KANATSIZ KELEBEK

468 11 5
                                    

"Emin misin?" dedim fısıltıyla. Bu vazgeçmek için son şansımız olabilirdi. Loş koridorda sessizce attığımız her adım kalbimin yerinden fırlayacakmış gibi atmasına neden oluyordu. İkimiz de işimiz bittiğinde hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını biliyorduk. Ama bedel vardı. Her insanın ödemesi gereken bir bedel. Peki ödettiğimiz bu bedel neye aitti? Bizi yoksun bıraktıkları sevgiye mi?

"Evet sen değil misin?" dedi alay edercesine. Gözlerinde, sesindeki alayın zerresine rastlamadım. Dışarıdaki gri bulutlar kadar kasvetliydi. Hayır, korkmuyordu. Korkan taraf genelde ben olurdum. Ama bu kez kendimi kanıtlamam gerekiyordu. Artık beni her şeyden korkan bir aptal olarak görmesini istemiyordum. "Kelebek?" Sesi düşüncelerimi böldüğünde tekrar gözlerine odaklandım. Evet, bana kelebek diyordu. Ama bundan rahatsız olmayı bırakalı yıllar oldu. Artık hoşuma bile gidiyor diyebilirdim.

"Evet." Ellerimi saçlarımın arasından geçirip derin bir iç çektim ve kaskatı kesilmiş dudaklarımı zorlayarak gülümsemeyi başardım. Adım attığımız her yerin biraz sonra bizim yüzümüzden yanacak olması dehşete düşmeme neden oluyordu. Bu küçükken yaptığımız yaramazlıklar gibi değildi. Artık çocuk değildik. Evet korkuyordum ama bu benim için bir fırsattı. Ve en iyi şekilde değerlendirmek için korkumu bir kenara atıp elimden geleni yapacaktım. 

"Ellerin titriyor." Kaşları çatıktı ama dudaklarının bir kenarı hafifçe yukarı kıvrılmıştı. Bana böyle bakma n'olur diye yalvarmak geçti içimden. Tabii ki yalvarmayacaktım. 

"Her gün içinde insanların olduğu bir binayı yakmıyorum tamam mı?" dedim öfkemi bastırmayı beceremeden. 

Kaşlarını havaya kaldırıp "Aylardır bugünü ayarlıyoruz kelebek," dedi. "Bir şey olmayacak." 

Derin bir iç çekip aldığımız tüm önlemleri içimden geçirdim. Her şeyi düşünmüştük. Kimseye bir zarar gelmeyecekti. Tekrar yüzüne baktığımda "Pekala başlıyoruz." dedi ve umursamazca etrafını süzdü. Kafamı onu onaylarcasına salladıktan sonra ben de onu taklit ederek etrafıma baktım. 

Nereden bilecektik ki bir gecenin hayatımızı bu denli değiştireceğini...

KANATSIZ KELEBEKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin