Episode 22

195 17 13
                                    

Baekhyun mula risau. Dah lama Eunji pergi tapi masih belum datang lagi. Dia takut benda buruk berlaku kat Eunji.

"Ishh kau ni kaki waktu ni jugaklah kau nak buat hal. " bebel Baekhyun seorang diri di situ.

Saat itu juga semak berdekatan dia bergerak. Baekhyun mula takut. Apa pula la kali ni.. Kang binatang buas ke apa mampus la dia kat situ dengan kaki macam tu.

Semakin lama semak itu semakin kuat bergerak. Baekhyun mencapai batang kayu yang berada dekatnya. Dia dah bersedia nak pukul apa saja yang keluar dari semak tu.

Baekhyun tunggu...tunggu... Dan akhirnya ia gembira sebab bukan binatang buas.

"Sehun..!!" jerit Baekhyun lega.

"Hyung!!" Sehun berlari mendapatkan Baekhyun.

Di belakangnya ada Naeun yang setia mengikut.

"Apa yang hyung buat kat sini. Kitaorang cari hyung merata tau tak?! " marah Sehun. Geram pulak dia dengan Baekhyun ni.

"Mana Eunji??Bukan dia ada dengan kau." soal Naeun. Dia melihat sekeliling tetapi tak nampak pulak kelibat Eunji di situ.

"Dia.. Dia kejar orang yang sedang kami tadi. " jelas Baekhyun.

Sehun dan Naeun terkejut. Mereka memandang Baekhyun yang sudah menundukkan kepalanya.

"Habis, dia tak balik lagi? " soal Naeun lagi.

Baekhyun menggeleng.

"Dah,mari kita balik ke kem dulu. Hyung boleh jalan tak? " soal Sehun.

Baekhyun menggeleng. Sehun pun memapah Baekhyun untuk berdiri.

"Eunji macam mana? " soal Baekhyun.

"Kita balik kem dulu, bagitahu kat seosanim. Hari dah makin gelap nanti susah pulak kalau kita yang hilang. "kata Sehun.

Dia memapah Baekhyun berjalan diikuti Naeun di belakang. Baekhyun merasa berat hati ingin meninggalkan Eunji seorang diri. Sesekali dia menoleh ke belakang, mengharap Eunji akan muncul.

--------------------------------------------------

2 hari berlalu, tapi masih belum ada khabar dari polis tentang Eunji. Semenjak pulang dari kem tu Baekhyun dah berubah 100%.Dia dah jadi lebih pendiam dan selalu berkurung di biliknya. Makan pun dah kurang.

Baekhyun berdiri di beranda di biliknya. Fikirannya penuh dengan persoalan tentang keadaan Eunji.

Eunji-ahh.. Eodiseo? Bisik hatinya yang resah.

Terlalu banyak benda yang bermain di fikirannya sekarang. Dan tanpa sedar air matanya mengalir. Sungguhnya dia takut sesuatu jadi pada Eunji. Dan kalau itu berlaku dia tak kan maafkan dirinya sendiri.

"Hyung.. " suara Sehun dari belakang.

Baekhyun berhenti mengelamun dan mengelap air matanya sebelum menoleh ke belakang.
Namun Sehun sedar akan tingkah laku Baekhyun tadi.

"Waeyo Hun-ahh? " soal Baekhyun.

"Polis ada telefon, diorang nak jumpa hyung kat balai. " kata Sehun.

"Eo. Kajja. " tanpa banyak soal Baekhyun mencapai jaketnya dan terus keluar dari bilik. Sehun mengikutnya dari belakang.

--------------------------------------------------

Eunji dah banyak kali cuba untuk membuka ikatan di tangannya tapi tidak berjaya. Sudah 2 hari dia berada di sebuah bilik yang usang dan gelap itu.

Sebaik dia sedar, dia sudah terbaring dengan tangan yang diikat ketat. Eunji juga susah nak bersuara disebabkan tuala yang diikat ketat di mulutnya.

Tiba-tiba pintu dibuka. Cahaya yang masuk melalui pintu itu menusuk mata Eunji.

Seorang namja masuk ke dalam dan menghampiri Eunji. Dia mencangkung di depan Eunji dan tersenyum. Eunji membalas dengan pandangan maut.

Namja itu tersengih. Dia membuka tuala yang diikat di mulut Eunji.

"Lepaskan aku tak guna!!!" jerit Eunji melepaskan geramnya.

"Heh. Lepaskan kau? Boleh
Tapi satu syarat kau panggil si Baekhyun tu ke sini. Aku ada urusan ngan dia. " kata namja itu. Dia cuba membuat perhitungan.

"Jangan harap!! Apa yang kau nak dari dia hah?!" marah Eunji.

"Bukan urusan kau. Ahh.. Aku lupa yang kelemahan dia ada dalam tangan aku sekarang. Hahahahaha." namja itu ketawa sepuasnya.

"Kau tak guna!!!" sekali lagi Eunji melepaskan geramnya.

Satu tamparan kuat kena tepat ke pipi Eunji. Eunji terdiam. Pipinya terasa kebas. Dan darah mengalir keluar melalui bibirnya.

"Kau dengar sini perempuan tak guna. Your my special person for me right now. So I have to keep you live. Kalau tak dah lama aku bunuh kau. " namja itu menolak kepala Eunji hingga jatuh tersungkur.

Namja itu keluar meninggalkan Eunji sorang diri di bilik itu. Pintu ditutup semula. Sekarang kesepian dan kegelapan menemani Eunji semula.

"Aahhhh!!!!!" jerit Eunji melepaskan marahnya.

Air mata Eunji mengalir. Dia tak sangka dia akan dijadikan umpan untuk namja itu. Dia juga tak dapat melindungi Baekhyun. Jauh di sudut hatinya dia merindui Baekhyun.

--------------------------------------------------

Telefon Baekhyun bunyi menandakan mesej masuk. Dia baru saja pulang dari Balai polis.
Baekhyun membuka mesej yang tidak tahu dari siapa.

From : Unknown

Kalau kau nak Eunji selamat, datang ke bangunan lama hujung bandar. Pastikan kau datang sorang diri. Kalau tak kau tahu sendiri apa akan jadi.

Baekhyun terkejut membaca mesej itu. Dia terduduk di birai katil. Tanganya menggeletar. Dia menekup mukanya. Menangis.

Dia tahu semua ni akan terjadi...


-Bersambung-

Author pov:
Saya nak habiskan ff ni. Kepada reader yang setia ikut ff saya. Saya berterima kasih sangat2 kat korang. (Bow) Tanpa korang saya tak boleh nak habiskan ff ni.

Humm.. Tapi saya nak tanya best ke ff saya? (Tolong komen)

Kalau ada kelemahan tolonglah tegur ya. Saranghae. 😘

My BodyguardWhere stories live. Discover now