sparkcykel

23 0 0
                                    

*Majkens perspektiv*

Vafan? Gillar Vincent Agnes? Han gillade ju mig? jag sumpade väl chansen när jag blev tillsammans med Elsa. Jag får inte samma pirr i magen av Elsa längre, det händer aldrig något nytt. Varje morgon är det samma gamla mysli som äts i min malbitna morgonrock och samma gamla morgontidning som man läser, alltså inte med Elsa gud nej äta frukost det gör jag med pappa.

Mina tankar avbryts av att en förbittrad Elsa nyper tag i mitt öra.

- VAD VILL DU KVINNA?! VAD VILL DU?!?!

åh nej, jag släppte ut ilska. Nu tittar alla på mig som att jag är ett nyfött barn, det kändes dock som att jag är född på nytt efter mitt utbrott. Nej nu börjar Elsas vrede komma tillbaka, jag kan se det för hennes näsborrar fladdrar. Jag måste ta mig härifrån och det är fort!

Jag tar första bästa chansen och kastar mig på golvet, kravlar mig fram mellan Tess ben kastar mig upp på ben igen och råkar stämpla Vincent på foten när jag älgar ut ur rummet. När jag väl är ute ur rektorsexp så har jag fångat blickar från nåra av killarna i 8:an, en känner jag igen som australienaren men jag har inte tid för en fikastund jag måste ut. 

När jag kommer ut på skolgården står Dalexander Dowern och hans gäng lite längre bort, alla har sparkcyklar perfekt! Jag börjar flaxa med mina djuriska armar och rusar fram med ett kungligt vrål, jag tar Dalexanders sparkcykel och åker mot långbrodalsskolan, dit går inte Elsa hennes terretorium är 50 meter runt hennes hus.

Min flyktfärd var utmattande och jag åkte hela vägen till vivelparken där jag gömmer mig i en gunga, här är jag nog säker ett tag. Jag gör några krukor för att få mina tankar på något annat än ilskan i Elsas lår när jag hör det, när jag hör min död.

Elsas lårWhere stories live. Discover now