1. BOLUM
-TANİSMA FASLİ-
Yil 1865 , at arabalarinin cirit attigi kadinlarin gosterisli balon eteklerle lule lule saclariyla , erkeklerin ise takim elbiseler ve siyah sapkalarla sokaklarda dolastigi o donemler...
Mariatte , kasabanin en guzel kizi diyebilirim ona. Kizil upuzun saclari yemyesil zumrut gozleri ve yuzune sanki hafifce serpistirilmis cilleri ile o kadar masum bakar ki insana. Kizil saclarini lule lule yapar ve gozlerine uygun bir elbise de giydi mi kasabanin tum erkekleri zaten sinek gibi dolusurlar etrafina. Boyle dedigime bakmayin ta ne zaman onceydi bu durumlar. Hangi densizin hangi kiskancin nazari degdiyse guzel Mariatte'uma amansiz bir hastaliga yakalandi. Sadece yatiyor yatiyor yatiyor keske beni tanisaydi da yaninda olsaydim diyorum ona sadece mektuplar gonderiyorum ve saniyorum ki hasta bakicilar tarafindan Mariatte'a iletilmeden yirtilip atiliyor o mektuplar.
Sinek gibi dolusuyor dedim ya Mariatte guzelken , o sinekler hastalik sonrasi bir anda nasil kayboldu bunu ogrendim ama ben onu bu hastalik surecinde yalniz birakacak kadar basit sevemezdim. İnsanin en zor zamanlari en cok sevgiye ihtiyac duydugu andir degil mi? Ona bu sevgiyi verecektim.
Gel zaman git zaman Mariattelerin evlerinin yakinindan geciyordum. Cok zengin degildiler fakat durumlari ortalamaya gore ustteydi. Bir gun dayanamadim ve kapilarini caldim. Hasta bakici cikti karsima
-Buyrun?
-Afedersiniz Mariatte ile gorusebilir miydim? Ben onu bu hastalikta yalniz birakmamaliyim
-Yalnizca on dakika , onu cok yormayin. Konusmasi bile guc.
-Pekala tesekkurler.
-Ayakkabilarinizi cikarirsaniz hasta icin hijyen korumasi da.
-Ah pardon...
Eve girdigim de mis gibi bir yemek kokusu kaplamisti etrafi kimdi acaba annesi miydi? Annesi de cok tonton bir kadindi Mariatte'un ailelerimiz arkadasti cok da severdi beni. Zaten geldigimi gordugu gibi geldi " Sukurler olsun Michael , hosgeldin tam da biraz konusmaya ihtiyacim vardi'' dedi , onunla sonra konusacaktim suan Mariatte'u gormeliydim.
-Bayan Simons cok uzgunum kiziniz icin onu duydum da geldim kizinizi bir goreyim lutfederseniz sonra bir cay icer uzun uzun dertlesiriz.
-Elbette seni ona gotureyim.
Mariotte'un odasina geldigimiz de lavanta kokusu burnumu rahatsiz edecek seviyeye kadar gelmisti. Mariatte cokmus goz altlarinda et kalmamisti fakat bana kalsa hala guzeldi. Bayan Simons "Bak Mariatte bu Michael , seni gormeye gelmis ben sizi biraz yalniz birakayim konusun cok iyi bir cocuktur" , odadan cikti.
Mariatte ve ben yalnizdik. Bana bakiyordu zumrut gozleriyle ve ister inanin ister inanmayin ama icimde bir seyler degisti o an. Konusamadim konusamadim yalnizca kucuk bir "Merhaba" ile soze basladim , gulumsedi. Bu gulumseme bana konusma cesareti vermisti. "Ben boyleyimdir iste , seni boyle gormeye dayanamadim. Bu hastaligi yenmen de her dakika yaninda olacagima soz verebilirim suan. Eger sen de istersen?Michael dedi , hastalik boyunca tum arkadaslarim benden uzaklasti kimse benimle ilgilenmedi , eger yanimda olmak istiyorsan beni cok mutlu edersin. Tesekkur ederim dedi. Biraz onu izledim. Masum masum bakiniyordu ve sonra uyuyakaldi. Elini avcumun icine aldim ve "Soz veriyorum" dedim "Soz veriyorum Mariatte'um bu hastaligi birlikte asacagiz"
Daha sonra Bayan Simons ile konusmaya gittim.