Skolenatta del2

114 1 1
                                    

Jeg gikk inn døra låste og lente meg inntil døra jeg kjente tårer med slapp de ikke ut. Lucas spurte om hva det var. Ge ge Georg. Etter jeg hadde sagt hva som hadde skjedd til Lucas så jeg skrekken i øynene hans. Det var noen som banka på døra. Vi så ut. Det var Mari den ene læreren som jobbet på skolen hun var en av den snilleste. Hun smilte lurt, Georg ropte jeg. Hva?sa Lucas, Georg står ved hjørnet dær og ser på Mari! Sa jeg skrekkslagent. Vi åpnet døra raskt og prøvde å later som ingenting. Mari kom inn like glad som vanlig men når hun hadde gått så vi en rar skrikete skygge som gikk i gangen mot Klasserommet. Jeg gikk for å se, Georg han hadde kommet seg inn! Hvordan?, men da så jeg nødutgangen, open!! Vi må finne på en plan! Lucas sa vi bare kunne dra hjem og late som ingenting men jeg ville vise alle at jeg ikke var en liten pingle som alle heletiden har trodd. Vi må blokke han så han går ut, kom det plutselig fra Lucas. Ikke dårlig ide, sa jeg tilbake med en "geni stemme" Men hvordan skal vi gjøre det? Får å være ærlig så vet jeg ikke, sa Lucas med senket hode. En skygge den kommer mot oss!, sa jeg og prikket,Lucas på ryggen. En mann kom mot oss Georg! Lucas spratt opp i fra gulvet. Døra! Vi løper ut, sa jeg til Lucas mens jeg opner døra. Åhh den går ikke opp! ropte jeg høyt. Vi løpet inn til gymsalen før Georg rakk å ta oss. Vi hadde jo satt oss i det innerste hjørne i gymsalen så det er ingen fare får at han tar oss først. En dør opnet seg den ble røyka opp, å i døropningen sto Georg Grimerud, jentene hylte og vi så at de andre guttene var redde. Han gikk vi må følge entrer han, sa Lucas. Vell nee ok da. Vi gikk i gangen men vi hørte ikke noensinne gikk mot klasserommene. Vi hørte at en dør lukker seg, denne veien! Vi løp det vi kunne bort til den døra som lukkes.vi gikk in det var et klasserom men han var ikke hær. Plutselig ble døra låst, va skjedde det kunne ikke ha vært en lærer. Georg tenkte jeg raskt. Kanskje deter georg? Sa Lucas fort. Men hvordan? Han har jo ikke nøkkel!-Jeg. Husker du ikke han fikk jo nøkler til skolen før han døde fordi faren ville at han skulle oppstå igjen så han fikk se sønnen.-Lucas. Men hvordan , nei bare glem det vi må få oss ut herfra -jeg. Vinduet vi kan klatre igjennom vinduet! -Lucas. Nei det går ikke vinduet hær går jo bare en vei vi kan jo ikke komme oss igjennom et vindu som bare har en opning på 10cm , så vi må nok være inn hær litt til -jeg. Vi sovnet. Det var trang luft når jeg våknet midt på natta, hvor er Lucas?! Hvor var han?! Døra var låst vinduene var igjen. Georg...... Hvordan skulle jeg komme meg ut!?! Jeg let i lærerens skuffer da fant jeg håndtak til vinduet så det kan åpnes helt, jeg satte det på og dreide på det. Jeg hoppet ut av vinduet og sprang rundt skolehjørnet. Jeg må finne Lucas. Det var mørkt ingen lys var til og se. Heldigvis var det jo sommer så da var det ikke så kaldt. Men hvor kan han være, jeg vet at ditt er Georg som står bak dette! Men det slipper jeg å tenke på nå nå må jeg finne Lucas, han ville jo ikke bare forlate meg midt på natta heller da. Jeg hørte trasking det kom bak meg jeg snudde meg raskt Georg! Jeg løp, han kunne ikke klatre vell? Jeg klatret plutselig opp i treet ved graven. Men Georg gikk rett ned i graven tok på gravlokket og da så jeg ikke han mer. Hehe det jeg fant ut om hva som skjedde med Lucas det var at Georg åpnet døren og tok Lucas og dreide han ut på skolegården men Lucas klarte og rive seg løs og da sprang han rett hjem til moren sin. MEN NÅ FLIRER VI BARE AV ALLT SOM HAR SKJEDD!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 29, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Skolenatta del2Where stories live. Discover now