40 ; Mak Buyung

1.3K 77 9
                                    

Haziq terkebil-kebil memandang siling bilik. Dia menggosok kedua biji matanya sebelum mengerling jam di meja sebelah. Dah pukul 4 pagi. Awal lagi nak subuh. Dia menoleh ke sebelah. Tenang rasa bila nampak wajah Yara yang sedap tidur ternganga dekat ketiak dia. Hahaha. Comelnya bini aku ni. Eeyyyy. Haziq geram. Dia berpusing menghadap Yara lalu dikucup pipi tembam Yara. Lama kelamaan kucupan bertukar menjadi gigitan. Haziq geram sangat so terus dia gigit. Ngapp.

" Huwarghhhhhhhhhhh "

Meraung terus Yara bila rasa sakit dekat pipi. Haziq bukannya nak berhenti. Lagi sedap dia gigit. Lepas belah kanan, belah kiri pulak. Yara dah meraung teresak. Sakittt pipi. Huwaaahhhrgggg. Haziq berhenti dari menggigit bila dengar Yara bersungguh menangis.

Sakit sangat ke dia gigit ? Yara terus tumbuk badan Haziq yang terdedah tu sambil menjerit sakit sakittt. Biy gila. Biy jahat. Huwarghhh. Kenapa gigit. Huwarghhhh. Memang beria betul dia nangis. Haziq rasa senak dada dia. Kena tumbuk bertubi-tubi kot. Haziq menahan tangan kecik Yara dari terus menumbuk dia.

" Shhh. Iye iye. Sakit. Biy mintak maaf. Shhh. Hehee "

Haziq memujuk lembut. Sempat lagi tu dia gelak. Dia mencium kepala Yara. Tak cukup kepala, dia cium dahi dan mata dan kedua pipi yang dah sedia merah bekas gigitan dia. Akhir sekali baru dia cium bibir munggil isteri dia tu. Yara berhenti nangis tapi still dia tersedu-sedu.

Akibatnya, seksa Haziq nak memujuk haa. Sebab Yara terus dah melekat dengan si Amira. Dorang dah baik. Dah get along together. Yara terus lupa Haziq sebab dia dah got a new friend. A new family actually. Yara buat tak tahu je Haziq yang duduk sebelah dia. Peluk dia tiba-tiba bila dia dok berdiri depan peti sejuk sambil makan buah epal merah. Baby teringin nsk makan epal merah tu. Nampak sedap je masa dia bukak peti sejuk. Yara tak layan pon Haziq. Haziq selalu cium dia kalau dia merajuk ke menangis ke sebab dia memang lemah dengan ciuman Haziq. But kalini, dia jual mahal. Ciuman Haziq langsung tak laku. Dah tak luak.

Haziq dah frust. Jeles bila dia tengok Yara asyik rapat dengan Amira. Peduli ah Amira tu perempuan sekalipun. Dia tetap jeles sebab Yara memang terus tak layan dia satu hari. Mentang ah dah geng dengan Amira. Ibu pula langsung taknak menolong. Lagi dia kata padan muka adalah. Ibu pon dah team dengan si mak buyung tu sekarang. Hishhh.

Lepas isyaa berjemaah semua, Haziq minta diri nak pulang ke rumah. Yara sampai menangis sebab nak kena berpisah dengan ibu dengan Amira. Papa takde sebab dia balik lambat malam ni. Puas Haziq, Ibu dengan Amira nak memujuk. Susah betul nak deal dengan mak buyung ni. Salah cakap sikit nanti menangis pastu kang marah. Haih. Berita tentang kehamilan Yara dah diberitahu pada Ibu dan Amira. Dua-dua memanjatkan kesyukuran. Ahli keluarga akan bertambah tak lama lagi.

" Biyyyyyyy "

Mendayu suara Yara memanggil Haziq. Haziq yang sedang fokus melihat tv hanyaaa ermmm je menjawab. Bukan cerita apa pon. Jusy tournament MMA dekat Jerman. Dia tak ikut serta sebab dia ada tournament yang lagi besar dari dekat Jerman punya. Yara dah ishh mencebik. Dia menyuap jajan meow meow laju ke dalam mulutnya. Haziq intai ke bawah melihat wajah isterinya, dia senyum kecil.

" Nak apa, baby ? "

Haziq bertanya juga. Kalau tak, memang sampai ke esoklah gamaknya Yara tak bercakap dengan dia. Yara terus mendongak memandang Haziq dengan mulut penuh jajan. Kemudian dia terus sengih lebar. Haziq ketawa melihat. Hahahaha. You're fucking cute 💕

" Saya bosanlah. Jom kita dating. Jom jom. "

Haziq senyum mendengar. Macam budak-budak betullah. Dari gaya percakapan, riak teruja yang terpapar pada wajah Yara. Haih. Macam baru first time bercinta.

Abang Matin, You're Killing Me !  ( ON GOING )Where stories live. Discover now