Cahaya mentari muncul di biliknya menunjukkan pagi sudah subuh.Seorang bangun dari tidurnya."Huarghh"Aku lantas ke bilik air untuk mencuci mukaku dan mandi.
Aku memakai baju uniform khas sebab hari ini adalah Hari Pertama aku akan pergi ke sekolah.okay,sebenarnya hairan juga sebab orang yang jumpa denganku akan buat baik so aku nak tengok sama ada dorang ikhlas ke tak.manalah tau dorang tu tak ikhlas pun.Hahaha..nak belajar berdikari la katakan.Sekolah aku kat Magical academy school.aku taknak la nak bagitau dorang aku ni seorang puteri.aku nak rasa perasaan bila aku hanya rakyat biasa.Semalaman aku tengah berfikir akhirnya aku telah temui satu idea yang mungkin orang tak sangka punya.aku memakai cermin mataku lalu mengikat rambut ala nerd.aku turun kebawah ruang makan.
"Selamat pagi,anakanda.Anakanda dah siap?aah..kenapa anakanda berpakaian begini?"kata ayahanda.aku tersenyum lalu berkata"Selamat pagi,ayahanda.Anakanda nak rasa bagaimana rasanya bila jadi nerd.tu je..hehhe." "tak boleh.kalau adik cedera macam mana.adik bukan tahu kalau dorang jumpa yang tak disukai a.k.a nerd dorang akan buli.lagipun adik seorang puteri."kata abangku tiba-tiba mencelah.aku menundukkan mukaku.benar juga kata abangku."abang jangan risau.dan lagi satu,jangan bagitau yang kita ni adik beradik.kalau tak,hmm macam macam aksi dorang buat kat depan aku semata-mata nak aku terima dan pujuk kau jadi girlfriend mereka atau banyak lagilah.kalau adik dah tak sabar dan melampaui batasan,adik akan mengawal situasi tersebut.""tapi adik.."aku tegas dengan mengatakan"dah takde tapi tapi.Noktah.kalau sesuatu perkara yang memang harus kita berdua mengakui.baru abang buat okey."kataku sambil membuat👌.abangku hanya menggelengkan kepala sebelum menggiyakan.
"kalau begitu kehendak anakanda.ayahanda dan bonda benarkan.hati-hati ya."kata bonda dan ayahanda serentak.""baiklah bonda,ayahanda.mari abang kita breakfast."Okey author nak terangkan.lisa kan mempunyai 6 adik beradik.tetapi author nak terangkan 4 dari adik beradik dah berkahwin dan mempunyai kerajaan masing-masing.Back to the story..
Sesudah habis sarapan.mereka pun melambaikan tangan dan naik ke kereta limousin itu.
Sesampai di Magical academy school...
Aku dan abangku keluar dari kereta dan terserlah la perempuan-perempuan gedik yang teriak di depan kereta kami.teriak macam tak pernah tengok orang.
hebat abang aku ni..siap ada tertulis lagi di papan 'Please marry me.💋'eeh..siapa la mahukan kau kalau kau ni gedik je lebih.sampai ada mouth lagi tu...ish ish.geli aku tengok.
"Abang memang terkenal ke.tengok perempuan semua tu teriak mengalahkan ponti betul.sudahlah papan yang dorang angkat tu tertulis'I love you'dan'Please marry me.'.eeh meremang bulu roma adik."kataku yang sudah meluat tengok fans abang aku ni."er..haha.adik,kalau ada apa-apa masalah bagitau je eh?jangan pendam.kalau adik nak tahu,beberapa bulan akan datang akan ada perlawanan okey.menggunakan kuasa."aku hanya mengganguk.
Abang aku keluar dari kereta limousin itu dan banyaklah perempuan yang terjerit jerit.ish..tak pekak ke telinga abang aku ni.asyik terjerit-jerit je kerje fans abang aku ni.Setelah itu,aku keluar dari kereta itu.dan terhenti seketika teriakan mereka.mereka berbisik-bisik.Kebanyakkannya mengumpat.
"eeh..tengok..budak nerd."
"siapa dia tu.takkan girlfriend boyfriend aq."
"Hodohnya budak nerd tu."
kebanyakkan cakap begitu.okey dah faham dah perasaan ni tengah cuba bersabar ni.sudahlah budak gedik tu cakap abang aku 'boyfriend aq'.then ko hina aku lagi.kalau kamu tahu aku ni adik kesayangan dia,comform kamu semua acah baik semua.ish ish.muka dua talam betul.
aku melangkah masuk ke sekolah dan kata-kata menyindir dan umpatan tidak dihiraukan.aku tak kisah.aku terfikir.orang nerd ni mesti menderita kan.haih..aku akan cuba mengerti apa perasaan nerd diseksa.yelahkan..nak ada pengalaman juga.bukan setakat tu je tak suke lelaki miang tiba-tiba baik tapi sebaliknya lain.saya nak tengok ada ke yang tidak mengira apa kekurangnya dan menjadi kawannya.Aku tahu sangat jalan ke pejabat sebab aku dah lama tahu yang aku ada kuasa mengesan kat mana saya dan nak cari apa pun dapat.kalau boleh nak je saya teleport tapi malangnya saya takde kuasa tu..lagipun kat adik-beradikku aku adalah paling lemah antara mereka.tanpa disedari,dia telah sampai di depan pintu pejabat.aku menolak pintu itu,"ahh..kamu ni mesti puteri melody kan?" "selamat pagi,pengetua.er..macam mana pengetua tahu?and please jangan panggil saya puteri.saya nak rahsiakannya dari pelajar." "selamat pagi.panggil uncle.itu rantai dah bagitau pun.baiklah,uncle nak panggil apa?"haihh...sopan betul puteri ni..bertuah sungguh orang yang mempunyai anak sepertinya.
"u..uncle,ye ke ketara ke?terima kasih kerana merahsiakannya dan panggil lisa je."kataku ramah☺."baiklah.uncle akan masukkan kamu ke kelas Gold.selamat maju jaya." "baiklah.bye uncle."aku terus ke kelas gold.Kedengaran cikgu telah mengajar murid muridnya.aku mengetuk pintu lalu berkata"maaf cikgu.saya adalah murid baru."cikgu tersenyum ke arah ku lalu menghentikan seketika ajarannya."baik murid-murid.kita ada murid baru.sila perkenalkan diri."aku terus masuk ke dalam kelas sambil berkata"nama saya Lisa.sila beri tunjuk ajar."kedengaran murid-murid berbisik.ada yang kudengar
"eeh..nerdnya dia."
"eww..who is this.omg.a nerd in the class."
"...hodohnya dia."
"mangsa buli baru la..."
"Dia kuat ke sampai boleh masuk kelas gold ni?!eeh tak mungkinlah."
"dah.diam.lisa,kamu boleh duduk di sebelah Rayden."aku ke tempat dudukku dan nampak ada kaki yang ingin membuat ku tersadung.aku langkah je lah kaki dia.rasakan,tak dapat nak kenakan aku.Rayden memandangku sekilas beserta jelingannya dihadiahkan kepadaku.aku terkejut.ini ke budak di sebelah aku.ish...sombong terlebih betul.kalau sombong masih okey la.ini..dia bagi extra jelingan maut.haih...dah nasib kau la..lisa.first day dah kena gini dah..
YOU ARE READING
Princess Melody Alyssa Cristaly Angelyca
FantasyPrincess Melody.itulah nama anak kepada Raja Raykal dan dipanggil oleh rakyat.tetapi tiada siapa pun selain ahli keluarganya yang mengetahui nama panjang puteri tersebut.Dia mempunyai 6 adik beradik dan dia adalah bongsu.suatu hari dia mengubah diri...