Huset står tomt. Det enda som finns kvar är flyttlådor och några möbler som står i ett hörn och dammar. Elizabeth går fram till hennes vinröda fåtölj och ropar till sin pappa:
"Nu tar vi min fåtölj och lägger den i flyttbilen!"
Elizabeths pappa Joe kommer gående genom ytterdörren, han har en vit stickad tröja men små blågråa ränder på sig och hans favorit jobb-byxor som är mörkblåa med minst fyra fickor på sig. Hans hår är mörkbrunt, kort och rufsigt, han har mörka ögon och långa ögonfransar.
"Lugn nu, jag tar först flyttlådorna och lägger dom längst in i bilen. Till sist tar vi alla möbler och fåtöljer."
Joe suckar och går förbi Elizabeth till alla lådor, hon vänder huvudet mot honom då han lyfter en låda i handtagen på sidorna och följer med blicken ut till flyttbilen. Där står Elizabeths mamma Carol och pratar med mr. Barkley, som är deras granne, men honom tycker inte Elizabeth om. Hon tycker att mr. Barkley pratar mycket om sig själv, skryter om sin resa jorden runt och skryter om hur mycket han tjänar på att vara fotograf. Medan Elizabeth står och lutar på sin fåtölj och stirrar på Carol och Mr. Barkley hör hon inte att Joe ropar på henne.
"Elizabeth, kom och hjälp mig nu!"
Hon hoppar till och börjar titta runt för att se var han är. Joe står i trappan som finns vänster om köket.
"Stå inte där och stirra, kom och hjälp mig med lådorna!" Joe är stressad för att han gillar inte heller mr. Barkley. Varje gång han kom till deras suckade Joe och satt mest och tittade ner och snurrade med skeden i sitt kaffe. Elizabeth går och tar tag i den lättare lådan som är på en stor kartonglåda.
"Tack Elizabeth... nu kan du gå till bilen och sätt dig i framsätet, jag kommer snart jag ska bara lägga in alla andra möbler." Elizabeth går till ytterdörren och tittar igenom det lilla fönstret som finns på dörren. Hon ser hur mr. Barkley går iväg baklänges och vinkar till Carol. Elizabeth ser att mr. Barkley märker att hon står vid dörren och han vänder ryggen snabbt mot och går raskt iväg. Vad är det med honom? Tänker Elizabeth när hon öppnar dörren ut. Carol vänder sig om, hon har rött lockigt långt hår, en blommig klänning med ett par högklackade skor, hennes ansikte är rynkigt med många fräknar och blåa ögon.
"Hej, jag..." Carol suckade.
"jag vet, Joe har berättat, du kommer till New Jersey först nästa år."
Elizabeth böjer ner sitt huvud och tittar ner på sina fötter, hon har målat sina tånaglar med beige färg. Hon går till flyttbilen och stänger dörren försiktigt. Hon tittar i backspegeln, hon ser hennes fräknar och hennes blåa ögon. Hennes hår sträcker sig precis till axlarna och är rakt. Hon tänker på de två tvillingarna som kommer bo bredvid dom. Tänk om det är Dolan Twins, tänk om det är dom! Elizabeth hör hur dörren bredvid henne öppnas, hon vänder huvudet och Joe sätter sig in i bilen.
"Nu kan vi åka." Joe sätter in nycklarna i bilen och vrider. Hela bilen skakar. "När exakt kommer Carol till New Jersey?" Elizabeth vänder sitt huvud mot Joe och tittar fundersamt på honom. "Hmm..." Joe vill inte svara, han tittar bara framåt på vägen och låtsas som han inte hörde det. Elizabeth lutar sitt huvud mot det immiga fönstret och blundar. En 17 timmars resa väntar.Elizabeth somnar. Efter ett tag hör hon Joe säga "Vakna Elizabeth, vi ska äta!"Elizabeth öppnar ögonen "du har sovit i 3 timmar. Vi ska gå in och köpa lite mat, eller vill du stanna här i bilen?" Elizabeth svarar inte. Joe öppnar dörren, stiger ut och säger
"Jag går in och köper någon sallad till dig, vänta här." "Jaaa" Elizabeth tar sin telefon och lägger på sin favorit Spotify lista, första låten, Hold My Hand. Hon tittar på klockan som finns i bilen, 17:34 . 14 timmar kvar. Elizabeth börjar fantisera om Dolan Twins. Tänk om de skulle gå förbi, vad skulle hon göra? Hon tittar ut. Hon ser en person som liknar... Ethan! Elizabeth tänker inte utan hon öppnar bildörren och springer ut, hon ser personens hår bakifrån, det måste vara Ethan! Hon springer fram och kramar personen bakifrån. Personen vänder sig om och, det är inte han! Elizabeth blir helt röd i ansiktet och säger "fö...förlåt!" Hon vänder sig om och går med raska steg tillbaka till bilen. "Hur kunde jag tro att det var Ethan!" Hon öppnar bildörren och stänger hårt. Elizabeth hör hur någon öppnar dörren bredvid henne. " Jag har sallad till dig!" Joe räcker över en sallad och en smoothie till Elizabeth.
"Vad köpte du för mat?" Elizabeth lutar huvudet över påsen med mat.
"Inget! Eller jo, bara en liten kyklingsallad." Joe drar bort påsen från henne och lägger den i baksätet.
Elizabeth lutar sitt huvud mot nackstödet. Hon ser på klockan, 19:06. Elizabeth plockar upp en bok som hon hade hittat i hennes farmors hus. "Skogens mörker, den boken läste farmor många gånger! Har du tagit den från farmors?" Joe tittar förvånat på Elizabeth. "Mmm..." Hon nickar försiktigt på huvudet och öppnar boken." Elizabeth, Vi är framme vid hotellet!" Joe rycker bort boken från Elizabeths händer. "Jaja!..." Elizabeth tar tillbaka boken och tittar på klockan, 01:14. Hon suckar och stiger ur bilen. Elizabeth ser hotellets huvudingång. Joe går förbi henne in i hotellet och hon hänger med. Joe har tagit två resväskor, en av dom är hennes. Inne vid receptionen står Elizabeth otåligt och väntar på att Joe ska få hotellrumskortet. Hon ser en kille som står med ryggen mot henne. Han ser ut som Grayson, men hon bestämmer sig snabbt för att inte gå fram. Elizabeth ser att Joe får kortet så hon börjar gå mot en korridor där alla hotellrum finns. Han ger kortet till henne och säger "hotellnummern är 295." Elizabeth tittar snabbt mot killen som liknade Grayson, tur! Det var inte han. Hon stoppar ner kortet i kortläsaren och öppnar dörren. Elizabeth hoppar direkt i sängen och somnar.
YOU ARE READING
The Trip To The Dolan Twins
FanfictionEn fan-fiction historia om Elizabeth ("Ellie") som flyttar från Florida till New Jersey med hennes föräldrar. Hennes pappa har fått ett jobb i New Jersey.Ellie har fått reda på att det bor två tvillingar i deras grannhus som är ungefär lika gamla s...