Maldives
Suasana di pulau itu sungguh damai dan menenangkan. Terlihat pasangan suami isteri sedang berjalan ke arah pantai.
Beberapa orang crew juga sudah bersedia.
Nureen menggeleng kepalanya.
'Bazir tenaga aku je. Aku fikir datang sini dapatlah aku rest ke apa'
"Puan Reen do you hear me?" Soal jurugambar.
"Yea"
Mikael sudah bersedia mengambil gambar individunya.
Terlihat juga beberapa orang wartawan hiburan yang menyamar sebagai pelancong.Sesekali Nureen menjeling ke arah mereka.
Dritt dritt
Pengawal peribadi Mikael menghulurkan telefon pintar Nureen kepadanya.
Mya
How?
I'm so tired you know 😡
Just enjoy it Reen. Diaorang nak main with us so let's play together
Don't worry Mikael will take care of you
Eleh mana kau tahu
Aku tahu la dia cousin aku. Membesar sama-sama kot.
Dah la turn aku ni
Nureen memberikan kepala objek nipis itu kepada pengawal peribadi Mikael.
High heels-nya dicabut dari kaki lalu menjejakkan kakinya di atas pasir.
Dress-nya membuatkannya tidak selesa untuk berjalan. Lagi-lagi mereka ingin bergambar di dalam air. Cadangan itu ditolak mentah-mentah oleh Nureen.
"Are you okay?" Soal Mikael sambil menyambut lengan Nureen.
Nureen hanya mengangguk dan bersedia di posisinya.
"Menyusahkan la" gumam Nureen.
"So I just realized married with a supermodel akan buatkan kita terjebak dalam dunia mereka"
"Excuse me Mr.Mikael you yang menyebabkan semua ini berlaku. You yang heret I okay" balas Nureen perlahan sambil mereka sedang bergambar.
5:30 P.M
Mereka bersiap untuk pulang ke bilik. Nureen dengan malasnya hanya menyarung padding coat kerana separuh dress-nya basah kerana bergambar dalam air. Tambahan pula, dengan udara yang bertiup kencang di tepi pantai itu.
"Sejuk" gumamnya.
Sesekali tangan kanannya naik ke dahi untuk mengurut pelipisnya.
Dia menoleh ke kiri dan kanan untuk mencari Mikael.
Tetapi apa yang dia lihat hanya wartawan dan jurugambar sahaja.
"Diaorang ni tak penat ke" getusnya.
Tiba-tiba pandangannya kabur.
"Mrs. Reen are you okay?" Soal bodyguard Mikael.
"Where is Mikael?" Soal Nureen pula.
"Toilet" balasnya lalu dia memanggil anak buahnya.
"Tolong ambilkan blanket" arahnya.
Anak buahnya mengangguk.
"Let's go" kini datang pula Mikael lalu mengambil kotnya.
"Why? Are you okay my dear?" Soalnya apabila melihat keadaan Reen seperti tidak bermaya.
Blanket diserahkan kepada Mikael lalu disangkut pada bahu Nureen.
"I'm okay. Let's go" kata Nureen yang cuba untuk melangkah. Tetapi selepas dua langkah ke hadapan badannya tidak seimbang. Mikael segera mendapatkan isterinya itu.
"Go get the car" arah Mikael.
Dahi Nureen disentuh.
'High fever'
Hotel suite
Nureen terjaga dari tidurnya yang agak lama. Dia turun dari katil lalu ke beranda.
Matahari sudah tidak kelihatan. Semuanya gelap tetapi masih cantik.
Tiba-tiba kedengaran pintu biliknya dibuka.
Mikael terus melangkah ke beranda tetapi badannya disandar pada sliding door.
"Feeling better?" Soal Mikael.
"A little bit" balas Nureen lalu berpusing menghadap Mikael.
"Esok kita balik. Aku ada meeting dengan client dari Dubai"
"Aku ada order bubur untuk kau" tambahnya sebelum dia masuk ke dalam dan meninggalkan Nureen bersendirian.
'Macam mana bila dia dapat tahu kisah silam aku. Aku dengan kau tak setaraf. Macam mana aku nak hadap benda ni'
Air matanya mengalir turun ke pipi.
Di sebalik kejayaan di mata dunia terdapat seribu satu rahsia yang disimpan seorang dirinya.
Puan Sri Wardah juga menutup rahsia itu sedalam yang boleh. Tetapi bagi dia rahsia yang dijaga sebaik mana sekalipun pasti akan terbongkar.
Nureen mengeluh lalu masuk ke dalam.
Bunyi pancuran air di dalam bilik mandi menandakan bahawa suaminya itu sedang mandi.
Telefon pintarnya diambil. Nombor seseorang didail.
"Kau dah cari apa yang aku suruh tu"
"Dah. Selepas dia dilahirkan, ada seorang wanita tua yang ambil dia. Sekarang dia menetap di UAE. Tapi dia akan pulang ke Malaysia"
"Ok thanks. Esok kita meet"
"Baik"
Panggilan tersebut dimatikan.
'Sampai macam ni sekali hidup aku'
Dendamnya mula membara.
"Room service"
TBC
YOU ARE READING
CHANGED✔
RandomChanged Everything can be changed. Heart? Feeling? Fate? Past life? For 'this person' all that can be changed even if all it was a bit painful. Start:12th June 2017 End:31st July 2018 ⇨Rank⇦ 13/12/17:#51 in random 17/12/17:#37 in random 26/6/18:#30...