her yolun sonu olduğu gibi
her anlaşmanın , her yaşamın
ve her mutluluğun bir sonu varama
ne göz yaşlarının ne hüznün ne acının
sonu yoktur
çünkü onlar sonsuzluğun
büyük ve asıl parçasıdır .Evet ne de güzel şiir böyle . Benim onunla yaptığım bu anlaşmanın . Acaba sonu gelecek mi bu acılarım ne zaman dinecek ama acı sonsuz mutluluk sonlu ve kısıtlıdır .
Baran'ın bana "geldik " demesiyle konağın önüne geldiğimizi anladım ve derin nefes alıp gelecek ve olacak bütün her şeyi kaldırmaya hazırdım . Arabadan inip mecburiyetime doğru yürümye başladım . İçeri girdiğimizde davullar ve zurnalar çalmaya başladı bir sürü kadın hemen beni yukarı çıkardı ve Berivan anne geldi ona anne diyorum çünkü artık öyle olacak ve Berivan anne bana .
- Al bakalım gelin hanım bu kıyafetler ve takılar senin için hemen giyin ve aşağı gel herkes seni bekliyor güzel süslenesin oğlumun gözüne güzel görükesin artık sen bizim gelinimiz olacan nede olsa .
Dedi bende sadece .
- Tamam.
Dedim ve Berivan anne bana ben yendim gibisinden bakışlar atıp çıktı . artık olan ve olacakları sadece kabul etmek dışında başka çağrem yok ne kadar erken kabullene bilirsem benim için o kadar kolay olur . Aksi taktirde kabul etmezsem her şey benim için daha fazla zor olacak ne annemi göre bilirim nede .....
Her neyse istesem de istemesem de kaçsam da kalmasam da bu evlilik er yada geç olacak . Ama dur bir dakika kaçmak mı acaba üç yıl önce ki gibi bir şansım olurmu kim bilir belki
Berivan annenin bana getirdiği kıyafetleri elime aldım bana düz beyaz güzel kollarında tüle benzer ince kumaş olan bir elbise ve bir kaç altın takı getirmiş ne altın meraklası bir kadın ya .
Üzerimi değiştirdim artık nişanlanmaya ve gelecek cehennem misali hayata hazırım . İçeri Berivan anne geldi ve benimle birlikte aşağı indi . Ahmet Baran beni görünce suratı tuhaf ve anlam veremediğim bir şekil aldı .
Ahmet Baran'dan :
İster güzellikle ister zorla ama içimi yiyip bitiren intikam hırsı yüzünden Bahar'ı herşeye zorlaya bilirim . Birde bugün kardeşimi görmemle iyice hırslandım . Hadi sadece berdel olunacak dendiğinde Bahar kadar zorlu birisini beklemiyordum benden o kadar kaçması ve özellikle akrabalarım içinde erkeklik gururumu ayaklar altına alması yangına körükle gitmeme sebep oldu .
Ve sonunda Bahar ve annem merdivenlerden aşağı iniyor annemin bana gösterdiği elbiselerden içinden beyaz olanını Bahar için seçmiştim ve haklıyımda Bahar tıpkı bir melek gibi ama baş belası sinir bozucu âsi bir melek neyse ya Bahar'dan olsa olsa en iyi şeytan olur çünkü beni hep rezil ediyor ve peşinde koşturuyor . Ama bir gerçekte var ki gerçekten beyaz ona çok ama çok yakışmış en az bir melek kadar güzel olmuş .
Annem Bahar'ı aşağı indirdi ve babasının yanına oturturdu ve babam hiç lafı uzatmadan.
- Biliyorsun Osman ama ben âdet ve gelenekler yerini bulsun diye söylüyorum Allah'ın emri peygamberin kabriyle kızımız Bahar'ı oğlumuz Ahmet Baran'a istiyoruz .
Dedi aslında doğru diyor bu konuşmalar falan sadece âdetler ve gelenekler yerine bulsun diye deniyor ve yapılıyor yoksa rahatlıkla Bahar'ı buradan alıp gitmeye hakkım var ve kimsede buna karışamaz .
Bahar'ın yüzü düşük ve çok solgundu arada göz göze geldiğimizde de gözleri doluyor ve kafasını yere eğip sessizce oturup olanları dinliyor zaten başka hiç bir şeyde yapamaz .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Küçük Berdel [ TAMAMLANDI ]
Ficción GeneralBilinir ki bu hayatta her zaman küçük gelinler ve Berdeller hep başkalarının kararları yüzünden küçük yaşta Beyaz gelinlik giydirirler ve beline kırmızı kurdale takarlar oysaki birde küçük Gelinin yada Berdel'in gözünden baktığında o Beyaz gelinlik...