🌸PROLOG🌸

126 1 0
                                    

"DASAR SUAMI GATAL!!"
"HEH AWAK TU SAMA JE DATING DENGAN LELAKI LAIN!!!"

"BILA MASA!!"

"SETIAP MASAAAAA!!"

Satu periuk dicampak hampir mendarat di muka Daniel. Nasib baik dia sempat tunduk,kalau tak mahu patah hidungnya. Daniel memandang tajam isterinya sambil mengenggam penumbuk. Isterinya sudah mencapai senduk pulak hendak dibaling..

"Berani awak .."

Isterinya tersenyum sinis. "Awak cari pasal dengan salah orang KANG DANIEL". Don hyu mula mengangkat senduknya dan berlari sambil menjerit ke arah suaminya. Daniel cepat mencapai kusyen ditepinya sebagai perlindungan .

"HUAAAARGGHHG"

"HUAAAAAAAARRRGHH".

..Ding Dong Ding Dong..

Serta merta perlawanan senduk menyenduk terhenti apabila bunyi loceng di pintu bergema.

"Omma,Appa!!saya dah pulangg."

Terjengul kepala kecil milik Dyunie di pintu. Kemudian dia masuk lalu membuka kasutnya.

Daniel dan Don hyu memandang satu sama lain dengan riak terkejut. Mereka pandang jam. Dah pukul 12:30 tengahari rupanya.

"Omma..Appa..."

"Nae..Dyunie ya .."

Dyunie memandang pelik pada kedua-dua ibubapanya dan memandang sekeliling ruang tamu yang bersepah.

"Omma dengan Appa okey ke?"tanya si kecil tu...

"Ehhh..okey je..kitaorang ooooo ..key hhahahh"balas Daniel sambil ketawa janggal.

"Okay kan saaaayang " Daniel menyiku lengan Don hyu.

"Aaah okey jee" dia menjeling Daniel kemudian menghadiahkan senyuman kepada anaknya supaya tak syak apa-apa.

"Omma,appa kemas rumah ke?"tanya Dyunie sambil mengangkat kerusi belajarnya yang terbalik.Dia melangkah barang-barang yang mehalang laluannya. Ruang tamu dah rupa medan perang dunia ketiga habis haru-biru. Dyunie tertunduk-tunduk mencari remote tv.

"Sayang cari apa?".Don hyu yang melihat Dyunie seperti mencari sesuatu terus bertanya.

"Remote tv..... hah jumpaa". Dyunie menyapu-nyapu tanah yang ada pada remote yang dihempap pasu pecah. Kartun kegemaran dibuka.

"Dyunie nak makan apa..?"

"Sup ayam."balas Dyunie sambil matanya ralit pada tv.

"Naeeee.."

"Woii ambik periuk tu..."bisik Don hyu pada Daniel sambil menundingkan jarinya .

"Huh ambik sendirilahh."balas Daniel dengan jelingan dan melanggar bahu isterinya. Don hyu terpempan dengan balasan Daniel. Dia mengetap bibir dan mengangkat periuk.

"Siap ko.."gumam Don hyu.

"Dyunie ...tunggu eh omma masak."katanya lembut.

"Naeeee..."

💥INILAH KANG FAMILY💥
Tbc.....

Btw ni cerita waktu form 2 camtu.. aku buat aku pun tak ingat jalan ceritanya ..
Lani dah 18 ..
Haa jadi rasa nak publish HAAAHAAAA
apa pun doakan saya boleh sambung citer berkurun simpan ni. Terhibur bila baca balik tulisan 4 tahun lepas 😂 selamat membaca!!






KANG FAMILYWhere stories live. Discover now