Chapter 1

46 6 2
                                    

Syukurlah aku dapat sampai di destinasi aku dengan selamat. Perlahan-lahan Hani berjalan ke pintu keluar airport sambil menarik beg bagasinya.

Hani : Mana teksi ni?! Aku dah mengantuk ni!! Lama lah pulak!! mengeluh

Tiba-tiba ada sebuah kereta berhenti di hadapan Hani dan dia berasa pelik apabila melihat kereta itu seakan-akan pernah lihat.

Bomi : Chingu ya!! Kau dah lama sampai ke? turun dari kereta
Hani : Ehh!! Bomi!! Rindunya aku dekat kau!! Tapi macam mana kau tahu aku balik hari ni?
Bomi : Omma kau yang bagitahu aku..
Hani : Tapikan mana omma dengan appa aku? Tak nampak pun?
Bomi : Oh lupa nak cakap yang diaorang pergi oversea. Katanga ada kerja kat sana sebab itu aku yang diamanahkan untuk jemput kau kat airport ni..
Hani : pandang Bomi tolonglah aku angkat beg ni... Aku penat gila tau duduk dalam kapal terbang tu sampaikan sakit belakang aku..

Bomi hanya mampu senyum dan membantu Hani mengangkat beg tersebut. Selesai saja beg itu diletakkan dalam bonet kereta, Bomi menghidupkn enjin lalu keluar dari kawasan penerbangan itu.

Di dalam kereta

Bomi : Kau cuti semester atau kau dah habis belajar?
Hani : Aku dah habis belajar..
Bomi : Lepas tu kau nak buat apa?
Hani : Aku cadang nak cari dulu kerja kat kawasan Busan ni..
Bomi : Kau nak cari kerja apa kat Busan ni??
Hani : Kau tahu kan aku nak jadi apa selama ni? pandang Bomi
Bomi : Ye aku tahu tapi kau rasa kan boleh ke kau dapat kerja macam tu kat Busan ni?
Hani : Belum cuba belum tahu kan?
Bomi : Ye memang lah tapi mak cari kerja macam tu dekat sink tak ada sangat tau tapi kalau kat Seoul aku rasa memang banyak..
Hani : Aku memang pasang niat nak cari kat Seoul tu tapi apa salahnya kalau aku cari kat sink dulu kan? senyum haaa sebelum tu kau macam mana? Dah dapat kerja ke belum? Aku agak mesti dah kan sebab kau tamat belajar awal dari aku..betul tak??
Bomi : Aku...aku sekarang ni tak dapat apa-apa kerja lagi..just duduk kat rumah je.. sengih
Hani : Kau ni biar betul beb? Kan cita-cita kau sama je macam aku terkejut
Bomi : Aku tahu tu... Apa katakan kalau kita berdua cari kerja sama-sama nak? Mana lah tahu kan kita dapat tempat kerja yang sama beri cadangan sambil pandang Hani
Hani : Bagi aku lah ok juga tu..
Bomi : Kan? Aku pun rasa ok juga
Hani : menguap wei aku mengantuk gila sekarang ni... Kau boleh drive tak bila aku tengah tidur nanti?
Bomi : Kau jangan risau aku ok je.. Kau tu kalau mengantuk tidur jelah ye.. Nanti kalau dah sampai rumah kau,,aku kejutkan ok?
Hani : senyum ok aku tidur dulu tau..

Bomi hanya pandang sambil senyum melihat Hani yang sedang tidur akibat kepenatan di dalam kapal terbang selama beberapa jam. Bomi meneruskan membawa kereta dengan berhemat untuk mengelakkan berlakunya sebarang kemalangan

My Makeup Artist Is YouWhere stories live. Discover now