✖10✖

1.7K 93 35
                                    

'Wat is er dan in hemelsnaam gebeurd?!' Zegt Sirius met een zucht. 'Ik heb jullie van alles vertelt! Persoonlijke dingen! En jij weet niks meer!' Mijn haar, dat eerst al lichtblauw was, wordt nu langzaam donkerblauw. 

'Niet alleen persoonlijke dingen hoor.' Zegt James met een grijns. 'James, nu niet!' Zeg ik half lachend. 'Maar, het was zo-' 'Don't you dare!' Dreigend kijk ik hem aan. 

Ineens begint Sirius te lachen en ik weet niet hoe het komt, maar al gauw lach ik met hem mee. Ik klim over tafel en kom naast Sirius te zitten. 'Sorry, ik weet niet waarom ik zo deed.' Fluister ik in zijn oor. 'Het maakt niet uit hoor, ik was ook best wel onverschillig.' 'Is het goed?' Hij knikt en geeft me een knuffel. Ik hoor hoe Cole met zijn tanden knarst. Oké hij is dus jaloers. Great. 

'Maar eerst moet je me vertellen wat we hebben gedaan?' Fluistert Sirius naar mij terwijl we nog steeds knuffelen. 'Nooit!' Ik maak me los en ren van hem weg. 

'Ik krijg je wel, Liv!' 'Echt niet!' Roep ik van over mijn schouder. Ik ren de zaal uit en ga de gang in. Aan het einde van de gang schiet ik het hoekje om. 'Liv, ik weet dat je hier bent!' Hoor ik Sirius zeggen. Ik probeer mijn lach in te houden. 

'Hebbes!' Hoor ik naast mijn oor en ik laat een hoge gil horen. Sirius begint te lachen. 'Was je nou bang?' Ik schud mijn hoofd. 

Hij komt dichterbij. Ik sta nu vast tussen hem en de muur. 'Nou, wat hebben wij gedaan?'

Ik haal diep adem en kijk in zijn ogen. 'We hebben gezoend.' 

'Oh echt, was het goed?' Zijn stem hypnotiseert me bijna. Zonder dat ik het door heb knik ik. 

Je moet hem zoenen!

Nee, ik heb een relatie met Cole!

Maar je voelt je aangetrokken door Sirius. 

Dat is niet waar.

Hij buigt naar voren en het volgende moment raken zijn lippen die van mij. Ik weet niet wat me bezield, maar ik zoen terug. 

Je hebt net een dag met Cole en je gaat nu al vreemd! Ik zou bijna zeggen dat het een record is.

Een moment later kom ik terug in de realiteit. Ik duw mezelf van Sirius af. 'Dit kan niet! Ik heb Cole.' Dan loop ik terug naar de Grote Zaal. 

'Cole!' Hij staat op en rent naar me toe. 'Wat is er? Heeft hij wat gedaan?'

Ik pers mijn lippen op elkaar en zeg:  'Hij kietelde me, hij kietelde me gewoon! Help me!' Dramatisch kijk ik hem aan. Lachend schud Cole zijn hoofd. 'Heb je verder nog iets?' Ik buig naar hem toe. 'Ja kus me!' 'Dat laat ik me geen twee keer zeggen.' Hij trekt me naar hem toe en drukt zijn lippen op die van mij. Ik sla mijn armen om zijn nek en zijn handen glijden over mijn rug naar beneden. 

Sirius' lippen zijn zachter.

Waarom denk ik daar nu aan? Hij vraagt toestemming, die ik hem graag geef. Het volgende moment zoenen we. 

'Ik heb een teiltje nodig!' Roept Bellatrix vanaf de tafel van Slytherin. 'I don't fucking care, Bella!' Kets ik terug, nadat ik me heb los gemaakt uit de zoen. 

'Juffrouw Red, dit soort taal wordt hier niet getolereerd! Nablijven!' Ik zucht. 'Oké, professor Mcgonagal.' Ik draai me naar Cole. 'Ik ga mijn tas even halen en dan naar de les. Ik zie je in de pauze.' Ik zoen hem nog een keer. Dan draai ik me om en zie Sirius staan. Ik kan zijn blik niet goed peilen. 

Ik loop langs hem en ga richting de leerlingenkamer van Gryffindor.

Als ik richting Gedaanteverwisseling loop zie ik hoe een stel Slytherins Lily pesten. 'Wat is er nou Ginger?' Ik besluit in te grijpen. Ik kleur mijn haar rood.

My famous Marauders storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu