Глава II: Промените

53 4 5
                                    

Както обикновено часовете свършиха и вече беше време за обяд. Всички от 8"а" ходиха на стола. Храната не беше особено вкусна, но пък беше много забавно, когато всички са заедно, хапват, говорят си и си разказват интересни истории.

След ремонта на техникума, всичко беше различно. Техниката в кабинетите беше заменена с нова. Чиновете също бяха подменени. Училището беше боядисано. Дограмата бе сменена(това беше задължително, защото предишната беше толкова стара, че даже прабаба ми още си я спомняше, преди ремонта състоянието беше плачевно... Имаше дори и по 2 лястовички гнезда на всеки прозорец.) Шкафчетата в коридора бяха сменени с нови (вече, като по чудо, можеха да се отключват и заключват без да е нужно да се блъскат, удрят и псуват от по-големите ученици). Парапетите по стълбищата станаха по-здрави. След 10-те смъртни случая на ученици, опитали се да се опрат на парапета, но паднали върху студения и мръсен цимент на партера... Тези събития бяха известни в цялата област и това носеша много лоша слава на това учебно заведение. Но както сами се досещате това няма да е единственото, което ще оскверни историята на училището... Между другото вече има и съвсем нова библиотека и лаборатория, където вече все повече госпожи могат да измъчват учениците си. Тъй като това е техникум по хранене, естествено, в залите за готвене всички прибори, тенджери, чинии, тигани и т.н. бяха сменени с чисто нови, все още лъскави, преди поредния недодялан глупчо, да си запали манджата, да опръска госпожата и половината клас със своя шедьовър и да бъде изгонен с неизвинено. Това се случваше по-често отколкото си мислите... Идва ред и на най-важното помещение в сградата - УЧИЛИЩНИЯ СТОЛ. Там старите, метални, клатещи се,маси бяха подменени с чисто новички, току що лакирани, стабилни дървени маси. Столовете преди ремонта бяха като от времето на хан Аспарух. На тях беше цяло чудо, ако някой се задържеше седнал повече от 5 мин. Но сега... Всеки стол беше удобен, здрав, целия облицован в мек, приятен на допир, лилав плат. Който и да влезеше вътре ахваше, защото е много необичайно да има такъв лукс в едно обикновено училище. Но стига вече с описанията, нека да започваме!
Та както казвах... Беше обяд, време за ядене и приятно прекарване с добри приятели. Беше първият ден в обновената сграда и затова учениците все още разучаваха новостите. Всички си приготвиха пари за купон и тръгнаха към стола. Те много се учудиха като видяха всички промени.

Училищният столDonde viven las historias. Descúbrelo ahora