Felix gick mot oss med hastiga steg. Jag och Hanna var just nu liv rädda att han skulle göra något dumt mot oss.
Felix ställde sig framför mig och jag tittade upp mot honom, det skulle jag inte ha gjort....
Han drämde till näven i mitt ansikte, jag föll mot golvet. Jag hörde Hanna skrika och killarna kom inrusande mot rumet.
Felix vad har du gjort sa Omar med en rädd och arg röst.
Felix vände sig om mot dem.
Omar ring polis och ambulans sa Oscar hastigt.
Felix vände sig mot Hanna som satt på golvet med mig.
Han drämde sin hårda näve i Hannas ansikte, hon föll till marken hon med. Jag skrek....
Jag vaknade på ett sjukhus med alla killarna runt mig utom Felix och Hanna låg i en säng bredvid, avsvimmad.
Var är Felix frågade jag fast jag knapt kunde prata.
Oroa dig inte han är på polis stationen och blir förhörd sa Omar och blinkade med ena ögat.
Jag tittade konstigt på honom.
INGET AV DET HÄR HADE HÄNT OM DU HADE SAGT VARÖR HANNA INTE FICK KOMMA sa jag argt till Oscar.
Jag reste mig upp för att gå ut. Alla försökte stoppa mig. En sköterska kom in.
Oj ha inte så brotom lägg dig ner igen sa hon lungt.
Men jag vill inte vara här skrek jag till henne.
Bara en stund till tills din kompis har vaknat och dina föreldrar har kommit så kan du åka hem sen sa hon vänligt.
Jag la mig ner igen, jag var sur på Oscar, Felix och den duma sköterskan av någon andlening.
Hanna vaknade hon tittade mot mig och jag tittade på henne. Våra föreldrar kom inrusande i rummet.
Emma skrek mamma av oro.
Hannas föreldrar var ochså där de var också jätte oroliga.
Det är lungt mamma sa jag tyst.
Mamma vände sig mot Oscar.
Din bästa vän och band medlem? sa hon ledsent.
Ja.. sa Oscar tyst.
Hur kunde Felix? Mot mig hans bästa kompis syster eller ja låtsas syster och hans gamla flickvän Hanna? Jag trodde att han var en snäll och rolig kille men jag hade visst fel...
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Syster till Oscar Enestad❤️
ФанфикEmma och hennes mamma ska flytta, Emmas mamma har hittat en ny pojkvän som bor i Stockholm. Emma´s nya bror är inte vem som hälst! Inte hans vänner heller. Det häder många saker! Men fallet värkar vara komplicerare än vad dem tror..