Blijf af ! -- PART 1

6K 42 21
                                    

Ik loop door de straten.

Beter gezegd: Ik ren.

Is hij al weg? Die engerd?

Ik durf niet achterom te kijken.

Opeens voel ik een klap op mijn rug...

'Hey Chelsy,' Het is pauze. Liz trekt aan mijn haar. Ik kijk achterom. 'Heey Liz, kun je vandaag afspreken?' vraag ik. 'Ik bij jou?' Ik wil echt niet meer thuis zitten. Mijn stiefvader moet het niet wagen om weer aan me te zitten, maar dat zeg ik maar niet. 'Nee sorry, ik heb veel huiswerk.' En ze loopt weg naar haar vriendinnenclubje. 'Annie,' roep ik. Misschien wil Annie afspreken? Ze is een nerd, maar beter bij Annie zijn, dan bij mijn stiefvader. 'Kun je afspreken? Ik bij jou?' vraag ik. 'Eh... Oké. Zullen we dan samen huiswerk maken?' vraagt Annie en ze zet haar bril recht. 'Nee, sorry. Ik heb het niet bij me.' lieg ik. Ja dahag, ik ga geen huiswerk maken als ik naar haar toe kom. 'Oh, zullen we dan naaien? Ik heb gister nieuwe bolletjes wol van mijn moeder gekregen. Wel 5!' Annie maakt bijna een salto van geluk. 'Sorry, ik kan niet naaien.' lieg ik, ik kan naaien als de beste, maar breien? Geen denken aan! 'Maar ik kan het je leren?' Annie krabt aan haar oor. 'Nee sorry... Dat hoeft niet hoor... Zullen we gewoon gaan shoppen?' vraag ik dan maar, in de hoop dat ze dat wel wilt. 'Nee! Wat denk je zelf! Ik ga nooit shoppen, shoppen is voor nerds. Ik maak ze lekker zelf. Misschien kunnen we zelf kleren ma...' Ik loop boos weg, hoe had ik kunnen denken dat het leuk zou zijn om met Annie af te spreken. Laat dan ook maar! 'Chelsy, waar ga je heen?' vraagt Annie geschrokken. 'Ik werd geroepen.' zeg ik boos. 'Ik hoorde anders niks.' zegt Annie nog en ze rent achter me aan. De school bel gaat. Gered door de bel. Ik ren naar mijn kluisje en pak mijn wiskunde-boeken en stop ze in mijn tas. 'Hey Liz.' zeg ik. Liz loopt voorbij, maar ze kijkt niet eens om. 'Hallo!' nog steeds niks. Hey, daar hebben we Bobbie het tutje. 'Bobbie!' ze kijkt even om en loopt dan met grote passen door. Lekker aardig is iedereen vandaag. Dan ga ik maar alleen naar wiskunde.

Als ik thuis kom, zit mijn moeder op de bank TV te kijken. 'Hoi schat, was het leuk op school?' vraagt ze en ze zet het geluid van de televisie uit. 'Fantastisch!' zeg ik sarcastisch. 'Wat is er dan?' 'Niks.' zeg ik en ik ren de trap op. 'Schat...' 'Laat me met rust! Waar is Job trouwens?' vraag ik. Job, mijn stiefvader. Het zweet breekt me uit. Zeg please dat hij niet thuis is. Please, please! 'Hij zit op zijn werkkamer, maar ik ga even boodschappen doen, goed?' ze staat nu onderaan de trap. Helemaal niet goed! 'Oke.' zeg ik. Mijn moeder loopt de deur uit. Nu ben ik dus alleen met mijn stiefvader thuis. Hij mag niet weten dat ik er ben, maar misschien heeft hij me al gehoord. Ik pak mijn tas en ren de deur uit, maar de deur gaat weer open. 'Hey Chelsy...' zegt Job. Shit! Wegwezen! 'Lieverd... Kom je naar binnen, ik heb een verrassing voor je!'  zegt hij en hij begint hard te lachen. Hij pakt me beet bij mijn arm en sleurt me naar binnen. Hij doet de deur op slot. 'Zo zo, wou je ontsnappen?' 'Ne..Nee...' stamel ik. 'Ja, ja, jokken mag niet hè?' hij kijkt heel eng en sleurt me mee naar de woonkamer. Hij sleurt me op de bank en springt op me. 'Blijf af! Blijf van me af!' schreeuw ik en ik trap met mijn voeten, maar het heeft allemaal geen zin. 'Dat zullen we wel eens zien, meisie.' Job trekt mijn bloesje uit en scheurt mijn bh open. 'Doe dat niet!' gil ik. 'Of ik zeg het tegen mam!' dreig ik. 'Je waagt het niet! Want als je dat doet, dan kom ik je 's nachts wakker maken en dan bouwen we een feestje, wij saampjes.' 'Nee! Dat doe je niet!' Hij streelt nu over mijn tepels heen. 'Blijf af!' Maar hij gaat maar door. Er komt geluid uit de hal en Job verstijft. 'Sorry, mijn boodschappenlijstje vergeten.' De deur klink van de woonkamer gaat omlaag...

Het vervolg komt zo snel mogelijk!

xCat York

Blijf af !Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu