••Lai Guanlin POV••
selepas 1 bulan , akhirnya aku dah masuk kerja semula . selama 1 bulan tulah aku selalu tunggu jinhee balik .
tapi tak balik - balik .
hm ..
aku merenung fail - fail yang tersusun di atas meja aku . haih , kan bagus kalau jinhee ada sekarang ni . mesti dia akan tolong susun fail ni .
••Flashback••
" oppa ? sibuk ke ? "
aku melihat ke arah jinhee yang duduk di depan aku . aku mengangguk perlahan .
" banyak sangat tu , nak jinhee tolong ? "
" takpelah , oppa boleh buat sendiri . jinhee pergilah balik . "
" lorh...nak tolong oppa .. "
aish , lemah iman aku bila tengok jinhee buat aegyo . kalau boleh nak je aku ngap dia sekarang ni .
" nah , jinhee tolong masukkan kertas dalam fail ni . "
jinhee mengucup pipi aku lalu membuat kerja . aku malu . ahahahah .
••End Flashback••
aku tersenyum sendirian apabila teringat kejadian tersebut .
tiba - tiba , aku terdengar sesuatu perbalahan berlaku di luar bilik pejabat aku .
" bagi i masuk now ! i perlu jumpa guanlin ! "
" cik hana , tuan guanlin tengah busy ! cik hana tak boleh masuk ! "
" hey ! you tu cuma PA dia je ! i ni bakal isteri dia ! "
aku terus keluar dari bilik pejabat aku dan memandang hana dengan tajam .
bodoh , sebab kaulah hidup aku hancur . tak guna .
" g..guanlin "
" kau blah sekarang hana ! aku taknak tengok muka kau ! "
hana agak tersentak dengan jeritan aku .
" guanlin , kita perlu berbincang . please .. "
aku menghirau kata - katanya lalu masuk ke dalam pejabat . baru je aku nak tutup , tiba - tiba , hana masuk ke dalam pejabat aku .
" aku kata blah tu blah lah ! kau tak faham bahasa ke apa ?! "
" guanlin , maafkan i sebab curi harta you . i tak ada niat pun nak curi harta you . maafkan i please .. "
eh nak je aku tampo betina ni .
maafkan dia ? tch , fak urself bij .
" maafkan kau ? huh , aku takkan maafkan kau . kau ingat senang ke nak maafkan kau ? "
" kenapa you taknak maafkan i ? oh , sebab you masih sayangkan betina murahan tu ke ? oh , dulu bukan main lagi you dera dia demi i tapi sekarang ? sayang ? you sayangkan i or you sayang betina sialan tu ? "
aku terus menampar hana lepas dia cakap jinhee betina sialan .
eh dasar betina tak sedar diri .
" betina sialan ? murahan ? kau tu yang sialan tak guna ! sebab kaulah isteri aku lari dari aku ! sebab kaulah rumah tangga aku hancur ! kau memang betina tak guna ! "
" g..guanlin . "
" baik kau berambus sekarang sebelum aku panggil polis . "
" guanlin.. "
" BERAMBUS SEKARANG ! "
hana terus keluar dari pejabat aku . aku terduduk di atas lantai lalu menyerabutkan rambut aku .
jinhee , mana kau ? please , i need you now .
•••
New update ! Enjoy it !korang , maybe minggu depan aku tak update sebab aku kena pergi kem pengawas .
😭😭
sorry tau . aku akan cuba buat double update .
YOU ARE READING
[ C ] My Devil Husband : Lai Guanlin
Fanfic" if you don't love me anymore , just let me go " lai guanlin ft. bae jinhee also known as " My Annoying Girl S2 " [ 🖇 ] START : 171220 [ 🖇 ] END : 180913 - cover by : me