deel 15

255 22 2
                                    

Zachtjes zet ik mijn voet op de laagste tak. Ik kijk om naar Jake, Glamour en Bryan. Die knikken, als aanmoediging, of misschien als teken dat dit het beste is. Ik, met mijn tengere figuur, zal naar boven moeten klimmen om de brief te pakken. Vanaf onder leek het alsof de brief bovenop lag, maar vanaf deze hoogte kan ik zien dat de brief in de opening van het nest van de bloedzoekers hangt. Dit verspert de weg van de bloedzoekers naar buiten. Ze kunnen niet naar binnen of naar buiten. Ze zijn dus boos. Oftewel: aggressief. Stekend. Gevaarlijker.

Het nest is binnen handbereik. 'Jongens, ik ben er. Wat moet ik nu doen?' schreeuw ik naaar beneden.

'Als je de brief hebt, laat je dan vallen. Ik vang je op.' roept Jake. Ik knik en reik naar de brief. Even kijk ik naar beneden of Jake klaar staat. Hij staat klaar. Ik grijp zo snel mogelijk het ding, maar voel gelijk al een Bloedzoeker in mijn hand prikken. Ik geef een kort gilletje en trek de brief naar me toe. Prik. Ik laat me naar beneden vallen. Prik, in mijn voet. Ik voel dat jake me opvangt. Dat is het laatste wat ik kan zien voordat ik alles wazig wordt en ik na een aantal minuten buiten bewustzijn raak.

Als ik die avond wakker word lig ik bij het kampvuur. Ik kan zien dat dit niet de plek is waar we de vorige nacht overnacht hadden. We hadden ons blijkbaar verplaatst.

'En?' vraag ik na een tijdje naast Jake op de boomstam gezeten te hebben,'Wat stond er in de brief?'

Jake haalt het briefje uit zijn zak, en leest het voor. Ik trek mijn wenkbrauwen op.

'Mag ik het zien?' vraag ik. Jake knikt en reikt me het briefje toe.

"gegroet, rebellen, geleid door AMber, jake, Bryan, glamour en jamEs, als blijk van onze vRijgevigheid geven wij jullie een plaats waar veel eten te vinDen Is. je moeT vanaf de hoorn des overvloeds de pijl van de boogschutter volgen. deZe zAl juLlie naar voedsel leiden."

Verbaast kijk ik naar het briefje. Ik vind het vreemd hoe ze de hoofdletters hebben geplaats. Het handschrift is zo dat het niet zo snel zal opvallen, maal mijn viel het wel op. Als ik ze achter elkaar zet krijg ik een vreemd zinnetje.

AMBERDITZAL. Wat willen ze hiermee zeggen?

 

de 79ste hongerspelen: fighting backWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu