Social Media ; wees gewoon jezelf

19 1 0
                                    

                         

  Accepteren vriendschap verzoeken van onbekenden of mensen die we niet mogen, maken selfies met iets voor het gezicht, vragen om volgers, volgen mensen zodat zij ons volgen, krassen het gezicht door op een selfie, verwijderen foto's die niet veel likes krijgen, dingen doen die je niet leuk vindt voor je story of je perfect foto, doen alsof je gelukkig bent terwijl je dat niet bent ; ben ik de enige die het ongeloofelijk gek vindt wat men op social media doet?

Stel je voor dat je op straat loopt en een onbekende stalkt je, creepy right? Maar waarom laat je ze dan wel op social media stalken? Je kunt je account (op de meeste social media platvormen) niet voor niks op privé zetten, je wil niet iedereen je persoonlijke informatie geven. Zelf als dat betekend dat je minder volgers hebt, it's not the numbers that matter!

Als je de betekenis opzoekt van 'selfie' verteld het internet je een selfie een zelfportret is. Een zelfportret, een foto van jezelf, van je hoofd, dus waarom zou je hoofd dan verschuilen of nog erger door krassen?! Als je niet wil dat we je gezicht zien maak/stuur de foto dan niet. Ik bedoel nu kijken we eigenlijk gewoon naar de achtergrond met daar voor iets wat door gekrast is, dus dan kan toch beter gewoon een foto sturen van de achtergrond, of ben ik gek?

Het verwijderen van foto's die je niet meer leuk vindt kan ik nog wel begrijpen, maar foto's verwijderen die je leuk vindt maar omdat ze niet veel likes krijgen is onzin, het maakt niet uit wat de anderen vinden, je zou moeten laten zien wat jij leuk vindt of het nou veel likes krijgt of niet.

Laatst was ik met twee vriedinnen en er gebeurde iets grappigs, en toen deden ze iets waarvan ik dacht dat mensen alleen zeggen dat het wordt gedaan maar nooit echt wordt gedaan ; ze speelde het na zodat ze het konden filmen voor Snapchat. Filmen als er iets leuks, grappigs of moois gebeurd, oke, volkomen begrijpelijk. Maar het facken, vind ik nog al triest. Wees gewoon jezelf.

Social media is een leuke manier om dingen te delen met vrienden, maar pas er mee op :geloof niet alles wat je ziet, geef niet te veel om de getallen, ben er bewust van wat je online zet, en doe geen dingen waar je later spijt van gaat krijgen.  

Iemand die niet heel actief is op social media en de gebruikers niet altijd begrijpt, 
OpzoeknaarNeverland 

16 Februari 2018

Perfect imperfectionsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu