PART 4

13 3 0
                                    

Jimin mengetuk tingkap keretanya .

"Aku nak ingatkan kau , kereta ni takde tangki simpanan oksigen dekat dalam" suara nya agak pelan akibat tingkap kereta . Namun masih jelas kedengaran .

"Cakkaman, maksudnya dia sengaja lock aku dekat dalam and last2 aku akan kel uar jugak sebab takde oksigen dan kepanasan . Huh, anak encik Park memang pandai "

Aku pun membuka seat belt aku . Memandangkan Jimin tengok aku buka seat belt dia tekan semula kunci kereta petanda dia telah unlock semula .

Dengan cepat, aku keluar dengan muka annoying ku tunjukkan padanya .
.
.
.
.
.

NAEUN POV

Aku seronok tengok barang2 yang ada dekat mall ni . Tapi apakan daya, aku cuma bole tengok jer . Duit gaji aku cukup2 jer untuk sar hidup aku dengan eomma .

Aku seronok sangat sampai baru perasan yang Jimin dah takde disebelahku .

"Mana Jimin ni?"

Dahiku mula berkerut.

Aku mula berjalan dengan pantas disekeliling tinkat 1 mall tu . Tapi masih tak jumpa .

Tiba2 sahaja tubuhku yang kecil ni terlanggar seorang namja yang berbadan besar .

"Mianhae" kataku padanya sambil bow .

Tapi aku tak dapat nak sorokkan wajah aku yang tengah risau ni .

"Gwaenchana,  tapi wae muka cik nampak risau ? Ada yang boleh saya bantu? Oh ya, saya security dekat mall ni " kata security yang aku terlanggar tadi .

Sebaik sahaja dia perkenalkan dirinya sebagai seorang security, otakku terfikir idea yang bijak .

Aku mula berlakon menangis .

"Hikss..saya sesat . Tadi saya jalan dengan er.. er "

"Suami ke?" Tanya nya dengan spontan dan disebabkan aku ni cepat bertindak tanpa memikir panjang , aku terus mengangguk .

"Sh*t ! Wae aku laju je angguk !!! Ottokhe????" Hatiku mula meronta meminta tolong .

"Saya boleh tolong cik, oh mian puan " katanya yang telah mengubah panggilan cik kepada puan .

Lalu aku pun mengikut security tu ke sebuah counter yang terletak di hadapan sekali dan memanggil seorang pekerja yang bertugas dekat counter tu sambil berbisik sesuatu kepadanya .

"Ngumpat aku lah tu" kataku dalam hati .

Kemudian pekerja tu memanggil ku .

Aku datang dengan segera lalu pekerja tersebut menyapaku .

"Tak sangka suami puan boleh tinggalkan isteri cantik macam puan kan" kata pekerja tu kepada ku .

Sempat pulak kutuk suami aku eh salah chingu aku .

Aku hanya tersenyum kelat .

Lalu pekerja tu memberiku microphone . Dahiku mula berkerut semula .

"Wae awak beri saya microphone ni? Saya nak carik er..er su..ami ya suami . Microphone ni untuk apa? " tanya ku sambil menggaru kepala ku yang tak gatal .

SERENDIPITYWhere stories live. Discover now