dunkande ljud nedifrån vardags rummet. Jag reser mig sakta från soffan och går sedan ned för trappen till undervåningen där ljudet kommer ifrån.
Där står tindra och dansar till sin favorit låt av The fooo.
''Don't step on my kangaroos ''
Don't step on my kangaroos '' sjunger hon gång på gång.
Jag flinar till och går sedan upp på mitt rum igen. Jag loggar in på instagram och kollar flödet , jag har fått två nya följare...
Plötsligt ropar tindra efter mig.
-Ja vad är det vrålar jag tillbaka
-klockan är 16:30 ska inte du gå snart?
Juste shit om 1 timme börjar min första dans lektion på Base23 OMG är så sjukt taggad.
Jag slänger ned ett par mjukisar i väskan och springer sedan ned till hallen . jag sätter på mig mina vita nike air force och springer sen till bussen.
Jag hinner precis med bussen, jag går på och sätter mig ganska långt bak vid en rad med två säten.
Jag sätter i hörlurar i öronen och sätter på ''hey darling'' medan jag smsar med tindra.
När jag kommit till Sture-P så petar nån försiktigt på mig, jag vänder mig snabbt om och möts av ett gudomligt leende. jag drar fort ut hörlurarna.
-Eeh hej jag undra om jag skulle kunna sitta här , säger killen.
-Eeh visst ,säger jag och flyttar väskan som jag har på sätet bredvid mig.
Han sätter sig och lägger ned sin väska på bussgolvet likt som jag gör.
Min blick dras mot honom, han har lagom långt mörkblont hår under kepsen. Han vänder sig mot mig och jag får kontakt med hanns grön blåa ögon.
-Eey du sorry jag presentera mig aldrig säger han och räcker fram handen, jag sträcker fram handen , han tar ett mjukt grepp runt min hand och pressenterar sig sedan.
-Jag heter Felix , säger han och ler.
-jag heter Sanne , säger jag glatt.
Han ler och släpper sedan greppet om min hand.
-vart ska du då? Säger han nyfiket
-ska på dans träning , vart ska du själv?
-haha ska också på dans träning, vart dansar du?
-jag har precis börjat på Base.. base23.
-Vaa säger han och ler där går jag med.
Vi börjar prata om allt mellan himmel och jord tills det är dags att kliva av bussen.
Vi kliver av och går sida vid sida till dans studion.
När vi kommer fram så går vi till olika lektioner , jag ska precis gå in i omklädningsrummet då felix kommer ropandes efter mig.
-Du när slutar din lektion?
-20:00 tror jag
-vi kan väll ses här utanför då ,och så peka han bort mot cafeterian .
Jag nicka och gick sedan in för att byta om.

•två timmar senare•

Jag har precis kommit ut från dans lektionen, och det va sjukt kul att få dansa här.
Jag går och byter om till mina andra byxor igen och går ut till cafeterian där jag skulle möta felix .
Medan jag väntar så kikar bag lite på insta men hittar inget intressant där.
Plötsligt sätter nån händerna för mina ögon och säger,
- Gissa vem
Jag vänder mig om och ser en leende Felix stå där.
-Hej säger jag och ler stort.
-Hej säger han och flinar.
-Ska vi gå? Sa han och tog upp sin väska från golvet, och la sedan sin arm runt mig.
-ja , sa jag och flina till.
Vi går mot bussen sida vid sida , vi går på bussen och sätter oss på samma ställe som sist.
Bussresan går fort och nu har vi båda klivit av vid samma busshållplats.
-Bor du här i närheten? Säger han plötsligt
-Ja jag bor där borta och så peka jag lite längre bort på ett vitt stort hus.
-Okej jag bor där borta och så peka han lite längre bort på gatan.
Okej men jag måste tuvvär gå mamma gillar inte att jag är ute när det är murkt.
Okej men kan jag få ditt nummer? Säger han och ler.
-visst och så rabblar jag upp siffrorna, samtidigt som han skriver in dom.
-vi hörs säger han och kommer fram o kramar om mig .
Det blir en varm och mysig kram. vi vinkar av varann och går skilda vägar. Jag kommer in på uppfarten till Vårat hus, och går sedan in. alla sitter framför tvn , så jag går upp och gör mig iordning för att sova. jag sätter mig i sängen då det knackar på dörren in till mitt rum.
Mamma kommer in i rummet.
-var det bra på dansen , frågar hon och ler .
- ja det var det och så får jag ett stort leende på läpparna.
Mamma kramar mig god natt och går ut.
Det var för att jag träffa felix , han gjorde min dag tänkte jag för mig själv innan mina tunga ögonlock stängdes.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Detta är första kapitlet av forever a dream . hoppas ni gillar den . rösta och kommentera gärna . puss på er

Forever a dream (the fooo)Where stories live. Discover now