3

17 4 5
                                    

(Uzun bir yazı olacak sizlerden ricam okuyabildiğiniz kadar okumanız uzunluğundan dolayı hiç okumadan geçmenizi istemem. Eminim sizlere bir şeyler katacaktır.)

Sahte gülümsemeler,boşvermişlik,bencillik,kibir, kendini beğenmişlik... Tanıdık geliyor mu? Bunlar hergün çevremde gördüğüm varlıklar. Artık insanları göremiyorum yalnızca arsız duyguların esareti altında sağa sola savrulan cisimler.
Sosyal hesaplardaki sahte hayatlar,pahalı yaşamlar, güzel kızlar, yakışıklı erkekler, popüler yaşam ve daha fazlası. Bizler kendimiz olmaktan çıkmış adeta robotlaşmış yaşamlar sürdürüyoruz. Yediğimiz, içtiğimiz ve hatta yatak odalarımız, evlatlarımız, eşlerimiz,sevdiklerimiz kısaca mahremiyetimiz ulu orta serilmiş...
Birkaç sahte pozla adına 'model' denilen yeni bir insan türü ürüyor mesela. Yalnızca cismen, Tanrı tarafından sahip oldukları güzelliklerini pazarlıyor bu insanlar. Edebi değerden yoksun, kalitesiz birkaç kelime gereksiz birkaç boyayla birleşip dillerden düşmeyen milyonlar tıklanan şarkılar (!) ortaya çıkıyor. Bir kız çocuğu ahlaksız mekanlarda kirli gözlerin mezesi olarak sanatını icra ediyor, sarhoşlaşmış beyinlere. Onlara şarkılar söylüyor. Kişilik ve cinsiyet karmaşası içerisindeki genç bir adam sanki çok güzel bir örnekmiş gibi geleceğin umudu olarak bakılan gençler arasında 'idol' haline geliyor. Bir iki önemli referans, biraz para ve vücudunuzdan birkaç parça bahşederek toplumda bir yer edinebiliyorsunuz.
Manevi,dini,insani,ahlaki değerler yok sayılarak yapılan nükteler,yeni nesil görüntü, ses ahengi ile yapılan videolarla 'trend' haline gelmiş, kahkahaya boğuyor hipnotize olmuş beyinleri.
Artık etnik ayrımlar yavaşça azalıyor eskiye nazaran. İnsanlar birleşip , güçleniyoruz sanıyor,giderek yok olduğumuzun kimse farkında değil.
Değerlerimiz çiğneniyor. Yanlış tercihler yapmış insanlar 'benim hayatım,benim tercihlerim' sloganlarıyla toplum beğenisine sunuluyor. Hatalarını topluma mâl eden bir insan türü bu da. Bunlar da yeni ürüyor.
Ahlaksızlıklar normalleştiriliyor,din saptırılıyor, yanlışlar meşrulaştırılıyor,vicdani değerler oy pusulalarına yerleştiriliyor. Herkes susuyor veya susturuluyor. Dilsiz bir toplum itâat etmek için ideal çünkü.

(Yazıyı bölerek paylaşmanın daha uygun olacağını düşünüyorum. Şimdilik bu kadar. Nefreti bırakın, sevgiyle kalın.)

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 22, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ÂhüzârHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin