33

4.5K 123 2
                                    

Sekarang ni aku dan family dalam perjalanan ke Airport... Dan aku lah yang menjadi hamba abdi kakak ku sebagai pemandu. Dengan alasan "ni la kali terakhir kaklong dapat dera ko." aku pon merelakan sahaja... Dan sekarang ni die boleh sedap tido dengan family die kat belakang... Abang ipar aku pon boleh tahan gak, die biar je bini die dera adik ipar die yang baik hati ni... Haish sedih betul.

Tinggal aku dan Aiman sahaja yang masih terjaga sekarang ni... Ye la kalau aku tido terbabas pulak, hah dah satu keje pulak kene tunda semuanya.

"Mak ngah!!" panggil Aiman.

"Ye sayang kenape??" tanyaku sambil sebelah tangan ku membelai rambutnya. Boleh la lepas sebelah tangan kereta auto.

Aiman yang berada di babysit memanggil aku lagi, kali ni aku menyahut sambil memandangnya sekilas.

"Bila nak sampai ni mak ngah.. Bontot Aiman dah kematu dah ni." rungutnya..

Ni la budak, kalau dah pandai cakap tu nak bercakap je macam orang tua... Ape boleh buat layan je la..

"Kite dah sampai dah. Tu nampak tu KLIA besar kann... Kejap ye makngah nak parking dulu." jawapku.

Selepas meletak kereta, aku membantu abang iparku mengangkat beg dan meletaknya di troli yang baru diambil oleh adikku tadi.

Semuanya 3 troli, 1 kakak aku n family, 1 parent aku dan adik laki aku yang last dan yang terakhir adik perempuan and adik lelaki aku lagi sorang tu pon dah penuh... Ahhh aku ape kesah, aku selitkan jugak 2 beg leguage aku kat situ.. Kenape sampai 2 bag untuk aku sorang?? Ehh biar la, pompuan memang memerlukan beg yang banyak...

'Callllllll!!'
Bunyi fonku.

Aku mengangkat selepas melihat nama yang tertera, sapa lagi kalau bukan Mikhail.

"Assalammualaikum!" sapanya.
"Waalaikummusalam" balasku.

"Honey!!!! Honey kat mane??? Dah sampai ke???"  tanyanya yang ku anggap sedang menjerit.

"Lek, lek. Saya dah sampai dah ni, kat parking lot, baru nak gerak masuk.." terangku.

"Okk! Abang betul-betul dekat depan pintu masuk! Abang tunggu ni!" katanya sebelum menamatkan panggilan.

"Hah! Suami ko kat ne?" tanya kakak aku tiba-tiba. Ni mesti kes pasang telinga ni...

"Die cakap depan pintu masuk." bagitahu ku sambil menolak troli begku.

Lalu je depan pintu masuk automatik airport ni dah boleh nampak si Mikhail.. Wehh die betul-betul depan pintu masuk, tak tipu do...

"Honeyy!" panggil Mikhail sebaik die nampak aku..

Die bersalaman dengan Family aku dulu baru die datang peluk aku... Weh die peluk beb!! Berani..

"Ehh ape main peluk-peluk ni... Eee tak malu dah besar pon nak peluk" usikku, ala sebenar nak tutup perasaan sendiri..

"Ehh biar la.. Abang rindu wife sendiri xpekan!?"  katanya lalu meleraikan pelukan dengan perlahan.. Aku hanya menjelingkan mata dan terus menyalam tangannya apabila ternampak kakak aku menyembulkan matanya dan membuat demo dengan menyalam tangan suami die dan mencium dua belah pipi suaminya.

Abang ipar ku yang tidak tau apa-apa tu hanya tercangang sahaja..
Dah xpasal-pasal kami satu family buat cite melayu dekat depan pintu masuk ni... Sebab sorang mamat je...

Ketika kami sedang beratur untuk di cek, ramai pramugari dan pramugara menyapa abang iparku.

"Ramainya kenal abang long, die keje sini ke?" tanya Mikhail sebaik sahaja kami lepas daripada di cek... Nasib baik aku lepas beb! Yela takut jugak sebab aku je dah due beg.

Mat saleh itu 'JODOH' aku √Where stories live. Discover now