Flashback Masa Darjah 3
Zack datang rumah aku. Dia bawa sebungkus roti canai.
De hek! Tak puasa!
Dia masuk rumah aku, tutup tingkap dan pintu. Dia tanya aku...
"Kau puasa tak?"
"Puasa." balas aku.
Dia ambil pinggan dan hidang roti canai.
Bau roti canai tu mengancam habis. Baru pukul 10pagi ni. Aku dah la puasa.
Abang aku pun join si Zack ni makan. Dia orang anggap aku tak wujud.
Aku pergi ke dapur untuk panaskan lauk kari ayam. Aku puasa! Aku panas kan lauk sebab aku tak ada peti masa tu jadi kene sentiasa panas kan lauk kalau tak nak basi.
Aku tak perasan Zack berdiri belakang aku. Masa tu umi keluar bawa anak dia pergi mana tah.
"Pandai adik kau masak kari." puji Zack.
Dalam hati aku dah tergelak. Dia ingat aku yang masak. Tak apa lah yang penting dia puji aku. HAHAHAHAHA!
Zack basuh pinggan. Aku buat je kerja kat dapur. Bila semua dah siap aku nak tengok TV. Sinetron dah mula!
Aku duduk dan mengadap TV.
"Weyh, jangan pandang." kata Zack.
Aku pun blur sebab tak faham apa yang dia cakap.
Sekarang baru aku faham. Dia buka baju dia lepas tu tengok TV.
Muka aku time tu panas weyh. Asal la dengan dia ni. Panas sangat ke rumah aku.Aku cuba untuk fokus dekat sinetron tu. Aku nampak Zack pandang belakang.(aku duk belakang dia) Aku pandang la dia lepastu dia ambil baju cover badan lepas tu buat muka comel.
Arghh! Iman aku tak kuat!Bodoh lah Mamat ni. Asal kau tak nak pakai baju.
Aku bangun dan masuk bilik. Dugaan betul la si Zack ni.
Macam mana aku boleh suka dekat dia.
Masa Darjah 4
Abang aku ni kalau bab sukan memang power. Semua jenis pertandingan sukan dia nak masuk. Dasar tamak!
Masa tu, abang aku menang 2 hamper. Lepas tu piala tahunan lagi. Kawan-kawan abang aku bangga gila. Aku yang adik dia pun normal je. Yang paling si Zack tu sebab sampai je rumah aku dia yang menjerit panggil umi aku cakap abang aku menang.
Kak Myra panggil aku. Kak Myra ni first love abang aku. Suka sama suka. Lagi Best sebab masa tu kita orang naik bas sekolah lagi. Dari situ la abang aku gilakan si Myra ni. Lupa nak cakap aku ada nama panggil dekat sekolah. Yang pertama adik Is dan yang kedua adik ipar Amyra. Kenapa lah korang tak guna nama aku.
"Nah! Bagi dekat abang, cakap dekat abang kak Myra balik dulu. Ayah kak Myra dah sampai." Kak Myra bagi aku piala gantung tu. Yang piala bertali tu.
Ada 6piala.
"Okey."
Kak Myra terus pergi.
Aku pun pakai lah. Nak menjakun. Sebab aku tak masuk apa- apa pertandingan pun.
Kau tahu tak apa perasaan bila sangkut piala kat leher. Banyak pula tu. Walaupun ni bukan aku punya. Budak- budak baru tak tahu siapa aku, jadi inilah masa untuk menjakun.
YOU ARE READING
My Crush
Random🌸🌸 Kisah tentang aku dan crush aku. 🌸🌸Semuanya bermula bila abang aku kawan dengan dia 🌸🌸Tapi kenapa dia buat aku makin suka dia