☾︎ j e n o ☽︎

479 45 9
                                    

[ Jeno POV ]

"LEE JENO! BANGUNLAH WOI! KAU NAK BANGUN PUKUL BERAPA HAH?!" jerit Jaemin- roommate aku

Aduh, boleh pekak telinga aku kalau cenggini tiap-tiap hari.

Nak tak nak, aku kena bangun jugak. Kang pecah gegendang telinga aku nanti kalau dia teruskan jeritan dia tu.

"Ish, sabarlah. Ish kau ni cuba bawak bersabar. Sabar kan separuh daripada iman, kau takbelajar ke masa kelas pendidikan islam dulu ?" kata aku sambil menggosok gosok mata.

"Eh kau ngarut apa ni ? Kita kan masuk kelas pendidikan moral" kata Jaemin sambil membaling bantal kecik ke arah aku.

Aku mengangkat kepala untuk melihat Jaemin yang tengah berdiri, "ya eh ? bukan pendidikan islam eh ?"

"Bukanlah bongok, dah ah. Baik aku siapkan meja makan, dari layan kau yang tah apa apa ni"

"woah kau masak ke harini, mesti sedap uyeay"

"Eh kau basuh muka pon belum. Kau jangan harap nak turun gi dapur eh kalau kau takbasuh muka lagi" Jaemin berlalu pergi ke dapur yang ada di tingkat bawah.

"Fine" aku bangun pergi ke bilik air yang terletak di sebelah bilik aku. Bilik air ni kitorang kongsi 3 orang, aku, Jaemin ngan Jisung.

Oh btw, aku ada 5 orang housemate dalam rumahni. Lagi tiga orang duduk kat tingkat bawah, semuanya hyung. Jaehyun hyung, Johnny hyung dengan Jungwoo hyung. Kitorang ada persamaan yang agak ketara, korang perasan ke tak ?

YassSss, nama kitorang semua start huruf J. Kebetulan yang tah apa apa 🤷🏻‍♀️

Selesai membasuh muka dengan gosok gigi, aku segera turun ke tingkat bawah untuk sarapan.

"Eh semua dah ada ?" aku melihat meja makan yang dah complete dengan makanan and semua housemate aku dah ada kat meja tu.

"Mestila, dah pukol 8:30 dah. Hyung je yang bangun lambat sangat. Kitorang dah nak habis makan dah" kata Jisung si maknae dalam rumahni.

"Haah Jeno, kitorang dah habes makan. Naseb lah hyung ni baik tak makan bahagian kau" Johnny hyung mengangkat pinggannya untuk dibasuh.

Aku mengambil tempat di sebelah Jungwoo hyung dan mula mencedok spagetti ke dalam pinggan aku.

"Sedapnyaaa, spagetti kau memang paling sedap dalam dunia " aku tersengih lalu menunjukkan 👍🏻 ke arah Jaemin.

Jaemin hanya tersengih sebab memang dah terbiasa masakan dia kena puji.

♔♔♔

Lepas makan aku rasa mengantuk pulak, haish baru ja bangun takkan dah ngantuk. Aku pon mengambil insiatif untuk pergi jenjalan di taman permainan yang ada kat taman perumahan kitorang.

Aku mengajak Jaemin untuk teman aku, nampak gaya dia macam takde benda nak dibuat. Baik ajak dia, boleh la buat jadik teman sembang.

Aku berjalan ke arah Jaemin yang sedang menonton tv kat ruang tamu. "Jaemin-ah, jom teman aku" aku mengambil tempat di sebelahnya.

"Hah teman gi mana ?" Jaemin memandang ke arah aku sambil membuat muka pelik.

"Jom kita pergi jenjalan kat taman, aku bosanlahhh" aku membuat muka plis-teman-aku-yang-kesunyian-ni

"Alah, kau ni. Aku malaslah, kau pegi la main game ke apa ke. Aku malas nak bergerak sekarangni " kata Jaemin.

"Game takbest, jomlaaaa. Kau kan dah lama takhirup udara segar. Bila lagi kau nak keluar kalau bukan sekarang. Esok kan sekolah" Aku menarik tangannya untuk bangun. Adeh berat pulak.

"Ish kau ni, yelah yelah. Jap aku nak gi bersiap" Jaemin berlalu naik ke biliknya.

♔♔♔

"Oi Jeno, cepatla. Asal kau lambat sangat ?" Jaemin yang sedang berlari berpaling ke arah aku sambil tersengih sinis.

"Hadeh tunggu la, kau ingat takpenat ke hah ?" Aku cuba untuk berlari lebih laju tapi memang dah takleh dah, penat gila kaki aku ni. Dah lari 400 meter kot, gila takpenat. Aku dahla jarang workout sekarang.

Ini semua sebab Jaemin ajak lawan lari tadi, siapa yang kalah kena belanja pemenang esok kat sekolah. Hmm nampaknya habesla duit aku esok.

"HAHAHAH siapa suruh kau lambat sangat, cepatla sikit kura kura oi" laung Jaemin dari jauh, dia dah berhenti lari dah. Siap berehat kat bangku lagi.

"Eee berlagak gila, menyesal aku setuju nak lawan lari tadi" kata aku kat diri sendiri. Aku meneruskan larian aku untuk sampai ditempat Jaemin.

"Haaa sampai pon kau, ingat tahun depan baru nak sampai HAHAH" kata Jaemin setelah aku sampai dibangku tersebut.

"Yaampun berlagaknya, ya tuhanku Kau timpakanlah bala terhadap kawanku ini ya tuhanku"

Jaemin menunjal kepala aku sambil tergelak.

"Weyh omma aku cakap takbaik main kepala orang, nanti jadik bongok" aku mengusap perlahan tempat yang kena tunjal tadi.

"Tak kalau kau yang kena tunjal, takpa. Takde effect pon sebab tuan kepala dah memang bongok AHAHAHHA"

"Dah ah baik aku balik rumah, dari layan kau yang perangai cam setan. Wek" Aku menjelirkan lidah aku lalu berjalan ke arah rumah kami.

"Weyh tunggu la akuuuuuu"




















My new baby <3

Amaghila menyapot ff ketigaku ini :)

Vote and Comments <3

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 07, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

♡Jodoh ? ; Lee Jeno♡Where stories live. Discover now