Di dalam sebuah bilik,Sky Joker sedang membaca risalah dan Hachi sedang membaca komik. Kedua-dua mereka sedang makan snek dan terkrna kejutan statik.
Joker:Apa benda tadi tuh Hachi?
Hachi:Entahlah,mungkin sebab badan aku penat sangat ataupun kering kot.
Joker:oh,ye ke?
Hachi:apa yang kau baca tu Joker?
Joker:Ni risalah tentang sesuatu pertandingan.
Hachi:bagi aku tengok sekejap. (nada terkejut)eh,ini Shuffle sister lah!
Joker:siapa dorang tu Hachi?
Hachi:Mereka ni lah idola yang paling terkenal tahun ni! Ahli kumpulan ni lah yang aku paling suka.... Tapi aku lagi suka sorang ahli kumpulan ni nama dia Ai sebab dia adalah yang paling comel berbanding ahli kumpulan yang lain dan dia lah ahli kumpulan yang paling lama skali dalam kumpulan tu.
Joker:aku pulak suka permata tu.
Hachi:permata??
Joker:yup,pemenang pertandingan tu akan memenagi sebuah permata...(blum habis ckp)
Hachi:beharga sangat ker permata tu?Tiba-tiba Spade datang tanpa disedari oleh mereka berdua dan menyampuk perbualan mereka
Spade:Permata tak ternilai harganya...
Joker:heyai.. Spade ni terejah jer... (muka tak puas hati)
Hachi:Bila masa kau datang ni tak perasan pun..
Spade:baru jer sampai
Joker:jadi spade,kau pun nak permata tu ker
Spade:of courselah
Dark eyes(admin xde idea nk ltk nama main hentam jelah):Weyh korang nak teh tak aku ada buat ni!
Hachi:Uishh.. Nak nak... Tetiba jer rajin kan kau ni..
Dark eyes:eh,aku memang sentiasa rajin pun hahaha...
(riak)
Joker:Bruhh... Ada ada jelah korang ni... Jadi spade,kau pun nak curi permata tu kan?
Spade:yup,mestilah nak tapi pertandingan tu kena ada tiga peserta dalam satu kumpulan untuk masuk dlm pertandingan tuh..
Joker:kalau macam tu apa kata kalau aku kau dengan Queen jadi satu kumpulan untuk menyertai pertandingan tu..
Spade:eh tak boleh sebab Queen tengah bercuti srkarang ni...
Joker:oh kalau macam tu apa kata queen tadi tukar dengan Dark eyes?
Hachi:(menyampuk)mana boleh dark eyes jadi idola!!
Joker:jadi sape yang kau nak dimasukkan kedalam pertandingan tu?!!
Spade:hei tak payah lah marah weyh. Aku tak kesah pun sape sape pun nk masuk asalkan ada yabg masuk jadi Hachi kau join jelah..
Hachi:yea. Aku dpat jumpa idola aku Ai.(bangga smpai tak ingat dunia)Selepas itu Dark Eye menjadi gelisah, dan mereka semua pergi ke lokasi pertandingan itu dengan kenderaan masing-masing
Spade:jadi ini lah permata yang kita ckp tu
Muka Hachi menjadi teruja manakala Joker menjadi gelisah
Hachi:pahal dengan kau ni Joker
Joker:aku pelik lah sblm ni aku ada hantar surat amaran (acah2 kaito plk). Tapi aku hantar kat bilik peminatlah.Mereka terdengar satu suara yang datang dari sebuah bilik
Pekerja:apa ni.. Apahal ada suarat prminat plk ni.. Ni bkn tempatnya bilik surat kat sblh sana lah..
Pekerja itu berkata kpd seorang lagi pekerja yang berada di situ
Kemudian pekerja itu mengambil surat amaran daripada joker dan Spade yg ingatkan adalah surat peminat untuk diletakkan pada tempat yang betul.
Tiba-tiba,
Hachi:arghh!!
Joker:pahal dengan kau ni
Hachi:diorang jual baju suffle sister lah!!
Joker:hei! Kita datang sini bkan nya nk beli baju tapi nk curi permata tu..(bisik)
Spade:yela yela
YOU ARE READING
Kaitou Joker Adventure
FantasyTahlah aku tak tahu lah nk tulis dia punya sipnopsis... So ape ape pun ni adalah cite kaitou joker!! ||>o<