Chapter 01 : School

19 2 1
                                    

Woo Jiseon'POV

Aku bangun dari tidurku yang lena dan mengharapkan hari ini hari yang paling seronok. Aku mengambil tuala mandi dekat belakang pintu aku. Lalu pergi ke tandas. Aku mandi dan bila aku sudah pun mandi aku memakai baju uniform sekolah aku. Aku terus turun dari bilik aku dan ternampak makanan bibimbap mak masak hari ini.

Aku pergi ke dapur dan memakannya lalu aku keluar dari dapur itu dan aku keluar dari rumah takut ketinggalan bus. Aku setiap hari naik bus. Tapi sometimes i was late jugak. pukul 5:30 AM bus tu pun sudah datang. Aku selalu mendengar lagu sambil melihat pandangan diluar.

Tidak yang ku sangkakan bus sudah sampai dekat sekolah. Aku pun turun dari bas itu. Aku rasa sangat gementar. Kerana hari ini adalah permulaan sekolah and jumpa anak murid baru itupun kalau mereka mahu. Aku berdiri di depan pagar sekolah.

Aku berjalan ke bilik guru besar dan mendaftar nama aku untuk menentukan kelass aku dimana. Guru besar memberikan aku sepucuk surat dan aku mula membaca dan menulisnya dengan baik. Lalu cikgu itu menyuruh ku ikut dia ke staff rooms cikgu. Guru besar memberitahu aku akan cikgu ini yang akan ajar aku. "sila kenalan dengan cikgu kamu dan harap hari kamu adalah hari yang sangat indah" guru besar memberitahu lalu pergi. Aku pun terus menyapa form teacher aku.

"hello, nama ku Woo Jiseon dan aku baru pindah sekolah dari daegu" aku memberitahunya. Dia pun memberitahu namanya.

"hy jugak mulai sekarang ini aku akan jadi wali kelas kamu, kamu jangan lupa tentang itu, okay cikgu rasa kamu sudah sedia mahu tengok kelass kamu dekat mana?" Cikggu memberitahu ku secara terperinci dan menanya aku. Aku pun terus menganggukkan kepala ku bermaksud ya.

"Jom" Cikgu pun berdiri dan menyuruh ku mengikutnya. Aku pun terus ikut cikgu dimana lalu. Class aku sangat jauh dan ia didalam tingkat 3 sekarang. Aku pun turut menaiki tangga seperti naik gunung. Letih aku buatnya. Bila aku sudah pun menghampiri kelass itu sangatlah bising bunyi mereka jeritan ketawa dan sebagainya terdengar dari luar. Apabila cikgu membuka pintu semua itu masih bising, dan bila aku jejak satu langkah dan masuk dalam kelass itu. Semua orang menjadi diam dan menumpukkan perhatian ke arah aku. Aku hanya menundukkan kepala aku kebawah sepertinya melihat lantai.

Cikgu aku mula membuka suaranya. "Okay murid-murid sekarang cikggu ada anak murid baru. Jiseon-shi sila memperkenalkan diri kamu kepada mereka semua" sambil melihat muka aku. Aku pun terus tengok didepan dan mengeluarkan suara.

"Hello, I'm Woo Jiseon dari daegu aku baru pindah sini terima kasih kerana mendengar" aku senyum kepada mereka semua. Cikgu aku pun menunjukkan tempat duduk yang kosong di bahagian belakang. Aku pun turut mendengar cikgu yang ku minta dan duduk di bahagian belakang sekali.

Aku berjalan ke tempat meja kosong itu. Aku membuka kerusi dan duduk di kerusi beg aku pun aku menyimpannya di tempat pengantung meja yang telah di sediakan. Aku pun duduk dengan tegak dan cuba focus di hadapan, tetapi ada salah satu anak murid ini dia selalu melihat aku tanpa aku sedari. Lalu aku pun menoleh ke tempatnya.

"apa yang kau tengok?" aku bertanya dengan muka aku yang hairan.

"hyy, nama aku Jeon Somi selamat berkenalan" dia terus menyapa ku.

"ah ne" aku pun memberi senyuman ku.

"sahabat?" somi bertanya.

"ah okay sahabat" aku pun membalasnya dengan muka senyum.

Apabila percakapan itu sudah tamat. Aku dan Somi mula memandang di hadapan yang mana cikgu sedang ajar di hadapan. Hanya tinggal 13 minutes sahaja lagi sebelum waktu belajar dah habis.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 05, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Attention | b.jyWhere stories live. Discover now