Kapitel 3

398 10 0
                                    

Kapitel 3
Månaderna gick.
En rolig incident hände på en trollformellektion. De skulle öva på uträtningsbesvärjelsen på krokiga spikar. En elev missade dock sitt mål brutalt och träffade istället Ellinore i huvudet... Vad som hade kunnat sluta illa slutade istället oväntat lyckligt! De förfärliga lockarna på Ellinores huvudet rätade ut sig... och plötsligt hade hon rakt hår! Som hon alltid längtat efter! Professor Flitwick erbjöd sig att fixa till hennes hår så att det blev lockigt igen, men Ellinore tackade vänligt nej. Hon såg fram emot att visa håret för Lupin och att berätta om händelsen. Han tyckte i och för sig att hon var fin vare sig hon hade lockigt hår eller rakt, men ändå.
Det var nämligen så att Ellinore och Professor Lupin fortsatt att ses lite då och då efter sitt första möte på stranden. De brukade ta en eller två kvällspromenader i veckan. De vandrade över markerna och satt ibland under trädet vid sjön och pratade i timmar. De verkade alltid ha saker att prata om, samtalsämnena tog aldrig slut. Men de kunde också sitta tysta och bara njuta och känna sig helt bekväma med det, det blev aldrig en obehaglig tystnad.
Lupin tyckte att Ellinore var en spännande och annorlunda person. För hennes unga ålder så hade hon ett ovanligt sätt att tänka, och de kunde diskutera allt från himmel till jord. Han trivdes väldigt bra i hennes sällskap trots att hon bara var en elev.
Ellinore höll av Lupin som en nära vän. Hon måste erkänna att han faktiskt var den trevligaste person hon någonsin träffat. Han var mogen och såg på världen med andra ögon än henne, och hon älskade att lyssna på hans funderingar, när han delade med sig av sina erfarenheter och alla äventyr han varit med om. Hon hyste varma känslor för honom. Fast som en vän, såklart.

Förbjuden kärlekDonde viven las historias. Descúbrelo ahora