Bab 35

320 26 2
                                    

Kelihatan appa Jiwoo berada di muka pintu rumah itu dengan mata yang merah. Bapa mana yang tak sedih kan bila anak dah pergi tinggalkan dia. Lagi2 bila tu lh satu2nya anak yang paling dia sayang.

"Kau buat apa kat sini?" Tanya Puan Jung.

"NI SEMUA SALAH KORANG!!! KORANG DAH BUNUH ANAK AKU!!! KORANG BUNUH ANAK AKU!!! PULANGKAN BALIK ANAK AKU!!!" Encik Jung mula mengamuk.

Semua terkejut melihatnya. Encik Jung terus menarik Hoseok ke muka pintu. Dia menarik kolar baju Hoseok. Semua terkejut dengan tindakannya itu.

"KAU BUNUH ANAK AKU!!! KAU SETAN!!! PULANGKAN BALIK ANAK AKU!!! KAU MEMANG TAK GUNA!!! KAU SENGAJA NAK SEKSA AKU KAN!!! KAU NAK BALAS DENDAM DEKAT AKU KAN?!!! KAU PUNCA SEMUA NI JADI KAN?!!!"

Hoseok tidak dapat balas apa2 kerana dia masih bersedih dengan pemergian adiknya itu. Dia lemah. Dia tidak kuat untuk melawan. Dia biarkan sahaja apa pun yang lelaki itu mahu lakukan padanya.

"KALAU AKU TAHU KAU AKAN JADI MACAM NI, DAH LAMA AKU BUNUH KAU LAH!!! DAH LAMA AKU SABAR DENGAN KAU!!! KAU CULIK ANAK AKU, KAU CURI KASIH SAYANG DIA DARIPADA AKU DAN KAU BUNUH ANAK AKU!!! KENAPA KAU KEJAM SANGAT?!!! KAU SETAN!!!"

"KAU NAK BUNUH AKU?! KAU BUNUH LAH AKU!!! BUNUH AKU SEKARANG!!! AKU DAH TAK SANGGUP HIDUP DEKAT DUNIA NI LAGI!!! BUNUH AKU SEKARANG!!! KALAU KAU RASA AKU NI BUNUH ANAK KAU, KAU BUNUH AKU SEKARANG!!! BUNUH AKU SEKARANG!!!" Hoseok hilang sabar.

Puan Jung mula risau keadaan akan menjadi bertambah teruk. Apabila dia lihat Encik Jung sudah mengangkat tangan untuk menumbuk Hoseok, pantas dia kearah mereka lalu menahan tangan Encik Jung. Dia cuba untuk lepaskan tangan Encik Jung daripada mencekik kolar baju Hoseok.

"Dah lah... Kau tak payah buat kecoh kat sini lah... Kita bincang baik2 lah. Jangan sampai macam ni." Puan Jung sebenarnya malu dengan semua yang berada di situ iaitu Seojun, Miss Suzy dan rakan2 Hoseok.

"KAU PUN SAMA JE LAH, PEMBUNUH!!!" Dia menolak Puan Jung sehingga Puan Jung terjatuh. Hoseok terkejut lalu pantas menolak badan Encik Jung sehingga dia tertolak ke belakang.

"EOMMA AKU TAK BUNUH ANAK KAU LAH!!! AKU YANG BUNUH ANAK KAU!!! AKU PUNCA ANAK KAU MATI!!! AKU PUNCA SEGALANYA!!! TAK ADA KENA MENGENA DENGAN EOMMA AKU!!! KALAU KAU NAK BUNUH AKU, BUNUH AKU SORANG JE!!! JANGAN LIBATKAN EOMMA AKU!!! KALAU KAU NAK BUNUH AKU SEKARANG PUN BOLEH LAH!!! AKU PERGI AMBIL PISAU KAT DAPUR KEJAP!!!" Hoseok mahu melangkah kedapur tetapi semua yang berada di situ menahan langkah Hoseok.

"Kau jangan buat kerja gila lah Jhope!" Tegur Namjoon.

"LELAKI TU KENA BUNUH AKU UNTUK KEMBALIKAN SEMULA ANAK DIA TU!!! BARU DIA PUAS!!!" Balas Hoseok. Ayat itu seperti menikam tepat di hati Encik Jung.

"Annyeong Eomma, Appa, Abang dan yang lain!!?" Semua tersentak apabila mendengar suara itu. Semua menghalakan pandangan kearah television.

Hoseok terus menangis apabila terlihat adiknya berada di kaca TV. Dia tidak dapat tahan rasa rindunya itu lagi.

Namjoon pandang Jiwoo yang memasang video tersebut tadi. Jiwoo tersenyum nipis.

"Thanks for everything. Terima kasih sebab buat Jiwoo bahagia selamani. Terima kasih eomma sebab masih boleh terima kehadiran Jiwoo walaupun setelah beberapa tahun. Terima kasih sebab buat Jiwoo tertawa sepanjang Jiwoo tinggal dengan Eomma. Jiwoo rasa bahagia sangat2. Jiwoo tak pernah rasa bahagia macam Jiwoo rasa sekarang ni. Walaupun Jiwoo sakit tapi eomma dengan abang lah semangat untuk Jiwoo kuatkan diri Jiwoo. Dan disebabkan itu Jiwoo dapat bertahan sampai sekarang. Jiwoo sayang eomma sangat2. Tiada wanita lain yang dapat menggantikan tempat eomma. Eomma adalah eomma yang terbaik buat Jiwoo. Terima kasih sebab berubah demi anak eomma..." Encik Jung terdiam.

BTS HIGH SCHOOLWhere stories live. Discover now