Skatergirl

137 5 3
                                    

Sneller. Ren sneller. Harder. Ren harder. Je moet hier weg. Ze mogen je niet zien. Kom op. Nog even, een klein stukje. Rennen! Je bent er bijna. Je mag hier niet gezien worden. Ja, nog een paar stappen. Één, twee, drie, vier. Nog twee meter. Nog twee meter en dan...

Dan schrik ik wakker. Nog geen seconde later zit ik rechtop in bed, geschrokken. De wekker geeft aan dat het nog maar vijf uur 's ochtends is. Ik ga weer liggen. En voor mijn gevoel 10 minuten later gaat de wekker af en word ik wakker. Het is acht uur. Ik kreun, sla de dekens van me af en ga moeizaam staan. Op de stoel naast mijn bed liggen twee gestreepte sokken die ik de avond hiervoor klaar gelegd heb. Ik was van plan om de rest van mijn kleren voor vandaag er ook bij te leggen, maar ik had geen idee wat ik vandaag aan zou moeten trekken. Ik loop net als gisteravond naar mijn kast en trek hem open. Maar nog steeds weet ik het niet. Als ik uiteindelijk de trap naar beneden afloop heb ik een lichtblauwe jeans aan en een zwart hemdje. Mijn donker blonde haar heb ik los over mijn schouders hangen. Aan mijn voeten draag ik versleten sneakers die er twee jaar geleden nog heel gaaf uitzagen.

Mijn ouders zijn aan het werk vandaag en mijn broer Aaron zit vandaag op school. En ik, ik heb studiedag. Tussen mijn broer en ik zit twee jaar verschil, hij is 18 en ik ben 16. Toch merk je niet dat er een leeftijdsverschil tussen ons is. En dat heb je ook nooit kunnen merken. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik net iets volwassener ben voor mijn leeftijd en Aaron, hoe moet ik het zeggen, Aaron is gewoon zichzelf. Gisteren heb ik met Liv en Jesse afgeproken om vandaag te gaan skateboarden in het skatepark in de stad. Liv en Jesse zijn mijn beste vrienden en met z'n driën trainen we elk weekend, om volgend jaar mee te kunnen doen aan de skate wedstrijd die hier elk jaar gehouden mag worden. Volgend jaar mogen we voor het eerst meedoen omdat we dan alledrie 17 zijn geworden. De wedstrijd wordt in het skatepark gehouden en dit jaar zijn we van plan zo veel mogelijk te oefenen op de banen in het skatepark. Want eigenlijk hebben we vooral geskate op de skate baan een paar straten verderop. En natuurlijk zijn we ook gewoon door de straten hier heen gescheurd maar het skate park is toch anders en we willen goed voorbereid zijn op de wedstrijd. Ik denk dat we een goede kans maken. We willen meedoen als team maar eigenlijk ben ik er over aan het denken om ook mee te doen als individu. Maar daar heb ik nog lang genoeg de tijd voor.

Als ik in het skatepark kom loop ik eerst onder een bord door waar met sierlijke letters 'Port Fairy's Skatepark' op staat gekalkt. Het skatepark was ooit een parkeer plaats waar altijd jongeren rond hingen en stunts deden op mountainbikes, skateboards, skeelers en dat soort dingen. Om overlast te voorkomen besloot de raad van de stad er een skatepark van te maken. Om het skatepark staat een stevig hek met prikkeldraad erboven langs. 's Nachts wordt het park afgesloten zodat de buurtbewoners gewoon kunnen slapen maar overdag is het park open en is er toegang voor iedereen.

In het skatepark zelf is een half pipe, er zijn drie quarter pipe's, er zijn ingegoten trappen, er is een tunnel en nog een paar verhogingen. Liv en Jesse staan al op de halfpipe, waarschijnlijk wachtend op mij. Ik neem een aanloop, rol mijn skateboard over de grond en skate naar ze toe. Ik klim de halpipe op en ga naast Jesse staan. "Hoi" zeg ik. "Hoi" zeggen Jesse en Liv tegelijk. "Klaar voor de Hardflip?" vraagt Jesse. "Jep, jullie?" "Helemaal" zegt Liv. "Wie gaat eerst?" vraagt Liv. Jesse en ik kijken elkaar aan. Liv is meestal de eerste die een stunt doet. Jesse en ik doen haar dan na, als Liv hem tenminste goed uitvoert. "Ik ga wel" zeg ik. "Succes" zegt Liv. "Je kunt het" Jesse doet een stap achteruit om me de ruimte te geven. Ik ga klaar staan, zal het me lukken? In mijn hoofd bedenk ik welke stappen ik moet nemen. Samen met Liv en Jesse heb ik al heel veel filmpjes van de stunt gezien, dat is wat we altijd doen als we een nieuwe stunt proberen, we kijken eerst naar filmpjes, vervolgens zoeken we tips op op het internet en dan kijken we de filmpjes nog een keer en letten we op de houding van de skater. Ik zet alle stappen op een rijtje. En dan, dan ga ik.


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 28, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

SkatergirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu