evieyna .!
pangil seorang manager ditempat nya kerja , yes sir kata evieyna? saya mau kamu masuk kedalam dulu .. ada boss nak jumpa? ..
ala bos mana pulak ni ..kata evieyna ..
oi bos besar kita lah bonggok ..
ni lah keja kamu vina .. asyil tak tau jer ..dan tak nak.ambil tau tempat keja ..
dah masuk cepat kang lambat kena marah ..
baik sir ku sayang ..
ewah ..sengaja ye nak ambil hati ..buka kita tak nampak dia asyik main hp jer tadi .. boyfriend tak ada senyum pon susah macam mana nak dapat boyfen .. ala sir adam ni nak saya masuk office ke nak bebel saya kat sini 24/hour ..sambil mengedip ngedipkan mata dia .. ala la ..ni ..ni yang buat saya lemah ni jangan lah buat muka comel begini ..suhh cepat masuk bilik sana ..nahas lah kau ..lambat sudah kamu ni ..
iss baik lah siot ..
sambil jalan² viena mengetuk pintu office tu ..
tok .tok.. tok..masuk ..laungan seseorang dari dalam ..
ala suara lelaki ..harap hansome lah ..
vieyna terus masuk dan dia melihat hansome nye dia ..tapi kita muda dia tua sikit lah
.agak² umur sir adam kot ..guman dia dalam hati ..
urmm bos ada apa pangil saya kesini? ada buat silap ka bos?? sambil duduk tanpa dipinta ..
evieyna kayra hendry
ya bos ..itu nama penuh saya ..aik menjawab pulak budak ni ..umur baru 14 kot .. kata lee xiong dalam hati ..
hurm tujuan saya panggil anda kesini untuk meminta kepastian betul atau tidak umur kamu ni 14 tahun ..
ya sir
.eh bos .. umur saya 14th ..
bukan ke seumuran kamu ni masih bekerja ..atau kamu lari dari rumah ..
evieyna terus sedih ..
dan sir lee xiong dapat menangkap riak muka evieyna menjadi sedih itu ..
saya harap cik evieyna tidak menipu orang tua cik ..dan kenapa evieyna tidak sekolah?
begini bos ..sebenarnya ..ishh nak cerita ka tidak ni ..
evieyna saya tak suka orang yang cerita tak habis .cepat bagitau kenapa dan apa alasan evieyna kerja disini .! agak nyaring suara lee xiong ..
ish orang tua ni ..tapi tak tua juga ..
membebel macam sir adam pulak ..
macam ni bos .. saya sebenar nya tidak sekolah lagi .ayah saya sakit dikampung ..saya anak sulung terpaksa berhenti sekolah untuk menbantu adik² dan ayah saya mencari rezeki untuk.menyekolahkan adik² saya ..saya sangup berkorban ..dan saya minta izin bos supaya menerima saya bekerja disini seperti biasa ,dan saya berjanji tak aan pernah menbuat hal ., sambil menanggis ..air matanya tak dapat dibendung lagi ..bayangan ayah dia dikampung terbayang bayang diwajah nya .. ayah ..eina rindu ayah .. sempat dia berbicara seperti itu meskipon dia bersuara kecil tapi masih boleh didengari oleh lee xiong ..dan lee xiong agak tergaman mendengar pengakuan dari evieyna ..
hurmm ..sambil menbuat muka macho ..lalu dia mendekati evieyna dan mengusap air mata gadis itu dengan telunjuk jarinya .. dah jangan menanggis lagi ..saya tak akan buang kamu ..dan mulai hari ini kita kawan ..dan bukan boss kamu ..entah mengapa dan kenapa dia berbicara seperti itu ..dan tanpa sengaja evieyna memeluk lelaki kacukan cina dan britsh itu..
lalu melepaskan tangisan nya ..dibidang dada lee xiong ..
erkss .. maafkan saya bos .. eina... stop calling me boss .now u are my friend rite ..
erkss sory ..pangil saya xiong ..
sory xiong ..
hari pertama mengenali eivieyna lee xiong macam sudah jatuh cinta pandang pertama ..
hurm gadis cilik saya tak akan lepaskan awak .. awak terlalu cute seperti boneka ...tadaaa .. ada masa kita smbung lagi ..
vote komen ..
tq all dear
YOU ARE READING
andai kebahagian milikku
Lãng mạnkenapa disaat aku mengerti cinta tiada siapa antara kalian berdua berani mengaku .. evieyna kebahagian kita tak akan terjadi andai salah satu keluarga kita tak pernah merestui ..tiada jalan lain ..lebih baik kita bepisah ~edienryan rykal mencintai...