O carte este o colecție de hârtii, pergamente sau alte astfel de materiale, în formă de coli sau foi de cele mai multe ori egale între ele și legate sau broșate într-un volum. Cărțile sunt de obicei tipărite (rareori scrise și de mână) și conțin diverse lucrări scrise, pe cea mai mare diversitate de teme. O carte este de asemenea o operă literară sau științifică, sau o parte semnificativă dintr-o astfel de operă. Totuși, ea este mult mai mult de atât, rezonând la un cu totul alt nivel, semnificând mai mult decât o adunătură de coli de hârtie frumos aranjate și legate cu dibăcie.
Aceasta a existat într-un fel sau altul dintotdeauna; fie că vorbim de anii 1600, când Newton publica primul său articol științific în domeniul opticii, sau chiar despre anii 200, când Arhimede spunea cu exaltare: „Evrika!". Chiar dacă a avut diverse forme, precum tăblițele de lut, pergamentele sau condexurile, care, ulterior, prin intermediul tiparului au luat forma cărții actuale, ele au confirmat faptul că omul a fost pasionat încă din cele mai vechi timpuri de cunoaștere, curiozitatea fiind parte din natura sa, o piesă ce completează un mecanism extrem de bine structurat. Cea mai veche carte tipărită este „Diamantul Sutra", un text al Perfecțiunii Înțelepciunii, găsită în 1907 de arheologul Sir Marc Aurel Stein într-o peșteră lângă Dunhuang, în nord-vestul Chinei, la sfârșit scriind că a fost tipărită la 13 al celei de-a patra luni a celui de-al nouălea an al Xiatong (adică la 11 mai 868), cu 587 ani înainte de Biblia lui Gutenberg. Actualmente această carte poate fi văzută la British Library din Londra. Însă, de-a lungul timpului au apărut numeroase opere care au catadicsit să schimbe lumea, precum „Originea speciilor"de Charles Darwin. Ideea centrală a cărții, apărută în 1859, afirma că, de-a lungul timpului, cu ajutorul procesului de selecție naturală, speciile de plante și animale evoluează în mod continuu. Cartea fost probabil cea mai controversată lucrare scrisă vreodată, datorită faptului că la prima vedere ar contrazice flagrant toate punctele de vedere ale religiilor cu privire la biologie. Teoria științifică a evoluției a evoluat mult de când Darwin a prezentat-o în această carte, dar selecția naturală rămâne totuși cel mai acceptat model referitor la evoluția unei specii.
Însă, la ce ne ajută aceste cărți destul de vechi la scrierea prezentării pentru franceză? Ei bine.. cu nimic. Totuși, sunt o multitudine de alte cărți care ne pot ajuta în o mulțime de domenii iar unele ne pot ajuta chiar și cu această prezentare, cum ar fi dicționarele. Cititul este cea mai sănătoasă activitate pe care o putem face pentru a ne menține creierul treaz și activ, deoarece un corp sănătos necesită și un creier sănătos. Dr. Josie Billington de la centrul de cercetare al Universității din Liverpool a realizat un studiu care arată că cititul te ajută să te bucuri mai mult de viață și îți dezvoltă mai ușor abilitatea de a face față obstacolelor. Cercetătorul a mai demonstrat ca există posibilitatea ca persoanele care nu citesc să se confrunte mai des cu starea de depresie față de persoanele care apelează la cărți pentru a se destinde, fapt susținut și de Sue Wilkinson, CEO în cadrul Reading Agency din UK. 64% dintre persoanele care citesc constant au empatia mai dezvoltată decât cele care nu obișnuiesc să citească deloc. Cititorii își manifestă mai mult dorința de a empatiza și de a începe o conversație cu persoanele străine, pe când cei care nu citesc nu se bucură la fel de tare de interacțiunile cu ceilalți. Astfel, Billington susține și că cititul te determină să îi înțelegi mai bine pe cei din jurul tău, să fii mai deschis la experiențele prin care trec aceștia. De asemenea, cititul te poate ajuta în formarea unei exprimări corecte, fluente și coerente, precum și a unei gândiri analitice dezvoltate, o memorie mai bună și o imaginație mai bogată.
Și cu toate aceste beneficii evidente ale lecturii, întrebarea mea este: de ce tinerii nu mai citesc în zilele noastre ? Deși există numeroase biblioteci, librării și edituri care pun la dispoziția tuturor o variație amețitoare de titluri, mulți dintre aceștia preferă să se refugieze la umbra aparent protectoare a tehnologiei. Cu toate problemele, zgomotele și stresul vieții cotidiene, cartea poate fi cel mai accesibil și funcțional mod de a scăpa de toate acestea. Chiar și așa, mulți preferă să nu apeleze la ea. Lectura în viața adolescentului este primordială pentru că îl formează așa cum nimic altceva nu cred că reușește. Din păcate tot mai puțini adolescenți citesc lectură particulară în timpul lor liber. Unii din lipsa timpului, altora pentru că nu le place această activitate, iar alții sunt atrași de calculator și nu de cărți.
Cu toate acestea, progresele în tehnologie au făcut posibilă combinarea acesteia cu cărțile, apărând și în format electronic, precum sunt e-book-urile. Cititorii care optează pentru un format electronic (e-book) pot cu uşurinţă transporta sute de cărţi. Acest lucru este ideal dacă ești genul călător. Bateria unui ebookreader poate ţine până la o lună. Dar, având în vedere și aceste lucruri, numărul adolescenților care citesc o carte în timpul lor liber este din ce în ce mai scăzut. Stiu, toți vor spune că nu au timp, că școala îi ține ocupați în majoritatea timpului, însă se pot găsi cu ușurință modalități prin care, într-o zi aglomerată, să acorzi chiar și un sfert de oră cititului. Poate fi dimineața, după ce te-ai trezit sau seara, înainte de culcare, chiar și în autobuz, în drum spre casă. Chiar nu contează, important este să citiți.
Eu, în calitate de cititoare înfocată, sfătuiesc din tot sufletul pe oricine să citească. Orice le cade în mână: ficțiune, dragoste, fantastic sau chiar și poezie. Este nevoie de o singură carte pentru a aprinde acel foc care mocnește în interiorul fiecăruia, și odată aprins, nu se va mai stinge niciodată.