•Isabel pov•
-Stå opp, sier mamma sur når hun kommer inn på rommet mitt.
Hun går til vinduet mitt og åpner gardinene og drar av meg dyna.
-Skulle ønske pappa var her, sa jeg laft til meg selv mens jeg satt meg opp i senga.
-Hva sa du? spurte mamma.
-Ingenting, sa jeg.
Hun så på meg med et stygt blikk. Jeg gikk opp av senga og fant det samme jeg brukte i går og går ned for å spise. Jeg finner en skål og en skje og tar cornflakes. Når jeg blir ferdig med å spise går jeg på skolen. Jeg går inn i gangen. Mange stirrer stygt på meg.
-Hvor lenge har hun gått med det der? hvisker noen.
-Hun er så stygg, hun lunter vondt, sier andre.
"Sjefsmobberen" kommer mot meg og slår meg til hardt i magen. Jeg kjenner at jeg blir kvalm og løper til doen og kaster opp😣 Jeg går ut av doen og vasker hendene og løper hjem.
-Hvorfor er du her? Pell deg på skolen! roper mamma idet jeg kommer inn døra.
-Jeg kasta opp, sa jeg svakt.
-Gå til skolen NÅ!!! ropte hun.
Jeg løp til skolen igjen og går inn i klasserommet.
-Du er sen, sier læreren og ser på meg.
-Unnskyld, sier jeg og setter meg på plassen min.
-Gå til rektors kontor, sier han.
-Ja, sier jeg og går.
Jeg banker på døra til rektor.
-Kom inn, sier han.
Jeg går inn og lukker døren.
-Håkon sendte meg, sier jeg.
-Sett deg ned, sier rektor.
Jeg setter meg ned.
-Så du kom for sent i dag også? spør han.
-Ja, svarer jeg.
-Er det noe som plager deg eller noe? Nå har du kommet for sent i en uke, sier han.
Jeg tenker på alt det som skjer hjemme og all mobbingen.
-Neida, sier jeg. Alt er bra.
-Okey, men hvorfor er du alltid sen? spør han.
-Vet ikke, svarer jeg.
-Vi må nok ta en prat med mammaen din også, sier rektor.
Jeg sukker.
-Greit, sier jeg.
-Vi sender en melding til henne om møte i morgen klokken seks, sier rektor.
-Ja ok, sier jeg.
-Bra, takk for praten. Nå kan du gå, sier han.
-Ok, sier jeg og reiser meg mens jeg skyver stolen unna.
Jeg går ut av rommet og inn i klasserommet igjen. Vi har samfunnsfag og vi lærer om mobbing😔
-Elever, dere skal gå sammen to og to og så skal dere ha en powerpoint om mobbing, sier læreren.
Jeg ser at alle sender blikk til hverandre og til slutt har alle en partner bortsett fra meg.
-Isabel, du kan sikkert være med Thea og Ylva, sier læreren og ser på Thea og Ylva.
(Thea og Ylva er også med i gjengen til Julie som er "sjefsmobberen")
-Neida, jeg kan være alene, sier jeg.
-Greit, sier han og ser på meg.
•Etter skolen•
Jeg løper hjem så fort jeg kan for å ikke møte på mobberne. Når jeg kommer hjem løper jeg inn døra og låser igjen. Jeg går inn på kjøkkenet hvor mamma sitter og ser på et ark.
-Hei, sier jeg.
-Hei, sier hun.
-Hva er det? spør jeg.
Hun legger arket på bordet mens hun nesten slår i bordet og ser oppgitt på meg.
-Det er et ark fra jobben, vi skal få ny kollega og jeg må dele rom med henne, sier mamma.
-Er ikke det bare hyggelig? spør jeg og finner et eple og tar en bit.
-NEI! roper hun.
Jeg skvetter.
-Ok, sier jeg og går opp på rommet mitt.
Jeg låser døra og legger meg i senga og begynner å gråte. Hvorfor må jeg, akkurat JEG være skolens mobbeoffer?Håper dere likte første del av historien min<3 Skal prøve å poste nye deler så ofte som mulig;)
YOU ARE READING
Lifesaver ||~ m.g
FanfictionIsabel er en 15 (snart 16) år gammel jente som ikke har det noe bra der hun bor. Hun er MMer og Marcus og Martinus har reddet livet hennes. Hun har ingen venner og er helt alene, men hva skjer etter sommerferien når hun har forandret seg? Og hvem va...