Kapitel 6
Ellinore kan inte sluta tänka på honom. De varma ögonen. De fina händerna. Lupin.
Hur kunde det här hända? Visst var han trevlig och rolig och intressant, och hon uppskattade mycket deras pratstunder och promenader. Men nu var det MER än så. Hon kände en längtan. En längtan efter att vara nära honom. Varje sekund som hon inte var med honom var bortslösad tid. Varenda stund borde hon tillbringa med honom! Hon längtade till lektionerna i försvar mot svartkonster för att åtminstone få se honom och lyssna på honom och om hon hade tur prata lite med honom. Hon längtade till varenda måltid för då kunde hon se honom uppe vid lärarbordet. Hon kunde inte sluta titta på honom då, och ibland tyckte hon att han tittade tillbaka på henne ovanligt ofta, men det var definitivt bara inbillning. Mest av allt längtade hon till deras promenader. Men det hade inte blivit någon sådan sedan te-incidenten på hans kammare. Lupin svarade bara: senare, jag har mycket att göra just nu, och liknande, det var nästan som att han undvek henne. Han var fortfarande vänlig men tidigare hade det känts som att han såg henne som mer än bara en elev, som att han sett henne som en vän, men nu kändes det som att han behandlade henne som vilken elev som helst. Det var en smula deprimerande och Ellinore var inte lika livlig och glad som hon brukade.
Det var så typiskt. Visst hade hon alltid tyckt det var trevligt att umgås med Lupin men nu när hon verkligen, verkligen ville träffa honom fick hon inte det! Det var som en outhärdlig klåda som inte ville försvinna, denna längtan efter honom. Vad skulle hon ta sig till?
Sedan oroade hon sig över sina känslor. Han var ju hennes lärare trots allt. Det skulle ju aldrig kunna bli något mellan dem! Men åh, vad hon kände... någonting... för honom. Någonting starkt.
Ja, hur kunde detta hända?
أنت تقرأ
Förbjuden kärlek
أدب الهواةDetta är en romantisk komedi om förbjuden kärlek som utspelar sig i J.K Rowlings Harry Potter-värld. Ellinore har just börjat sitt femte år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Samtidigt börjar en ny, väldigt intressant lärare... Jag och m...