Træet

31 2 0
                                    

Det var eksamen, Chloe skrev sit sidste svar ned og afleveret det til læren. Hun var rigtigt nervøs for, hvilken karakter hun vil få. Hendes hjerte slog hurtigere på vej hjem, luften i hendes hår var friskt efter den tunge storm i formiddags.
Inden hun nået til huset, hørte hun en støj. Det lød som et grædende barn og rigtig nok lå der et lille barn i en barnevogn ved hendes hus. Der lå regnpytter overalt og hendes nye sko var ikke vandtæt. Hun tog barnet med inden, hun glemte sin mobil på barnevognen, pludselig faldt Chloe igennem en vandpyt, der gjorde at hun kom til en anden dimension,

Forvirret, væltede hun rundt på benende. Hun var helt alene, og vidste ikke hvordan hun skulle komme hjem.
Omkring hende glimterede nogle flotte lilla'e træer. Vandet omkring hende var gyldent og græsset var blødt som silke.
Hun gik videre og videre, da et lille hoved kom ned fra et af træerne. En lyserød elv med store øre og en lille gul halskæde der kom frem ud af det blå. Det var Mimirakus Tilarus, men Chloe skulle bare kalde hende for Mimi. Mimi var en elver der skulle bevogte "Det Magiske Træ". Der magiske træ havde store kræfter der betyd rigtigt meget for elverne og hvis de kom i de forkerte hænder ville elverne miste deres kræft. Kræften var at ingen ville kunne besejre elvernes magi fortalte Mimi. Efter Mimi havde fortalt Chloe træet ville Chloe hjælpe med at bevogte træet fra de onde, orkerene...

The Magic TreeWhere stories live. Discover now