☆JIMIN POV☆
Aku seakan terpaku melihat sepasang mata brwarna biru nya yang memandang mata ku.
'Siapa dia? Knp aq mcm pernah kenal dia?Dia cantik.. Macam bidadari'
"Sajangnim.. "
"Sajangnim!!!" aq tersentak apabila Taehyung menepuk bahu ku
''Ahh.. Nae... Okay... Kita boleh mulakan"
"Dae.. Seperti yang Tuan Park tau, company ni still baru dan kami perlu kan sokongan... Dengar kata company Park's Holdings makin membangun disebabkan Tuan Park.. Saya amat berharap Tuan Park dapat bekerjasama dengan company kami.. Boleh bagi tunjuk ajar pada anak perempuan saya" Mr Yoo menepuk belakang yeoja itu lembut.
Yeoja itu hanya tersenyum menunduk... Cantik...
Aku senyum
"Sebenarnya company ni xkan berjaya sampai tahap ini tanpa sokongan dari staff company ni. Bkn disebabkan saya"
Balas ku merendah diri...
Mr Yoo hanya tersenyum mendengar balasan ku.
"Baiklah... Adakah Tuan Park bersetuju untuk bekerjasama dengan syarikat saya"
Aku mengangguk
"Dae.. Saya berbesar hati dapat bekerjasama dgn syarikat Tuan"
Serentak itu aku n Mr Yoo bangun dan berjabat tangan..
"Baiklh.. Mr Yoo bleh makan dulu... Masakan Kafeteria dekat company ni sedap... Xpe jangan risau. Saya belanja"
"Ehh xyah susah--"
"Gwaenchana... Saya ikhlas... Taehyung.. Tunjukkn kafeteria kpd Mr Yoo"
"Dae sajangnim"
"Ahreum... Berbual dulu dgn Tuan Park" Tanpa menunggu jawapan aku dan yeoja itu, dia tros menapak pergi...
Jdi.. Nme dia Ahreum??
"So, What's your name, pretty girl?"
Soalku walaupun sudah tahu jawapannya
"Yoo Ahreum"
Sepasang mata birunya menatap mataku... Aq terkaku.... Cantik nya...
"But my friend prefer to call me Chimmy"
Aku tersentak... Chi---Chimmy??
"Chimmy... " Kataku perlahan... Ahhh aq rindukan Chimmy!!!
"Waeyo??" Soal nya dgn nada suara risau..
"Aniyo... Saya tringat kucing saya.. Chimmy... Dia hilang sebulan yang lepas" kataku dgn senyuman pahit terhias di bibir
"Msti comel kan.. Macam saya"
"Dae?"
"Ani.. Kaja"
Aq mengangguk..
"Kaja"
☆END JIMIN POV☆
☆AHREUM POV☆
Aku perasan sejak lunch tadi, Jimin xhabis² merenungku...
Aku rindukan kau Jimin... Belaian kau... Ciuman kau... Sentuhan kau.
Kau buat aku jatuh cinta dgn kau. Kalaulah kau tau aq sebenarnya Chimmy..
"Hah!!" Sergahan dari eonnieku membuatkan lamunan ku mati..
"Apa eonnie ni.. Org tgh sedap sedap berangan"
Aq campak bantal kearah eonnieku, Yoo Saera
"Eleh.. Berangan pasal jimin le tuwww"
Pipiku memerah
Dalam keluarga, hanya Saera eonnie shj yg tahu apa yang telah terjadi pada aq sepanjang aku hilang.. Dia juga tau penyebab aq disumpah..
Dulu.. Aku kaki kelab.. Setakat minum arak tu 10 botol aq boleh.. Selalu balik lewat dan kurang ajar dgn omma n appaku. Satu hari aku mabuk sgt dan masa tu aq drive...
Satu benda buruk jadi. Aq melanggar seekor kucing. Yang aq pasti kucing tu dh mati... Aku x endahkan then aq balik rumah..
Bila bangun pagi, aq dh jdi kucing...
Aq tau x logik.. Tapi itulah kebenarannya..
Aku x larikan diri dari rumah.. Cuma di sebabkn oppaku yg alah dgn kucing, omma menghalau ku dari rumah. Hmmm... Sbb tu aq merayau n malang tidak berbau, aq jatuh dalam longkang
Nasib baik ade Jimin.
"Berangan lgi!'' Bahu ku ditepuk kuat..
"Mne de.. "
"Suka sgt berdalih.. Jomlah.. Omma suruh turun makan dah tu"
Aku mengangguk sebelum mengikuti langkah eonnie
Park Jimin... Aq rindu kau
Noumu bogoshipeo
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
[SU]My Calico Cat [P.J.M]
Fanfiction~I love you Chimmy.. Saranghae~ "Omma!! mana Chimmy?!" "Chimmy hilang" 'Siapa yeoja tu.. Kenapa aku macam pernah kenal dia?? dia cantik.. macam bidadari.' ''What's your name, pretty girl?" "Yoo Ahreum" Ahreum tersenyum manis smbil m...