Waar moet ik mee beginnen ?
Oh ja , ik werd wakker gemaakt door een snap van m'n bestie Lisa.
Het is: Zaaaaaaterdaaagggg hhggggg riep ik, maar het was dus wel belangrijk, want haar vader heeft een auto ongeluk gehad. Het was ernstig en ze had afleiding nodig, ookal was het 07:00 had ik medelijden met haar en vroeg of ik langs moest komen. Natuurlijk zei ze ja, maar niet gemakkelijk, want ze twijfelde of ze me lastig viel. Ik maakte me binnen 10 minuten klaar en vertelde de het aan mijn ouders, ja ik maakte ze wakker, maar ik had geen andere keus! Ik had toestemming gekregen en pakte snel de bus, het was ijs koud dus ik moest wel de bus nemen. Het was 15 minuten reizen, dus dat is geen probleem, na een kwartier was ik aangekomen, ik zag ambulances,politie's en ofcourse zag ik Lisa met haar moeder. Lisa kwam rennend naar me toe, ze knuffelde me heel hard en zei dat ik een reddende engel ben van al deze ellende, ze barste in tranen uit. Ik zag de hele grote garage van hun die open stond en ik ben een nieuwsgierig persoon en keek van een afstand naar de garage, ik zag de auto van hun die er gewoon helemaal netjes en schoon uitzag. Het was een Porsche, want Lisa en haar ouders zijn best rijk, ze woonden in een hele grote Vila, maar mijn hersenen vielen gewoon uit bij de gedachte, dat Lisa's vader geen auto ongeluk heeft gehad maar iets Anders? Ik rende terug naar Lisa en vroeg of ze zeker wisten dat hij een auto ongeluk heeft gehad. Het bleef wel 5 minuten stil, tot op het moment dat de moeder van Lisa kwam en vroeg waarom we zo stil waren. Voordat ik mijn mond wilde openen vroeg Lisa een vraag aan haar moeder:"Mam, heeft papa echt een auto ongeluk gehad of iets anders?" Waarop haar moeder zei: "Nee schat hij was voor 2 dagen naar zuid Amerika en hij is.." , op dat moment barste haar moeder in tranen uit en Lisa en ik waren enthousiast op antwoord aan het wachten. "Nou kom op mam, je weet hoe belangrijk dit wel niet is voor mij", zei Lisa, haar moeder ging verder, "Hij was dus in zuid-Amerika, op de terugweg had iemand 5 bommen in het vliegtuig geplaatst" , haar moeder stopte weer zonder haar zin af temaken, en huilde verder. Ze vroeg of we naar binnen wilden, dat ze daar haar verhaal af kon maken. Natuurlijk zeiden we ja, want het was ijs en ijs koud. We liepen naar binnen het was super mooi, haar kastjes en commodes waren van marmer, hun vloer was bedekt met een mooi kleed, we kregen een kopje thee en gingen zitten. Haar moeder ging weer verder, nou er waren dus 5 bommen geplaatst in het vliegtuig en er lag een bom onder papa's stoel die was uiteindelijk ontploft en papa is daardoor overleden. Haar moeder stopte met praten en Lisa barste alweer in tranen uit, " Mam, waarom heb je dat niet eerder verteld", ze liep boos en verdrietig over hun mooie zwarte stoffige trap die leidde naar een grote en mooie verdieping. Toen ze boven was ging ze met stampende voeten naar haar kamer, ze plofte op haar bed en vroeg of ik naast haar wilde gaan zitten. Tuurlijk, zei ik ja,ik plofte naast haar neer, het bleef heel even stil, totdat Lisa vroeg waarom haar moeder zo was. Ik antwoordde snel: " Jouw moeder wil ook niet dat jouw vader overleden is, Lisa ze wil het beste voor je." Lisa antwoordde snel : "Hoe bedoel je, mijn vader is overleden en dat is het beste voor mij?" "Nee Lisa je begrijpt het niet", weer bleef het stil, toen begon Lisa weer met : "Ik kan aan mijn moeder vragen of het vliegtuig camera beelden had en ze zei dat ik tenslotte een politie agent was, ja dat klopt wel, Lisa stond op en trok me van het bed af, "Kom op Anna, plsssssss doe het voor mij je bestie", natuurlijk kon ik haar puppy ogen niet meer aan en we gingen terug naar beneden en vroegen allemaal details aan haar moeder. We hebben alle informatie en gingen naar buiten we namen de bus en gingen naar het vliegveld, en zagen daar allemaal politie en een dodenkist. Lisa was weer aan het huilen en rende daar naartoe " Papapapa", ik hield haar tegen en het was gelukt, we vroegen of het haar vader was die in die kist lag, maar dat was hij niet, met een opgelucht hart boekten we snel een ticket naar Amerika en vroegen of we later konden afrekenen, het was ons gelukt en wachtten op ons vliegtuig.