4.kapitola

119 11 15
                                    

  I přes protesty jeho zranění a věčné mumlání ze Bříziny strany, že na všechno moc spěchá, začal hned druhý den ráno chodit.
  Uplynuly už čtyři dny od jeho příchodu ale kromě Břízy, Hvězdy a Alfa nikoho jiného z jejich smečky nepotkal, tedy až na jednoho mladého šedobílého vlka který alespoň jednou denně chodil za Břízou pro byliny. Vždy se Šípovi vyhýbal a to jediné co se o něm dozvěděl Šíp bylo jeho jméno a to Mrak.
  Znovu přišel Měsíc, ale teď už na něj tolik nenaléhal. Šíp mu nicméně nehodlal říct o moc víc než minule. Přidal pouze to že svou smečku viděl naposled před hodně dlouho dobou, což ostatně byla pravda, a to, že od té doby žije sám, co už taková pravda nebyla.
  Alfovi to nakonec stačilo a navrhl Šípovi plnohodnotné členství ve smečce. Najtmér nad tím na chvíli zaváhal ale pak přijal. Noví život s novým jménem. Šípovi přejel mráz kožichem když si vzpomněl na slona šedého vlka který jim dal štěněcí a posléze i dospělácká neboli válečnická jména.
  Tohle byli problémy a vzpomínky Najtméra, opakoval si stále dokola Šíp, né moje. Přesvědčit sám sebe že to, co se mu stalo se nestalo jemu ale někomu jinému bylo však zbytečné. Nikdy na to nezapomene, to věděl zcela jistě.

<《¤》>

  Ještě ten den Alfa všechny s Šípem seznámil. Šíp nebyl na takovou pozornost zvyklí a když se okolo něj zhlukly jen ztěží se nedal na útěk. Měl by být rád, pomyslel si, smečky jsou pro vlky přirozené. On se však cítil stísněně a straceně. Alfa ho postupně seznámil s každým od tich nejvýše postavených až po Omegu. Jeho zástupce, Beta, byla stříbrná vlčice jménem Stopa. Hned pod ní byl silný černošedý vlk jménem Vychr a jeho družka Střela. Pak tam byli tři mladší asi stejně starý jako on sám. Světlehnědý byl Blesk, hnědošedý Pruh a šedá Snap. Hvězdu ani Břízu představovat nemusel a pak už zbývala jen vlčata. Krom Mraka to byli dvě téměř bílé vlčice jménem Sluníčko a Tečka, pak téměř černé vlče Brouk a šedý Prášek. Omegou byl stříbrný malí vlk kulhající na přední packu, jméno neznal. Šíp také zjistil to, že se o každé vlče stará vždy jeden dospělí který mu byl při pojmenování přidělen a on ho pak učí vše co umí a posléze posuzuje zda je připraven stát se oficiálně dospělím. Naštěstí byl brzy čas lovu a většina smečky se vydala ven z tábora. Šíp by se k nim možná i přidal ale kvůli popáleninám nemohl. Necítil se moc dobře že jim nemůže nijak pomoci ale věděl že při lovu by byl jen na obtíž.
  ,,Šípe?" Ozvalo se za ním a když se Šíp otočil uviděl Alfu jak jde k němu.
  ,,Vím že dnes ještě lovit nemůžeš ale jak dobrý lovec jsi?"
  ,,Dost na to abych přežil," odpověděl Šíp zatímco se díval jak ostatní mizí v průchodu.
  Alfa něco zamručel v odpověď a vydal se za nimy. Šíp zůstal na mitině jen s Hvězdou. Tábor byl stejně jako mítina léčitele ohraničená trnitymi keři a v jednom rohu byly pod keři vyhloubené ďolíky s nanošeným mechem na doupata. Najednou z doupěte vyšla Stopa a prošla okolo Šípa.
  ,,Jsi si jistá že je zvládneš?" Říkala to s úzkostí v hlase.
  ,,Přeci jen tu budeš sama s..."
  ,,Zvládnu," přerušila jí Hvězda. ,,A navíc tu nebudu sama." Když to říkala pohlédla na Šípa který se uvelebyl mezi kořeny stromů tak, aby se polštářky na jeho tlapkách nedotýkaly země. Stopa hodila po Šípovi skeptický pohled ale nakonec také odešla za ostatními. Hvězda zmizela v doupatech dřív než se ji stihl na cokoli zeptat a za ní se neodvážil. Doupata byla místem kam Šíp nevkročí dřív než ho tam nepozvou, nerad by udělal něco, čím by kohokoliv naštval nebo urazil a proto položil hlavu na tlapky a užíval si klid který okolo něj panoval.
  Tento klid ale neměl dlouhého trvání. Na mitině se objevila Bříza, prošla okolo něj a hned se ptala.
  ,,Kde je Hvězda?" Dřív než mohl odpovědět se však Hvězda ozvala sama.
  ,,Tady jsem. Co potřebuješ?"
  ,,Chci abys my pomohla se zběrem bylin. Dost my jich chybí, musela bych je trhat nejmíň pětkrát. Ve dvou to bude rychlejší."
  ,,Moc ráda bych ti pomohla ale... Však ty víš." Řekla a čumákem ukázala směrem k doupěti.
  ,,Já ti pomohu," nabídl se Šíp ale Bříza ho odmítla.
  ,,Promiň Šípe ale já potřebuji někoho kdo rozezná rozdíl mezi léčivými a jedovatými rostlinami!" Pak si povzdechla a pravila.
  ,,Tak já budu muset jít sama." Už se chtěla vydat na cestu když v tom jí Hvězda zastavila.
  ,,Počkej, Šíp by mohl pomoc."
  ,,Zbláznil si se?" I když se mu to co Bříza řekla moc nezamlouvalo musel s ní souhlasit, v bylinách se prostě nevyzná.
  ,,Samozřejmě že né. Šíp zůstane tady a já půjdu s tebou na byliny."
  ,,A ty si myslíš že to zvládne? Stopa by s tím nesouhlasila. Ještě pořád mu tak docela nevěří."
  ,,Ale já ano a to mi stáčí," ohradila se Hvězda.

Vlčí souhvězdíKde žijí příběhy. Začni objevovat