B

126 19 32
                                    

Aku bangun awal harini sebab nak siapkan sarapan untuk mamat albino tu. Kalau tak disebabkan heolmonie aku call dan ceramah aku kaw kaw pasal rumah tangga naik seram jugak aku.

"Walau apa pun jadi kamu kena hormat dia.. Seorang isteri wajib layan suami dia. Kamu ni Seoeun. Dahlah jadi bini orang tapi tak thu pasal ni" bebel heolmonie ditalian.

"Tapi.. Yoongi tu biadap, annoying gila tahu sakit hati bila tengok muka dia.. Seo benci dia" balasku sambil mencebik

"Kamu ni--"

"Heolmoni tahu tak dia rosakkan phone seo terpaksa seo beli baru. Nak cari duit dahlah susah lain lah dia kaya. Dahlah tak mintak maaf." Adu Aku.

"Seo.. Jangan benci sangat dekat dia. Dia suami kamu. Jahat mana pun dia kamu kena sabar dan layan dia sebaik mungkin. Heolmoni taknak kamu jadi janda.. lagi pun berdosa kalau kita tk laksanakan tanggungjawab sebagai isteri" bebel heol. Wuargg bukan nak backup.

Soo sejak kejadian semalam aku berusaha jadi wife terbaik dia. Aku mencuba.

Aku letakkan pancake coklat diatas meja dan susun cawan semua atas meja.

Mana Yoongay ni?

Aku pandang depan bila dengar pintu bilik ditutup. Yoongi lalu dapur kemudian pandang aku.

"Awak.. Sarapan" aku senyum dekat Yoongi sebelum tuang susu dalam cawan dia.

"Kau kenapa?" Soal Yoongi pelik. Dia letakkan beg kerja dia dekat tepi sebelum duduk.

"Takda apa.. Kan memang kerja saya untuk buat macam ni" balasku bersahaja. Malas panjang cerita kang dia cakap bebukan aku bukan boleh tahan baran ni.

"Hmm Seo... " Yoongi pandang aku yang tengah makan. Aku angkat kening sebelah bila mulut aku penuh. Kang cakap kang bersembur pula pancake dalam mulut😂💕

"Jari kau semalam okey? " aku kekedip mata bila Yoongi tanya soalan tu. Lol wae dia tetiba caring ni.

"Ahh okey je. Bukan melecur pun.. Awak demam ke?" Soal aku sambil garu leher bila rasa kekok

"Apa aku? Aku okey je bila masa aku demam?" Yoongi jeling aku sambil suap pancake dalam mulut dia.

"Takdalah tetiba caring.. Awak risaukan saya eh? Awak dah start suka saya eh eh?" Aku mengusik dia. Tengok dia duk terbatuk batuk tu alah betul lah tu.

"Kau boleh jangan perasan boleh? Aku taknak suka kau dan takkan suka kau. Aku tanya bukan sebab risau pasal kau." balas Yoongi buat aku mencebik. Tetiba rasa broken pulak.

"Abis awak sayang dekat Minji lagi?" Aku tenung cawan depan aku sambil tunggu jawapan dari dia.

"Kalau ya kenapa? Lagipun aku dengan dia tak putus apa lagi."

"Oh.." Aku angkat pinggan bila dah takda selera. Duh aku ni kenapa? Tu pun nak sedih ke? Hell pikirlah pasal Jungkook.

"Seo.. aku taknak kau ada perasaan kat aku. Aku buat ni semua demi family aku. Cukup setahun kita cerai." Hidung aku dah start rasa pedih. Seoeun janganlah nangis..

"Baguslah.. Lepas awak ceraikan saya bolehlah saya berkahwin dengan namchin saya" balasku sambil tersenyum palsu. Entah kenapa aku tak happy dengan semua ni.

"Kau ada namchin? Nugu?" Yoongi pandang aku lama.

"Adalah. Awak tak perlu tahu" aku terus tinggalkan dia macam tu je kat dapur sebelum keluar pergi kerja.

Yoongi pandang pintu lama. Perasaan dia pun rasa lain. Segera dia tepis perasaan tu bila ingkatkan MinJi

---

Aku bukan isteri simpanan Min YoongiWhere stories live. Discover now