Bab 20

4.8K 197 19
                                    

A/n : So semua, bab sebelum ni sis nak tukar nama watak, ada nama Bella kn? Now sis tukar nama dia jdi Fasha, sbb nama Bella dah ada yg guna sbgai kawan Thea. Sorry ssangat, better tukar awal supaya korg x confuse baca. Harap maklum 🙆🏻‍♀️

***********************

"Sayang, dah lah tu. Abang minta maaf bagi pihak keluarga abang please..." pinta nya lagi sambil menenangkan ku dari menangis.

"Sayang please... sayang tak salah, Fasha-"

"Shhhh!" Marah ku. "Abang tak faham. Abang takkan faham!" Sebak aku memikirkan tentang kehidupan baru ku.

Aku sangka rancangkan yang ku bina menjadi kenyataan, sebaliknya aku telah merosakkan kehidupan seorang anak yang taat pada ibubapa nya.

"Kita baru kahwin sehari, ini baru permulaan, apa yang mama abang katakan tadi biarlah, nanti abang fikir semula" Kata nya lagi dan kini memegang kedua tangan ku di genggaman nya.

"Abang janji mulai saat ini, abang akan beri kasih sayang dan cinta abang pada sayang seorang sahaja. I know kita masih baru dalam hal ni, tapi kalau kita yakin yang perkahwinan ini bukan sia-sia, InshaAllah, Allah swt akan bagi rezeki lebih pada kita, keharmonian keluarga kita akan terjalin dan kasih kita akan kekal hingga ke akhir hayat Amin".

Dan itu aku sudahi dengan memeluk tubuh badan nya dan ku sandarkan kepala ku di dada nya. Bunyi dengupan jantung yang kian berdetak ku dengar dengan teliti. Alangkah indahnya bila didampingi oleh orang yang tersayang. Akan ku peluk tubuh nya setiap hari menandakan kasih sayang ku kepadanya jua.

"Sayang abang..." kata ku dalam teresak.

"Sayang isteri abang juga. Percaya cakap abang, InshaAllah kita akan bahagia, Amin", sebuah kucupan hadir di ubun-ubun kepala ku. Senyum tak sudah ku dibuatnya, malu.

Marah menjadi sayang. Apakah erti semua ini? Adakah cinta mula tersemai di hati ku? Sungguh mudahnya aku memaafkan dirinya hanya dengan ayat manis yang dituturkan.

Jika benar jodoh ada diantara kami, aku mohon Ya Allah, Kau kekalkan lah kebahagian keharmonian rumah tangga kami hingga ke Jannah, Amin.

"Dah alang-alang kita sampai kat sini, apa kata kita dating?" soal suami ku dan aku mengiakan sahaja. Tangan ku dipimpin menuju ke batu-batu besar untuk kami duduki sambil memandang laut yang cerah.

"Okay, buang yang keruh ambil yang jernih". Kata suami sambil duduk di sebelah ku. "Abang nak buat ice breaking" sengih nya.

"Senyum ni kenapa?" Soal ku sambil menunding jari ke senyuman nya. Makin dia senyum ada lah. Shot.

"Eleh, senyum dengan isteri pun tak boleh ke?" Nyehh. Yelah senyum lah kau memanjang hahaha. Tapi, manis juga senyuman dia tu aww 😝

"Ahh! Sayang senyum tu kenapa?" Soal nya pula kembali.

"Tak boleh senyum juga ke? Macam senyuman abang tu manis sangat!" Aku mengendahkannya, walhal benar hihi.

"Abang ni bukan nak perasan, tapi dah di takdir kan senyuman abang ni cantik menawan, cia cia ciaaa" angkat bakul sendiri. Dia buat dab, haiyoo.

"Tak lawak lah abang, pickupline tak sampai, punchline pun tak kena ahhaha" balas ku pulak.

"Hmm suka hati lah, By the way, jom buat sesi perkenalan diri" ajak nya dan ku ikuti. Yelah pengantin baru, kenal pun cuma nama je, jadi ni nak tahu semua perkara tentang masing-masing lah.

Aku mulakan dulu.

"Nama saya Nur Thea Chantika, umur 24 tahun, dari Universiti Negara dalam bidang kaunseling. Sebelum ni tinggal dengan keluarga tapi dah melarikan diri tinggal dengan suami hihi" ujar ku.

"Hmm nice, tapi awal tu macam sesi perkenalan sekolah hahahahah" lagi sekali dia kenakan aku aduii. Aku cuma jeling dengan perbuatan nya huh.

"Abang pula hihi. Nama abang, Ak. Naim Nasrullah Bin Pg. Haji Khairuddin, umur 34 tah-"

"WHAT?! You kidding me, 34?! I'm married to an old guy?!" Rude. Muka dia blank, aku pula bengang semacam hm.

"What if I'm really 34?" Soalnya, otak ku mula berfikir tentang masa depan ku yang tak seberapa indah.

"I don't know... Rupa dengan umur tak seiring" pelik ku. "Muka abang nampak muda, tapi umur dah tua..." jahat nya jahattt 🤦🏻‍♀️ "Abang ni baby face ke apa?! Nak kata macam Aiman Tino tak jugak hahaahha ikut umur sepatut nya dah macam Herman Tino" 🤣🤣

"Memandai je cakap macam tu. Takpe, sayang buli lagi, lepas ni sayang terimalah balasan" ugut nya. 🤭 "whatever lah sayang, lagi, abang kerja sebagai pasukan tentera udara, sweet kan tentera udara?" 😝

"Apa yang sweet nya? Tentera udara je kot! Hm" pelik lah dengan suami aku ni, semua yang dia buat semua cakap sweet haiyoo.

"Sweet lah, sebab abang boleh request nak bawa sayang ikut abang naik helikopter hihi, naik jet terus pun boleh" ujarnya.

Banyak lah kau punya request! Ingat senang ke orang awam nak naik helikopter ni hmm.

"Jom balik, panas lah kat pantai ni" kata ku sambil mengibas tangan ke muka ku mengambil angin. Terus ku bangkit dan menarik tangan suamiku bersama menuju ke kereta miliknya.

"Yes, balik rumah boleh sambung dating" katanya dengan riang sambil menjelir lidah.

"Yelah, Suka hati abang lah nak dating bagai".

Pemanduan kami terus menuju ke rumah, pabila sampai aku terus memasak hidangan makan tengah hari untuk kami berdua.

*********
A/n : Comments for next chapter please 🙂🙏🏻
        : 50 votes and more will update faster
P.s : Salam Ramadhan

Votes
Read
Comments

Hot! Hot! SOLDIER!Where stories live. Discover now