~Markedet~
Den unge sypige Isabel Pasquale stod ved en købmands stand og kiggede på stoffer til hendes kjoler, En ung mand sneg sig om bag hende, og lagde blidt hænderne over hendes øjne: ”hvad kigger du på, Isabel?” sagde den unge bygmester, ved navn Jamie Clarence. Isabel løftede blikket og kiggede på ham: ”Det er til en meget vigtig kunde, Jamie” hendes stemme blev viskede og hun forsatte: ”Der er en ny meget rig dame i byen. Jeg er blevet bedt om at lave en storslået kjole til hende”. Jamie rørte blidt ved Isabels arm: ”Jeg er sikker på at den vil behage hende meget”.
Lidt fra dem stod Nina Müller og den lille stumme pige ved navn Lily Dillane. Nina så ned på pigen med et rart smil: ”Nå, hvad var nu navnet på den blomst, vi skulle købe til Mara?” Lily pegede mod venstre, så tog hun Ninas hånd of førte hende over til en stand, hvor hun pegede på blomsten de skulle have: ” edelweiss, det er den ja” udbrød Nina fornøjet og kiggede nærmere på blomsten: ”Jeg er meget ked af det, Lily, men den har vi ikke råd til” Lily kiggede ned på jorden med et trist ansigts udtryk. Nina tog Lilys hånd og de måtte gå hjem til Mara, Lilys storesøster, uden blomsten.
Mieszka og János Jomsborg, gik ved siden af hinanden på den smalle markedsplads: Hvordan har du det kære søster” spurgte János sin tvillingesøster, da han så hendes bedrøvede ansigts udtryk ”Jeg…jeg..er meget ked af at se når folket lider. Folk som ikke har nok penge til at købe de varer de skal bruge, og ikke har nok mad på bordet til at alle kan blive mætte.” Hun kiggede bedrøvet på János som nikkede: ”Der er intet vi kan stille op, jeg er meget ked af det” han strøg blidt hendes arm og smilede til hende for at mundre hende lidt op.
YOU ARE READING
Nolite Te Bastardes Carborundorum (danish)
Historical FictionBaseret på "Nolite Te Bastardes Carborundorum (RP) fra Fanpop, men nogle ændringer som jeg syntes vil gøre historien bedre.